ik loop weer terug naar de woonkamer en plof ook weer op de bank. ik hoop dat we snel gaan beginnen met het opnemen van het nieuwe album want ik begin me onderhand te vervelen. eigenlijk moesten we al begonnen zijn maar Zayn had gevraagd of we het even uit konden stellen en dat hebben ze toen ook gedaan. ik hoop zo dat het goed gaat komen tussen jade en Zayn. het was echt een super leuk stel. zayn en jade waren de gene van ons die nooit ruzie hadden. ik en pip kon je daar bij niet vergelijken want wij hadden juist vaak ruzie. ik denk dat dat vooral kwam omdat we elkaar zo ontzettend weinig zagen. mensen zeggen altijd dat als je echt verlieft bent de afstand aan kan maar bij ons was dat helaas niet zo.
Jade pov
'Mama goedmorgen' hoor ik een klein stemmetje naast me fluisteren. ik open langzaam mijn ogen en zie een schattig meisje boven me hangen. ik glimlach en ga recht op zitten. 'lekker geslapen' lacht Miley. ik knik en glimlach. 'Super' lieg ik want eigenlijk heb ik verschrikkelijk geslapen. ik heb geen idee waarom maar ik lag de hele tijd wakker en te piekkeren of ik wel het goede heb gedaan. was het wel goed om Zayn te vergeven. Mijn ene helft zegt van wel en houd zo veel van hem dat ik hem niet langer kon missen maar de andere kant zegt dat ik een fout heb gemaakt. dat ik Zayn te snel heb vergeven, dat hij meer pijn moest voelen en dat hij het zeker weten nooit meer ging doen. 'Mam gaat het wel' zegt Miley bezorgt. Ik schrik op uit mijn gedachtes en knik. 'ja kom je, dan gaan we ontbijten' zeg ik en ik sta op. Miley knikt en huppelt de kamer uit. ik lach haar na en gris mijn jogging broek van de stoel. ik doe hem half lopend aan en doe daarna mijn haar in een slordige knot. 'Mam over hoe lang moeten we weg' hoor ik Miley schreeuwen van uit de woonkamer. ik kijk op de grote klok in de hal en schrik me kapot als het al kwart over 8 is. 'shit Miley ga je heel snel aan kleden' schreeuw ik en ik ren de keuken in. ik pak 2 broodjes en smeer ze in met nutela. 'waarom het is pas 7 uur' zegt ze gapende als ze de keuken in komt gesjokt. 'nee schat het is al kwart over 8' zeg ik gehaast en ik stop de 2 broodjes in een trommetje en geef het dan aan Miley. 'hier neem dit maar mee en kleed je snel aan' zeg ik en ik ren langs haar naar mijn slaapkamer. ik trek wat kleren uit de kast en trek ze aan. zwarte jeans met een groot roze sweater er boven. ik trek daarna snel mijn zwarte allstars aan en pak mijn tas. 'ben je klaar Miley' schreeuw ik als ik naar de woonkamer loop om mijn portemonnee en mobiel te pakken. 'nee welke moet ik aan' hoor ik haar gillen en even later komt ze in haar ondergoed de kamer in gerent. 'deze of deze' zegt ze en ze houd 2 jurkje omhoog. ik zucht en pak de meest linkse. ik trek het over haar hoofd en strijk het glad. 'deze' zeg ik als ze hem aan heeft. 'Miley glimlacht en rent weer naar haar kamer. ik kijk naar de klok en schrik nog is. 5 voor half 9, we moeten nu echt gaan. Ik ren de hal op en zie dat Miley al in haar jas klaar staat. ik glimlach en rits haar jas dicht. 'we moeten wel rennen' lach ik en ik trek ook mijn jas aan. 'Ik kan heel snel rennen' lacht Miley en ze opent de deur. ik lach ook en loop achter haar aan de deur uit. 'Heey jade' klinkt er opeens achter me. ik draai me om en zie Lindsey staan. de woede komt gelijk in me omhoog maar ik houd me rustig.'wat' snauw ik. Lindsey lacht en komt dichter bij. 'Ik snap het niet' zegt ze en ze staat nu tegen over me. 'mam' fluistert Miley en ze knijpt in mijn hand. 'we moeten gaan' ik knik en wil me weer omdraaien maar Lindsey houd me tegen. 'Ik snap niet waarom je Zayn hebt vergeven' zegt ze en ze laat me weer los. 'hoe weet je dat' zeg ik. Lindsey lacht en kijkt naar Miley. 'Zayn kwam net langs om het te vertellen' zegt ze en ze kijkt weer naar mij. 'wat' zeg ik nu harder. 'je hoorde wel wat ik zei' lacht Lindsey en dan loopt ze langs me. ik blijf versteend staan en er rolt een traan over mijn wang. hoe kon Zayn ooit nog bij dat kreng langs gaan. Hij zei dat hij haar nooit meer wou zien. Hij heeft gewoon gelogen. 'mam kom' zegt Miley weer en ze trekt me mee. ik laat me mee trekken en veeg ondertussen een paar tranen weg. Miley drukt op het knopje van de lift en niet veel later gaan de lift deuren open. 'hoe kon hij' mompel ik maar Miley heeft het wel gehoord. ze pakt mijn hand beter vast en trekt er aan als teken dat ik naar beneden moet komen. Ik ga door mijn hurken en kijk miley verdrietig aan. 'mam niet verdrietig zijn, Zayn heeft vast een goede reden' zegt ze en daarna geeft ze me een knuffel. Ik glimlach door mijn tranen heen en knuffel haar terug. 'dankje schat' zeg ik en dan gaan de lift deuren weer open. Miley trekt zicht terug en pakt mijn hand weer. ik glimlach nog is en loop dan de lift uit. 'komt Zayn me vanmiddag nog ophalen' vraagt Miley als we bijna bij school zijn. Ik haal mijn schouders op en zucht. 'ik weet niet schat, hij moet wel een hele goede reden hebben om bij haar langs te gaan' zeg ik en het is moeilijk om mijn tranen binnen te houden. 'ik hoop het wel' zegt Miley en nu zien we de school al in zicht. 'Ik ook' zeg ik en dan begint Miley te huppelen. ik lach en ga sneller lopen om haar bij te houden.
JE LEEST
from till i wake up
Fiksi Penggemar'From till i wake up to when i lay down' is het vervolg op 'you are kidding' (het is denk ik wel slim om dat boek eerst te lezen) we zijn nu 4 jaar verder en in die 4 jaar is er ontzettend veel gebeurd. In het leven van jade zit nu ontzettend veel t...