Hoofdstuk 4

1.3K 26 3
                                    

PIP' roep ik en ik ren op haar af. we staan net 3 seconde te wachten en ze komt de grote schuif deuren al uitgelopen. 'jade' roept ze en ik val haar om de hals. 'Ik heb je zo gemist' zeg ik. pip lacht en laat me weer los. ik jou ook schat' zegt ze. Ik geef haar nog is een knuffel en laat haar los als ik hoor dat Daan en El ook er aan komen. 'Daan, el' zegt pip en ze geeft hun ook een knuffel. 'goede reis gehad' vraagt Daan. pip knikt en glimlacht breed. 'het is zo fijne om jullie weer te zien' zegt ze. ik glimlach en geef haar nog een knuffel.

'Nee Miley alsjeblieft, we gaan maar 3 dagen. Je hoeft echt niet veel mee' roep ik. we zijn aan het inpakken want morgen gaan Miley, ik en pip naar Shamley green. ik ben er een keer eerder geweest en het is prachtig. het is een klein plaatje met heel veel groen. je kan er echt tot rust komen. de oma en opa van pip wonen er dus we hoeven gelukkig niet in een hotel te slapen. Ik heb er heel veel zin in en Miley ook. Pip zegt ook de hele tijd dat ze er heel veel zin in heeft maar die moet eerst vandaag nog overleven. ze is gisteren terug gekomen en ze gaat vandaag met Harry praten. Soms heb ik het idee dat ik verdrietiger ben dan haar. Ze zegt de hele tijd dat het gewoon zo is en dat ze er niks meer aan kan doen maar ik kan gewoon nog niet echt realiseren dat ze echt uit elkaar gaan. 'Mam, mag ik deze wel mee' zegt Miley en ze heeft haar roze onesie in haar handen. ik zucht en pak de onesie aan. daarna stop ik hem in de koffer en dan rits ik de koffer dicht. 'zo ik denk dat we alles hebben' zeg ik en ik glimlach naar Miley. Miley schud haar hoofd en loopt naar mijn nacht kastje. Ze trekt het laatje open en haalt er een foto lijstje uit. ik lach en pak het aan. 'Bijna vergeten' zeg ik. Miley lacht ook en huppelt dan de kamer uit. Ik rits de koffer weer open en stop het foto lijstje er in. in het lijstje zit een foto van mij en Zayn. we staan samen voor de Eifel toren en Zayn heeft zijn armen om me heen geslagen. ik vind dit een van de mooiste foto's die ik met hem heb daarom neem ik hem ook altijd mee als Zayn zelf niet mee gaat. hij staat ook altijd op mijn nachtkastje als Zayn op tour is ofzo. ik rist mijn koffer weer dicht en sleep hem dan van het bed af. half 5, tijd om te gaan kijken wat we gaan koken. ik loop mijn slaapkamer uit op naar de keuken. morgen ochtend om half 8 vertrekken we want dan hebben we namelijk nog een dag daar. het is maar 2 en een half uur rijden dus dat valt wel mee. 'Miley mag die muziek wat zachter' roep ik als ik baby i van Ariana grande door de woonkamer hoor galmen. 'als dit liedje is afgelopen' krijg ik als antwoord. ik lach en pak een pak pasta uit de kast. ik loop naar de koelkast en haal er wat groentjes uit. Opeens komt

Miley lachend de keuken in gelopen. ze heeft mijn mobiel tegen haar oor en volgens mij praat ze met Zayn. Ze lacht nog is en geeft mijn mobiel dan aan mij. 'Zayn' fluistert ze en daarna huppelt ze de woonkamer weer in. Ik lach haar na en breng dan de telefoon naar mijn oor. 'Heey babe' hoor ik Zayn zeggen. 'Heey' zeg ik. 'zin om vanavond bij mij te komen eten' vraagt hij. ik lach en loop de keuken uit naar mijn slaapkamer. misschien hoor je de muziek daar wat minder. 'uhm ja lekker, ik was nog net niet begonnen met koken' zeg ik. Zayn lacht en kucht. 'heb je al iets van pip gehoord' zegt hij ik Zucht en schud mijn hoofd. 'nee nog niet, ze zei dat ze me belde als ze klaar waren dus ze kan elk moment bellen' zeg ik. 'Ooh oké, dan zie ik je vanavond' 'ja, hoe laat moet ik bij jouw zijn' vraag ik. 'uhm, doe maar 6 uur dan heb ik het eten klaar' ik lach en knik. 'Oké dan zijn we er dan' Zayn lacht ook en maakt een kus geluid. 'hou ook van jou' zeg ik en ik hang lachend de telefoon op.

'Mam er word aangebeld' zegt Miley en ze schud me door elkaar. Ik schrik op uit mijn gedachtes en sta op van de bank. ik loop de hal op en open de deur. 'Heey' zegt pip die in de deur opening staat. 'heey, hoe is het' zeg ik. pip zucht en ik laat haar binnen. 'het is uit' zegt ze. ik zucht nu ook en kijk naar mijn voeten. Het is nu definitief over tussen hun. 'jade, maak je niet druk, we wouden het allebei' zegt pip en ze slaat een arm om me heen. ik knik en knuffel haar. 'sorry ik hoor jou te troosten, niet jij mij' zeg ik. pip glimlacht en trekt zich terug uit de knuffel. 'het is al goed, je hoeft me niet te troosten' zegt ze en ik zie inderdaad helemaal geen verdriet in haar ogen. 'hebben jullie het al bekent gemaakt' vraag ik. pip schud haar hoofd en trekt me mee naar de woonkamer. daar krijgt ze gelijk een knuffel van Miley en ik zie ook in de ogen van Miley heel veel medelijden. Ik had het haar een tijdje geleden al verteld en ook zij was verdrietig. pip trekt me mee naar de bank en gaat zitten. ik ga naast haar zitten en Miley klimt bij mij op schoot. 'je bent helemaal niet verdrietig hè' zeg ik. pip schud haar hoofd en glimlacht. 'ik ben inderdaad niet verdrietig maar dat komt gewoon omdat geen gevoelens meer had. tuurlijk vind ik het raar om na ongeveer 4 jaar weer singel te zijn maar het is gewoon zo. elke keer al Harry me aanraakte gingen de vlinders in mijn maag niet meer vliegen en elke keer als we niet samen waren miste ik hem niet meer zo als vroeger' zegt ze. ik knik en knuffel haar nog is. Na een tijde voel ik de handjes van Miley ook om ons heen en ik lach. 'Uhm ik zou je heel graag willen uitnodigen voor het eten maar ik en Miley gaan bij Zayn eten vanavond' zeg ik. Pip schud haar hoofd en staat op. 'ik wou ook echt niet blijven eten hoor, el had me al uitgenodigd dus daar moet ik nu heen maar ik wou gewoon even naar jou toe omdat ik wist dat je het er moeilijk mee had' ik lach en sta ook op. 'oké dan zie ik je morgen' pip lacht en knikt. 'ja ik heb er heel veel zin in' ik lach en Miley begint te springen. Ik ooook' schreeuwt ze. pip lacht hard en loopt dan de hal op. Ik volg haar met Miley achter me aan en geef haar nog een knuffel voordat ze de deur uit loopt. 'Tot morgen schat' zegt pip nog tegen Miley en dan loopt ze de deur uit. ik kijk haar nog even na en loop dan weer maar binnen.

from till i wake upWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu