ik ren en ren en kom uit eindelijk aan bij het kleine speeltuintje. ik zie Miley heel gezellig schommel met het buurjongentje van Lisa en ik zucht. gelukkig. als Miley mij ziet springt ze van de schommel en rent ze op me af. 'Heey mam' schreeuwt ze. ik ren ook op haar af en sla mijn armen om haar heen. gelukkig is haar niks gebeurd. na een tijdje laat ik haar los en kijk ik haar bezorgt aan. 'kom we gaan' zeg ik daarna. Miley knikt en zwaait naar het jongentje op de schommel. ik kijk nog snel even angstig om me heen en trek Miley daarna mee het speeltuintje uit.
Lisa pov
'Nee echt ze doet heel raar' zeg ik tegen Eleanor en ik plof op de bank neer. 'Ja weet ik. ze sliep vannacht bij mij en ze schrok echt overal van' hoor ik Eleanor zeggen. 'Waarom sliep ze bij jouw' vraag ik als ik mijn voeten op de salon tafel leg en een hand op mijn buik. 'ik belde haar gisteren ochtend om wat af te spreken voor die middag en dat vond ze wel goed maar ze zei alleen maar ja en hoe laat ze bij mij zou zijn en toen hing ze op. Dat vond ik al raar en toen die middag wilde ik gaan shoppen maar ze had geen zin en dat snap ik ook niet. jade is dol op shoppen. Uiteindelijk had ik haar toch zo ver gekregen maar bij elk geluidje schrok ze en wilde ze naar huis. we zijn toen maar naar huis gegaan. ik weet zeker dat ze ergens bang voor is en toen ik er naar vroeg zei ze alleen maar dat het door het gemis kwam en ook dat ze bang was over het smsje van max waar ze je laatst over vertelde maar ik geloof haar niet' zeg Eleanor. ik ga weer recht op zitten en denk na. Jade is inderdaad ergens bang voor. dat weet ik zeker. 'Toen ze vanmiddag Miley kwam ophalen leek het wel of ze gehuild had en ze had ook geen jas aan. en toen ik vertelde dat Miley buiten aan het spelen was. schrok ze zich zo dood dat ze gelijk mijn huis weer uit rende. ik denk naar het speel tuintje want even later kwam ze terug met Miley' zeg ik. ik hoor Eleanor Kuchen en zuchten. 'wat heeft zij' zegt ze. ik haal mijn schouders op en zucht ook. 'ik ga morgen met haar praten' zegt el. Ik knik en sta op. ik loop naar de keuken en trek de koelkast open. 'ik ga met je mee' zeg ik als mijn ogen door de koelkast glijden. 'is goed maar ik moet gaan, Louis en ik hebben een Skype date' zegt Eleanor en ik hoor haar lachen. 'is goed. veel plezier. tot morgen' zeg ik. 'tot morgen' ik hang op en leg mijn mobiel op het kook eiland. daarna richt ik me weer op de koelkast en pak ik vervolgens de soep die ik eergisteren ook had gegeten. ik pak een pan en giet de soep er in. waar zou jade bang voor kunnen zijn. er is toch niemand die haar lastig valt of zo. ik kan me niet voor stellen dat ze bang is voor max. hij heeft haar maar een paar smsjes gestuurd en hij is juist bezorgt om haar. tenminste dat zij hij. Maar misschien verteld jade ons wel helemaal niet alles. ik pak een kom en wacht totdat mijn soep is opgewarmd. el heeft een Skype date met Louis. dat betekent dat de jongens even vrij zijn. ik pak gelijk mijn mobiel en type het nummer van Niall in. 'Heey babe' klinkt er gelijk. ik glimlach en roer nog is door mijn soep. 'Heey' zeg ik. Eigenlijk weet ik helemaal niet wat ik wil zeggen maar ik wilde zijn stem gewoon even horen. 'gaat het wel' vraagt Niall. ik knik en draai het vuur zacht. ik loop naar de woonkamer en plof op de bank. 'ja, ik mis je gewoon' zeg ik. Ik hoor Niall zuchten en slikken 'nog even schat' ik knik en leg mijn voeten op de salon tafel. daarna kijk ik naar buik en zucht ook. 'En is er al iets te zien' zegt hij. ik lach want ik dacht er ook net over na. 'nee, eigenlijk nog helemaal niks' eigenlijk ook niet zo gek want ik ben pas iets meer dan 3 weken zwanger. het is vandaag zaterdag dus dat betekent dat de jongens nu al een week weg zijn. eigenlijk zouden ze gisteren pas weg gaan maar toen kwam dat idee om ze maar een week eerder te laten vertrekken. ik weet dat ik nu nog maar 2 weken zonder Niall moet en dat ik dat meestal wel vol hou maar nu is het zo anders. ik wil mijn geluk met hem delen. 'Babe hoorde je wel wat ik zei' klinkt Niall's stem die me uit mijn gedachte haalt. 'uhmm..nee sorry ik zat even ergens anders met me gedachten' zeg ik. Niall lacht even. 'gaat het echt' vraagt hij weer. ik zucht en sluit me ogen. 'ik weet het niet Niall' zeg ik. 'Vertel' ik open me ogen weer en haal ook mijn voeten van de salon tafel. 'Het is gewoon zo leeg hier, El is druk, Daan is er ook nooit want die is nog steeds druk bezig met oefenen voor dat optreden voor kerstavond en Jade die heeft echt iets. ik heb echt geen idee wat. ze is bang voor iets' zeg ik. 'Kan je niet hier heen komen' zegt Niall. ik lach en sta op. 'Kon dat maar ja' zeg ik. Ik loop naar het fornuis en draai het vuur nu helemaal uit. ik klem mijn mobiel tussen mijn schouder en oor en giet de kookende soep in de kom. 'Wat heeft jade dan' vraagt Niall als ik de bestek la open trek en er een lepen uit pak. 'Ik weet niet. de laatste dagen 2 doet ze zo raar. ze is bang ofzo' zeg ik en ik ga zitten aan de eettafel. 'bang' vraagt Niall vragend. ik knik en pak mijn mobiel weer gewoon vast. 'ze schrikt echt overval van. als je haar aanraakt ofzo' ik hoor Niall opstaan en even later hoor ik de kei harde lach van Louis. 'zo is het grappig' lach ik. 'Ja Skype met Ellie is altijd grappig' lacht Niall. ik lach nog is en knik. el had inderdaad een Skype date.
JE LEEST
from till i wake up
Fanfiction'From till i wake up to when i lay down' is het vervolg op 'you are kidding' (het is denk ik wel slim om dat boek eerst te lezen) we zijn nu 4 jaar verder en in die 4 jaar is er ontzettend veel gebeurd. In het leven van jade zit nu ontzettend veel t...