Hoofdstuk 11

989 26 2
                                    

'ik hoop zo dat Zayn begrijpt dat ik even weg ga' zeg ik. Trisha knikt en legt een hand op mijn been. 'hij moet babe, kijk wat hij je heeft aangedaan' zegt ze. ik knik en veeg een traan weg. 'weet je nog wat hij zei toen je voor het eerst bij ons kwam' ik knik en kijk naar de grote vlokken die op dit moment Londen bedekken met een dik pak sneeuw. 'Mam wees maar niet bang, jade betekent alles voor me, ik zou haar nooit meer kwijt raken' zeg ik snikkend. Trisha knikt en legt haar hand weer naast haar andere hand op het stuur. 'Hij gaat je niet kwijt raken jade, jullie zijn voor elkaar gemaakt maar hij moet je even met rust laten en dat ga ik hem vertellen, je zal even geen last meer van hem hebben' zegt ze. ik kijk haar aan en knik. ik wou dat ik zo'n goede moeder voor Miley kom zijn, maar helaas lukt dat me niet. toen ik 12 was beloofde ik mezelf dat ik de best moeder werd die er was. een moeder die haar kind alles ging geven maar dat is me niet gelukt. ooit wil ik net zo worden als Trisha. zo lief en zo behulpzaam. 'dankje' zeg ik. Trisha glimlacht en concentreert zich dan weer op de weg.

'Zayn, ik heb iets voor je' hoor ik Liam zeggen en hij komt de kamer ingelopen. hij houd een klein briefje in mijn hand en hij geeft het aan mij. 'van wie is het' vraag ik als ik het oven vouw. 'jade' zegt Liam en hij kijkt een beetje verdrietig. ik knik en begin te lezen. 'lieve Zayn, sorry maar het moet, vergeef me alsjeblieft en laat me voor 2 weekjes even met rust. zo kan ik nadenken en als die 2 weken voor bij zijn dan kan ik opnieuw beginnen. dan ga ik weer door, door met mijn leven en ik hoop door met jouw maar dan moet je me een ding beloven. 'ga deze 2 weken door met je leven, begin met het opnemen van jullie nieuwe album en ga soms bij Miley langs. die is voor 2 weken bij Liam en Danielle. ik ga je missen maar het is beter zo. tot snel. xxxi love you' ik slik de tranen weg en kijk voor me uit. jade is weg voor 2 weken. ik weet dat ze er in schrijft dat ze van me houd en dat ze hoopt dat we straks weer verder kunnen gaan maar ze is weg voor 2 weken. ik kan geen 2 weken zonder haar. de laatste 2 weken moest ik ook al zonder haar en dat is me amper gelukt en wat als ze zich weer bedenkt. dat heeft ze namelijk dit keer ook gedaan. ik werd wakker met een grote glimlach op mijn gezicht omdat ik dacht het het weer goed was tussen jade en ik maar toen ik daar aan kwam. ze liep me haar geen eens een kus geven en ze was woedend echt woedend. ik heb geen idee waarom. ze zei dat ik weg moest gaan en ze vroeg ook wat ik daar moest. ik had geen idee waar ze het over had en dat weet ik nu nog steeds niet. het was net als of iemand iets aan haar had verteld dat helemaal niet waar was. iets ergs. 'Zayn' klinkt de stem van Liam. ik kijk op en zie dat hij naast me is komen zitten. hij trekt het papiertje uit mijn handen en begint het stil te lezen. als hij klaar is knikt hij en hij legt een hand op mijn schouder. 'ze houd van je Zayn maar je moet haar even met rust laten' zegt hij. ik laat mijn hoofd hangen en knik. 'ik kan niet zonder haar li' snik ik. Liam kijkt me bezorgt en meelevend aan. 'laat haar even met rust Zayn, als je haar nu gaat opzoeken of constant gaat bellen heeft ze geen rust en dan kan ze niet nadenken' zegt hij. ik kijk weer verdrietig voor me uit en er rolt een traan over mijn wang. 'wat nou als ze heeft na gedacht en dat ze dan toch besluit om me te vergeten' snik ik. Liam schud zijn hoofd en haalt zijn hand weer van mijn schouder. 'jade houd van je Zayn, dat zou ze altijd blijven doen, maar geef haar rust oké' ik knik en sta op. 'oké ik ga het proberen maar' zeg ik maar ik kan mijn zin niet afmaken want Liam onderbreekt me en ook hij staat op. 'nee Zayn je moet het niet proberen, je moet het doen' zegt hij en ik zie dat hij het echt meent. hij heeft eigenlijk ook gelijk. ik moet haar met rust laten. ik moet verder gaan en laten zien dat ze me weer kan vertrouwen. 'oké, ik doe het voor jade, waar is Miley nu' zeg ik en ik loop de keuken in gevolgd door Liam. 'Miley is bij Daan, ze blijft daar voor 2 weken, je kan even met me mee' zegt hij. ik draai me om en knik. 'als dat mag' vraag ik. Liam glimlacht en knikt. 'ik heb jade nog gesproken en ze vond het juist fijn als je vaak bij haar langs kon gaan, Miley mist je' zegt hij. ik glimlach nu ook en voel me al weer iets beter. miley mist me. dat is op zich ontzettend fijn om te horen. ik mis haar zo. die lieve glimlach. ik was zo ontzettend blij gisteren dat ik haar weer op kon tillen en dat ik haar weer kon zien glimlachen en gelukkig kan ik dat nu nog steeds. ik moet het rustig aan doen, ik moet haar vertrouwen ook weer terug winnen dat weet ik. Miley is zo ontzettend close met jade dat ze alles overneemt. ik vind dat zo mooi om te zien. jade en Miley zijn een dat is niet anders. 'kom je dan' zegt Liam en hij loopt de keuken uit. ik knik en volg hem.

from till i wake upWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu