Hoofdstuk 9

1K 30 5
                                    

max heeft gewonnen. hij heeft het mooiste meisje van de wereld veroverd en ik. ik heb verloren maar ik ben ook verloren. ik kan niks zonder jade. helemaal niks. maar het is te laat. ik kijk in de prachtige ogen van jade en wil haar het liefste nu dood knuffelen maar het heeft geen zin meer. 'het is oké jade, ik zou je voortaan met rust laten' zeg ik dan en daarna draai ik me weer om. ik begin met de 3e trap en voor ik het weet ben ik beneden. ik loop naar de deuren en dan voel ik de ijskoude lucht weer op mijn lichaam. dit was het dan. de laatste keer dat ik hier kwam. ik loop verder en draai me nog een keer om. 'ik zou altijd van je blijven houden' snik ik en dan loop ik verder naar huis.

Jade pov

Daar zit ik dan. in mijn roze jogging broek op de bank. Miley ligt al in bed en ik. ik ben kapot. helemaal kapot. straks komt One Direction op tv voor een interview over hun 3e album. ik wil niet kijken maar ik moet. ik moet Zayn zien. Ik moet kijken of ik ergens in zijn ogen nog die verliefde blik zie. 'mam' klinkt er opeens. ik kijk op en ik zie Miley in de deur opening staan. Ik glimlach even en wenk haar dan om bij me te komen zitten. Ze komt op me afgelopen en kruipt dicht tegen me aan. 'Mam, zullen we morgen naar de dierentuin gaan' vraagt ze. ik kijk haar aan en knik. 'is goed' zeg ik. Miley glimlacht en sluit haar oogjes. ik vind het wel een goed idee om even naar de dieren tuin te gaan. afleiding is altijd goed. vandaag en gisteren heb ik ook niks gedaan en hier binnen is het zo ontzettend benauwd. ik klik de tv aan en wacht totdat het interview begint. 'Mam' vraagt Miley weer. 'ja schat' zeg ik en ik aai over haar hoofd. 'ik heb dorst' ik glimlach en sta op. ik loop naar de keuken en pak 2 glazen uit de kast. ik vul ze allebei met sap en loop dan weer terug. 'kijk is' zeg ik en ik zet de 2 glazen op de salon tafel. Miley glimlacht en pak er gelijk een. ik ga weer zitten en zorg dat Miley weer dicht tegen me aan komt zitten. 'Dankje' zegt ze en dan drinkt ze in een keer haar hele glas op. ik glimlach en kijk weer naar de tv waar ondertussen de presentator al het intro stuk aan het vertellen is. 'Mam waar kijk je naar' vraagt Miley na een tijdje. 'Een interview schat' zeg ik. 'van wie' ik wil antwoord geven maar dan komen er 5 knappe jongens de ruimte ingelopen. Miley gaat gelijk recht op zitten en zet haar glas weer op de salon tafel. 'ga je kijken' vraagt ze. ik knik en slik de opkomende tranen weg. 'ik ga het proberen' zeg ik. Miley knikt en staat dan op en loopt naar de keuken. even later komt ze terug met de tissues en een grote zak chips. ze geeft de tissues aan mij en begint zelf aan de grote zak chips. ik lach zacht en richt me dan weer op de tv. 'welkom heren' zegt de presentator en hij geeft iedereen een hand. 'hoe gaat het met jullie' vraagt hij als al de jongens plaats hebben genomen op de grote bank tegen over hem. 'goed, we gaan binnen kort beginnen met het opnemen van het 3e album' glimlacht louis en hij kijkt happy in de camera. naast hem zit Zayn en weer zegt hij helemaal niks. hij staart wat voor zich uit en luistert volgens mij geen eens naar al de vragen die de presentator vraagt. 'Zayn, hoe is het met jouw' vraagt de presentator na een tijde. Zayn schrikt op en zijn ogen kijken de man verdrietig aan. 'met mij' herhaald hij. de presentator knikt en kijkt hem verwachtingsvol aan. Zayn haalt zijn schouders op en slikt dan. 'ik denk, nee ik weet het onderhand zeker eigenlijk, ik vind het echt ontzettend moeilijk om dit te zeggen en ik had ook nooit gedacht dat ik dit ooit ging zeggen maar jade en ik zijn uitelkaar' zegt hij en bij de laatste zin stroomt er een traan over zijn wang. ik zit verstijft op de bank en ook in mijn ogen staan tranen. hij zei het. hij zei het gene wat ik nooit maar dan ook nooit had willen horen. ik had tijd nodig om het te verwerken maar ik wil helemaal niet dat het uit gaat tussen Zayn en mij. Zayn is alles voor me. waarom zegt hij dit nou. de tranen stromen over mijn wangen en na een tijdje begin ik hard te huilen. ik voel gelijk een arm van Miley om me heen maar het helpt niet. niets kan me nu nog troosten. allen Zayn. 'ik wil helemaal niet dat het uit gaat' snik ik en ik leg mijn hoofd op Miley's schouder.''sssst' probeert Miley me te troosten. 'ik hou van haar en dat zou ik altijd blijven doen maar jade is verder gegaan met haar leven en ook met de liefde. ik denk zelfs dat ze al een nieuwe liefde heeft gevonden' hoor ik Zayn zeggen. ik schrik op uit Miley's schouder en kijk geschrokken naar de tv. wat denkt hij nou echt dat ik een nieuwe liefde heb gevonden. niemand maar dan ook niemand kan Zayn ooit vervangen. 'mam je moet naar hem toe, je moet zegen dat je van hem houd, alsjeblieft' snikt Miley. ik kijk haar aan en knik. ze heeft gelijk. ik moet naar hem toe. hij denkt dat ik door ben gegaan maar ik ga kapot hier zonder hem. ik moet hem vertellen dat ik van hem hou. dat was ik eigenlijk al lang van plan maar toen hij zei dat hij me voortaan met rust zou laten dacht ik dat hij mij niet meer wilde.

from till i wake upWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu