hoofdstuk 17

803 24 3
                                    

'ja ik denk het wel' glimlach ik. 'het samen wonen en het trouwen dan' maak ik mijn zin af. 'ja ik ook' zegen el en Daan tegelijk. ik zie Lisa glimlachen en ze kijkt weer naar haar buik. ik glimlach nu ook en kijk ook naar haar buik. er is nog helemaal niks te zien maar Lisa is er nu al zo trost op. dat snap ik ook wel want een kind krijgen dat is niet niks.

jade pov

'ja ik kom al' mompel ik en ik sla heel langzaam de dekens van mijn lichaam. het is al weer zondag dus dat betekent dat ik het al 3 dagen heb overleefd zonder Zayn. ik sta op uit mijn bed en gris een groot grijs shirt van Zayn van de stoel. die trek ik over mijn hoofd en dan loop ik de hal op. 'pancakes mam' vraagt Miley als ik de keuken in kom lopen. ik glimlach en knik. 'zullen we straks gaan lunchen in het park' vraag ik als ik een pan uit het kastje pak. Miley's ogen worden groot en ze knikt. ik glimlach en pak ook de melk uit de koelkast. in het park zit een heel lekker klein restaurantje. Miley is er dol op en ik eigenlijk ook want ze hebben er echt de lekkerste chocolade melk van heel Londen. 'mam over hoeveel dagen komt Zayn terug' vraagt Miley als ze de eieren door het bloem mixt. ik zucht en help haar. '18 dagen' Miley zucht ook en ze giet de melk bij de bloem en de eieren. 'het is bijna kerst toch' zegt ze na een tijdje. ik knik en glimlach. wat heb ik daar zin in zeg. we vier kerstavond altijd hier met ze 3e en gaan de dag daarna altijd naar Zayn's ouders, daar blijven we dan 1e en 2e kerst dag. ik heb er echt heel veel zin in. iedereen komt dan. al Zayn's nichten, tantes, ooms, neven en ook nog heel veel vrienden. Miley vind het ook altijd helemaal geweldig want ze word altijd ontzettend verwend en ze kan heel goed opschieten met alle kleine nichtjes van Zayn. wij vieren eigenlijk ook nog een 3e kerstdag. dat is dan gewoon weer hier maar dan vieren we het met de meiden en de jongens. 'ja bijna, je moet nog wel een lijstje maken met wat je allemaal wil van de kerst man' zeg ik. Miley glimlacht en rent de keuken uit. even later komt ze weer terug met een briefje in haar hand en ze geeft het aan mij. ik kijk er na en lach. ze heeft alle dingen getekend die ze graag wil hebben. 'ik wil het liefst die' zegt ze en ze wijst naar een huisje. 'een huis' vraag ik en ik kijk haar lachend aan. 'ja voor jouw en Zayn, zodat jullie samen kunnen wonen' zegt ze. mijn glimlach word nog groter en ik geef haar een heel dikke knuffel. 'dat wil ik ook wel' glimlach ik. Miley pakt het papiertje terug en legt het op de tafel. Daarna gaat ze weer verder met het roeren van het beslag en niet veel later is het klaar 'oké zou ik het nu verder doen' vraag ik. Miley knikt en pakt 2 borden. 'gaan we weer naar Safaa' vraagt ze als ik het beslag van de eerste pancake in de pan doe. ik knik en zet het vuur iets harder. 'Tuurlijk' Miley glimlacht en zet de radio aan.

'2 chocolademelk, een appelgebak en een grote muffin' zeg ik en ik glimlach naar de serveerster. die knik en schrijft alles op. daarna draait ze zich om een loopt richting de keuken. Miley en ik zitten nu in het restaurantje van het park en buiten vallen er dikke sneeuw vlokken uit de hemel. het is iets later geworden want ik werd gebeld door Lisa want die voelde zich niet goed. daarom zijn we eerst naar haar gegaan en is het nu alweer 4 uur. lunchen zit er dus eigenlijk niet meer in maar ik had belooft dat we hier heen gingen. Miley zit tegen over me en glimlacht tegen mijn telefoon. volgens mij praat ze met iemand maar ik geen idee wie. 'Miley' vraag ik. Miley kijkt op en kijkt me vragend aan. Ik lach om haar grappig gezicht uitdrukking en probeer mijn mobiel terug te pakken maar Miley trekt hem weg en kijkt me met een pruil lipje aan. 'Met wie praat je' vraag ik. Miley glimlacht en gaat weer verder met waar ze mee bezig was. 'Miley' zeg ik nu wat serieuzer. 'Zayn' zegt Miley. er verschijnt gelijk weer een glimlach op mijn gezicht en probeer me te kijken maar het lukt niet want Miley houd de telefoon heel erg maar haar toe. ze ziet dat ik wil mee kijken en ze lacht. daarna staat ze op en komt naar me toe gelopen. ze klimt op mijn schoot zitten en laat me het gesprek zien. ik lach en voel de vlinders in mijn buik weer vliegen. Ook al lees ik zijn naam of hoor ik hem ergens, de vlinders in mijn buik strekken hun vleugels dan weer en beginnen rondjes te vliegen. 'hij vraagt wat ik wil van de Kerstman' glimlacht Miley. ik knik en lees mee met het gesprek. 'heb je al gezegd dat je huis wou voor mij en hem' zeg ik lachend. Miley knikt heftig een scrolt wat omhoog. 'Wat wil je het allerliefst' vraagt Zayn. 'een huis' zeg Miley. ik lach en lees verder. 'wat moet zo'n kleine meid als jou nou met een huis, vind je het niet gezellig bij je mammie' is Zayn's antwoord. Weer lach ik en naast me hoor ik Miley ook giechelen. 'Wel maar een huis voor jou en mama' zegt Miley. 'dat vind ik een heel goed cadeau' is Zayn's antwoord. Ik lach en Kijk weer op. Miley glimlacht ook een scrolt weer maar beneden. 'Leuk gesprek hè' zegt ze. ik knik en til haar weer van schoot want ik zie de serveerster weer aan komen alleen nu met ons eten. Miley geeft mijn mobiel weer terug een gaat zitten. ze kijkt met grote ogen naar de super grote muffin en de lekkere mok warme chocolade melk als de serveerster ze op tafel zet en ze klap in haar handen. ik lach net zoals de serveerster en ik bedank haar. De serveerster knikt en loopt dan weer weg. Ik kijk naar Miley en zie dat ze al is begonnen aan haar muffin. ik lach nog is en neem een slok van mijn warme chocolade melk. wat is dit heerlijk zeg. hier was ik echt aan toe.

from till i wake upWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu