"Sayang, I'm sorry"
"NO!" Air mata mula mengalir di pipi. Esakan tangis ku tahan sedaya upaya ku.
"Wait. Calm down. Apa yang sayang dengar dari Wafa tu tak betul. You know right perangai dia tu macam mana? Please, stop crying, it's hurt me seeing you like this.."
"No! For this last time, aku takkan percaya cakap kau lagi. Better lepas majlis ni, kau balik!" Halau ku terus.
Rasa sakit hati yang terbendung kini semakin mekar. Marah ku tahan semampu ku. Aku taknak menjadi penyebab majlis malam ini berantakan.
"Sayang please.. I don't meant to hurt you-"
"Don't meant to hurt me? Ha ha so funny of you!" ketawa sinis tercetus akhirnya. "Kau langsung tak call aku, walau kau dah baca surat yang aku tulis. Untung lah Wafa kan dah dapat apa yang dia nak"
Air mata ku seka, tak guna aku menangis lagi. Paling benci bila aku dimainkan. Mungkin ada baiknya aku kembali bersama Airil yang sememangnya mampu mencintai aku sepenuh hati.
"No. Bukan macam tu, Iz sendiri dah-"
"Stop! Aku takkan terima apa yang kau cakap lagi lepas ni. Mungkin ada baiknya kalau aku bersama Airil. Aku tinggalkan kau demi masa depan masing-masing. Kita dah sampai ke penghujung, tiada guna lagi kalau kita teruskan sedangkan tiada jodoh antara kita.
"Thanks sebab pernah hadir dalam diri aku, walaupun aku dah berubah sepenuhnya bukan lagi macam Zura Arisha diri aku yang sebenar. Thanks, dan aku minta maaf atas semua kesalahan aku.
"Aku harap perkara ni takkan berulang lagi. Aku halal kan semua kisah dulu. Aku mungkin akan menyimpan sedikit rasa benci, tapi aku cuba untuk lupakan semuanya sedikit demi sedikit. Jangan jumpa atau tegur aku lagi lepas ni, anggap semuanya tak pernah berlaku.
"Thanks my Boyfriend Contract, Assalamualaikum"
T-A-M-A-T
*******
A/n : just kidding!!😂 #jangankecamsaya
Sila comments benci kat sini🤣Back to story😚
*******
Masa berlalu begitu pantas. Setelah aku menuturkan kata-kata ku semalam, kelibat Faqeh tidak lagi kelihatan selepas itu.
He's deserved to being hurt!
Rombongan kami akan bertolak dalam sejam lagi. Para ahli keluarga akan menaiki bas dan kereta Mercedes Black milik abang Iz akan bertolak mendahului kami.
Aku nekad untuk melupakan masalah ku dahulu demi kebahagian abang Iz dan Erin.
"Honey, you're sitting with me right?" Soal Airil yang berdiri disebelah ku. Mungkin ada baiknya aku cuba membuka hati ku untuk nya, tapi biarlah ku rahsia kan dahulu.
"You. Duduk dengan I"Faqeh, setibanya berdiri di sisi ku.
Bagaikan dejavu terlayar kembali memori lama ku bersama Faqeh.
"Yup! Come" lantas kami masuk ke dalam bas. Mama dan papa duduk sekereta dengan abang Iz dan pemandunya Daniel.
Kami mengambil tempat dibelakang barisan ketiga di sebelah kiri. "Honey duduk kat dalam dulu, biar abang kat tepi" arahnya dan ku turuti. Aku duduk di tepi tingkap dan Airil ditepi ku.
YOU ARE READING
Seriously? Boyfriend contract! ✅1️⃣
Teen FictionNama : Nur Zura Arisha bte Hj Zulkarnain Umur : 26 tahun Status: Bujang Kes : "Aku nak cari juga lelaki yang sanggup jadi boyfriend aku! Suka tak suka, aku tetap paksa, sebagai bukti yang aku mahu menolak pinangan terakhir mama!" - Zura Arisha. A...