A/n : ok. Seem xde respons, I terpaksa kerah otak nak buat cerita. Kesiannya. I nak juga ada org comments. Sedihnya... But atlease I try jugak sambung novel ni kan? Hm.. Taknak cakap bnyak2. Enjoy the reads.
***********************
Malam hampir tengah malam. Semua tak tidur lagi, kecuali atok nenek."Aku nak balik!" Bentak ku.
"Sayang baru sehari kita kat sini, ada dua hari lagi yang tinggal. Kenapa ni?"
"Siapa sayang kau?! Hantar aku balik esok, kalau taknak hantar juga, aku boleh call teksi sendiri!"
"Tak sayang eh.. Takpe. I taknak hantar you balik. Kita tinggal disini sampai hujung minggu. Kalau boleh I nak sebilik dengan you!"
"Ee! What?! Menyemak lah, aku nak balik juga besok!"
"Degil nya. Sebut lagi perkataan 'aku kau' tu siap lah. Ada yang minta kena makan juga malam ni"
"Dah lah. Taknak hantar sudah. Aku pergi call teksi juga besok pagi"
"Buatlah suka hati you. I buat juga apa yang I nak"
Tanpa menghiraukan lagi percakapannya terus ku masuk ke bilik. Barang ku kemas masuk dalam beg, besok pagi senang aku nak keluar terus dari sini. Bukan aku tak suka dengan layanan orang tua di rumah sini, tapi aku tak biasa. Suasana di sini aku tak suka. Bukan macam kat bandar. Aku tahu, aku banyak songeh, tapi itu memang aku.
Tinggal disini memang agak selesa, tapi terlalu panas. Aircon takde, TV takde, internet takde. Macam mana aku nak hidup? Maaf atok nenek, bukannya Risha nak berlagak kaya, tapi memang kenyataan nya aku tak selesa. Maaf bukannya nak menilai pangkat.
Bunyi ketukan pintu ku abaikan, dari tadi tak henti-henti nak mengetuk. Bukannya berkunci pun pintu tu, tapi aku malas nak bangun. Aku sibuk sekarang ni mengemas pakaian ku. Nak balik besok.
"Wei! Siapa suruh kau masuk?!" Tengking ku. Nasib baik aku pakai tudung lagi.
"Habis kenapa tak jawab? Kalau jadi apa-apa tadi, siapa juga yang susah? Abang juga yang susah kan"
"Abang kau! Pergi keluar sekarang. Bantal kat tangan tu kenapa? Pergi keluar"
"Abang nak tinggal sini lah. Mulai harini kalau sayang tak panggil abang 'abang' siap lah. Duduk kat lantai ni buat apa? Beg tu. Jangan kata nak lari malam ni"
"Siapa kata nak lari malam ni, orang nak lari besok lah! pergi keluar sekarang"
"Taknak"
"Jangan rapat kat sini boleh tak"
"Tak kisah"
"Ibu.... Anak ibu ni ambil kesempatan..." Jerit ku sebelum mulut ku di tekup oleh tangan nya.
"Kenapa panggil ibu?" Mulut ku masih di tutup. Memandangkan posisi kami ni agak salah, dia dibelakang ku sambil menutup mulut ku, lagak nya macam perompak. Pintu bilik juga berbuka dan kelihatan ibu berdiri di ambang pintu. Nasib baik.
"Faqeh.... Apa kamu buat tu?!" Tegur ibu. Lalu ibu masuk ke dalam bilik menuju ke arah kami. Tangan nya pula sudah dilepaskan. Sesak nafas aku dibuatnya. Kalau lama lagi tadi, boleh pengsan aku, kalau lebih lagi pun dah innalillah aku. Nauzubillahminzalik.
"Ibu, dia ugut Risha" kata ku mendahului Faqeh sebelum sempat dia berkata. Pandangan maut dihantarnya kepada ku, aku tersenyum sengetlah. Main-main lagi. Rasakan.
"Ugut apa ni?" Erm.. *gulp* macam mak singa dah aku tengok. Maaf ibu... Risha sayang ibu. Love love love. Hehe.
"Manada orang ugut!" Pintas nya.
YOU ARE READING
Seriously? Boyfriend contract! ✅1️⃣
Teen FictionNama : Nur Zura Arisha bte Hj Zulkarnain Umur : 26 tahun Status: Bujang Kes : "Aku nak cari juga lelaki yang sanggup jadi boyfriend aku! Suka tak suka, aku tetap paksa, sebagai bukti yang aku mahu menolak pinangan terakhir mama!" - Zura Arisha. A...