7.

197 18 0
                                    

„Podaj mi ten chlieb prosím ťa." zívol si Ajo. Sedel na kuchynskej linke zelenej farby a bosými nohami sa opieral o priečku v opierke Tamkinej stoličky. Podala som mu igelitový sáčok s krájaným chlebom a zahryzla som sa do vlastného krajica s malinovým džemom.

„To piješ z mojej šálky." Poznamenala Danka hľadiac na Kamila, ktorý sa ospravedlňujúco uškrnul a postavil sa, aby jej ju umyl.

„Koksoooo, ten gauč, to ma skoro zabilo!" Maggie veľmi melodramaticky naznačila ako si narovnáva chrbticu.

„Teba? By si mala byť na mojom mieste!" zamrmlal Greči, no z tváre mu stále neschádzal akýsi narkoticky pokojný výraz. Dúfala som, že nie je na drogách, pretože moja mama ani oco feťákov neschvaľujú.

„Som mala pod chrbticou taký hrbol," Maggie rukou naznačila kopec „ktorý bol neznesiteľný a 'žiš, Kamil ty chrápeš jak taká motorová píla!" pokrútila hlavou so smiechom. Marošov starší brat, za posledných tridsaťsedem sekúnd dva razy sprdnutý dvomi neznámymi dievčatami, stisol pery k sebe a odmietavo pokrútil hlavou.

„To Gregor!" namietal.

„Ja som neni Gregor, ale Greči." opravil ho pokojný chlapec, ktorý aj takto skoro ráno nosil vlnenú čiapku, dokonca k pyžamu -ak boli kockované gate a ekologické tričko pyžamom- a absolútne mi s hádaním svojho mena nepomohol. Akurát som zo zoznamu vo svojej hlavy vyčiarkla Gregora, ktorý bol na poprednej priečke. Po novom sa mi k jeho záhadnej narkotickej osobe pridal aj čudný akcent.

„Ach, to bola noc!" Samo vošiel do kuchyne, ponaťahoval sa akoby mal na ružiach ustlané a poobzeral sa po nejakej obžive.

„Krása, nič som si doteraz takto neužil!" pokračoval vo veselom táraní zakiaľ nazrel do rýchlovarnej kanvice -prázdnej- a do krabice od orechového závinu- taktiež prázdnej. Na moment sme všetci stíchli a pouvažovali s kým vlastne Samo zdieľal spáľňu a každý z nás sa zatváril podľa svojho úsudku.

„Nikdy, och nikdy!" dokrivkal k nám aj Rišo, ktorý vyzeral ako zbitý pes a Ajo s Kamilom vybuchli do rehotu.

„Už vidíme, kto tu mal dnes v noci romantiku!" pípla Peťa nevinne.

„Ti dám romantiku! Ten somár ma niekedy okolo tretej skopol z postele a...." rozhorčoval sa dolámaný Rišo.

„Tak to ty si to spal na zemi!" Jaro sa zatváril, akoby jeho život konečne začal dávať zmysel.

„A tento chuj o mňa ešte aj zakopol!" dodal Rišo k zoznamu dôvodov, prečo bola jeho noc horšia ako Samova.

„A šak kam si v noci išel?" Grečiho výraz tváre sa stále nezmenil a začínalo ma to znepokojovať.

„Zapáliť si." pokrčil plecami.

„Ty fajčíš?" zamračila sa Danka.

„Odkedy?" doplnila Peťa. Jaro opäť pokrčil plecami.

„Hlavne nefajči vnútri, to sa nevyvetrá pol roka!" upozornil ho Kamil a podal mu ulepenú plechovku od kávy, ktorá mala najbližšie dni slúžiť ako popolník.

„Ách! Už aby sme šli na sneh! Mám z tejto chaty des!" priznala Tamka.

„Tvoje spolubývajúce ti nestačia?" podpichla ju Baša vrámci srandy, ale takto skoro ráno sa ešte nikto nevedel baviť.

„Ale héj, len...neviem!" striaslo ju. Tvárila sa ako hlavná hrdinka béčkového hororu. Len som čakala, kedy sem vpadne zombie Maroš a zožerie nás. Zamyslela som sa, kde by mohol byť môj najmilší, no buchnutie v chodbe mi okamžite bolo odpoveďou.

Príliš Veľa Snehu 2Where stories live. Discover now