Week later :
We waren terug in België. Het was hier zo deprimerend, oh god. Younes moet weer beginnen werken, dus zit ik hier helemaal alleen thuis tot 20 uur.
Ik stond op en ging naar beneden. Younes was er ook nog. "Ben je al wakker?" vroeg hij. Ik knikte. "Ik was net van plan om naar werk te gaan" "Veel plezier" zei ik zacht. "Het spijt me, maar ik beloof dat ik na 20 uur, helemaal de jouwe ben" "Is geen probleem schat, ik ga vandaag toch naar mijn ouders" "Oke doe hun de groetjes en ik bel je straks goed" "Uhu" Hij gaf me een kus en ging het huis uit. Ik liep de keuken in en maakte ontbijt voor mezelf.
Ik ging voor de tv zitten en zapte een beetje. Ik besloot om me moeder te bellen. "Hey mama" "Heyhey" "Alles goed?" "Ja met jou?" "Ja ja, ben je thuis? Ik wil langskomen" "Momenteel niet maar om 15 uur ben ik thuis ja" "Oke is goed, dan kom ik langs" "Is gooeeddd laat me weten!" "Okeyyy byebye" "Doei doei" Ik legde af en keek verder naar tv.
Buiten de tv, was het muisstil thuis. Er mankeert nog het een en het ander hier. Kinderen, bijvoorbeeld. Die maken tenminste het huis een beetje voller. Maar we willen er niet al te snel aan beginnen. Younes zegt dat het over 2 jaartjes perfect zou zijn. Ik denk daar ook zo over. Ik wil nu nog genieten met z'n tweetjes.
Ik stond op en besloot iets te maken om mee te nemen naar mijn ouders. Vandaag komt Farida gelukkig niet, die komt alleen de woensdag, vrijdag en zondag. Mohim die 3 dagen, zijn te veel maar oke.
Ik liep onze grote keuken in en besloot om een cheesecake te maken met brownies. Zo gezegd, zo gedaan. Ik begon er meteen aan en na een uurtje ongeveer was alles klaar. Ik ruimde de keuken netjes op en liep naar boven om me om te kleden.
Outfit : Witte broek met een grijze shirt en een lange grijze jas. Ik deed mijn zwarte vans aan en mijn haren stak ik in een messy knot. Ik spoot nog een lekker geurtje en deed wat mascara op. Ik liep naar beneden en het rook er heerlijk naar gebakjes.
Ik haalde het uit de oven en ze zagen er echt goed uit. Ik nam er eentje om te proeven en het was even lekker als het eruit zag. Hmmm, my momma s gonna be proud! Ik sneed het in stukjes en zette het op een bord. Ik deed nog wat poedersuiker over de brownies heen en het was klaar om mee te nemen!
Ik nam de witte mercedes van Younes en reed richting mijn ouders! Ik ging nog snel richting de bakker en haalde daar wat koffiekoeken, want daar is mijn moeder gek op. Ik ga echt zo blij zijn om hun terug te zien. Heb ze een week moeten missen!
Ik parkeerde op de oprit en stapte af. Ik nam ondertussen de huissleutels en opende de deur. Ik hoorde wat gepraat en gelach, oh wat had ik dit gemist, en liep naar binnen. "SALAAM!" riep ik voor het hele huis. "3laaa slamaa!" zeiden ze. Ik groette hun allemaal en ging zitten. "Ewa hoe was je reis, vertel eens" zei me moeder. "Ja heel erg gezellig en mooi" en ik begon ze te vertellen.
"Hoe graag ik ook wil blijven, ik moet ervan door jammer genoeg, heb nog wat werk te doen" zei mijn vader. Ik nam afscheid van hem en ging toen verder kletsten met mijn moeder. Ik vertelde haar hoe mooi het weer daar was en het uitzicht. Dat was een superdeluxe suite hadden met zwembad en zee aan de overkant.
"Heb jij dit gemaakt?" vroeg ze. Ik knikte trots. Ze nam een hapje van de brownie en haar blik zei al genoeg, het was overheerlijk, volgens haar.
De hele avond hebben we nog zitten praten en lachen. Wat heb ik dit gemist, tijd met mijn moeder. Abdel kwam niet veel later binnen met Ilyas. Ik sprong hem om de hals, ook hem had ik gemist! Ilyas gaf ik een hand en ik ging terug zitten bij mijn moeder.
Younes belde me. "Ben je nog bij je ma?" "Ja" "Oke, ik heb bijna gedaan en dan kom ik naar huis" "Is goed, ik vertrek ook zo meteen" "Goed, ik heb je gemist" "Awww ik ook!" "Mohim ik ga verder doei doei" "Beslemaa"
"Was dat Younes?" vroeg me ma. Ik knikte. "Hij komt zo meteen naar huis" "Dus is het ook tijd voor jou om naar huis te gaan zekers" Ik knikte. "Was wel gezellig!" zei ik. "Ja dat zeker" Ik stond op en deed mijn jas aan. "Pfff je moet vaker langskomen" "Ja zal ik zeker doen! Ik verveel me dood nu Younes werkt" "Meskina, je mag altijd langskomen" "Is goed mams, dankjewel" Ik gaf haar een kus en ze ging mee met me tot de deur.
Ik stapte de auto in en me moeder zwaaide me uit tot ik helemaal uit het zicht was. Onderweg dacht ik aan wat ik zou klaarmaken voor Younes. Hij eet graag kip. Ik maak wel kip met rijst ofso.
"SALAM ALEYKOUM" riep ik bij het binnengaan. Mijn echo weergalmde door heel het huis. Ik deed de lichten aan en gooide mijn jas op de bank. Ik stak de tv aan voor wat lawaai en wat kaarsjes voor de sfeer. Ik liep de keuken in en begon te koken voor mijn mannetjelief.
Younes :
Ik stapte mijn auto in en reed naar huis. Ik heb mijn schatje echt gemist en kan niet wachten om haar te zien!
Ik stak de sleutels in de sleutelgat en opende de deur. De geur van kip hing doorheen het hele huis. Ik gooide mijn spullen op de bank en liep naar de keuken.
Ik keek naar Leyla die druk bezig was en me amper had gezien. Wat is ze toch mooi. Ze is mijn vrouwtje en ik ben echt blij met haar. Ik ging naar haar toe en plaatste mijn handen op haar heup. In een ruk draaide ze zich om, maar toen ze me zag verscheen er een brede glimlach op haar gezicht. Ze begon te lachen en drukte een kus op mijn lippen. "Je bent er eindelijk" zei ze. "Ja ja en wat heb je gemaakt" "Rijst met kip" "Ruikt heerlijk" "Thanks, is bijna klaar" "Ik ga snel een douche gaan nemen" "Is goed!" Ik drukte nog een kus op haar lippen en ging naar boven.
Leyla :
Hij is er eindelijk! Nu voel ik me compleet. Ik mis hem al de hele dag.
Ik dekte de tafel en zette alles klaar. Het enige wat nog markeerde was Younes zelf, maar hij is klaar want ik hoor hem rondlopen boven.
Met een trainingsbroek en een strakke shirt, waar je zijn spieren zag, kwam hij naar beneden. Hij knikte goedkeurend en ging zitten.
Hij vertelde me een beetje over zijn dag en ik vertelde hem over de mijne. "Maar de hele dag heb ik aan je gedacht en nu ben ik eindelijk met je" zei hij. "Awww wat lief schatje, ik ook" Ik gaf hem een knuffel en ruimde de tafel verder op. Hij hield mee en zette alles in de keuken.
"Kom naar de woonkamer!" "Wacht ik ruim dit eerst even op" "Nee laat dat voor morgen" "Ik doe het snel" Ik stak alle schotels in de vaatwas en liet het draaien. "Je wilt niet luisteren he" zei hij en kwam achter me staan. Ik begon te lachen en voelde hoe hij ademde in mij nek. Dit maakt me echt gek. "Wie niet luisteren wil, moet voelen" en hij hief me op. "YOUNNEESSS!" riep ik. Hij begon te lachen en gooide me in de zetel. "Wollah ik ga jou slaan" zei ik en stond op. Hij ging aan de andere kant staan. Ik liep achter hem aan en net 2 kindjes, liepen we rond de zetel.
Uitgeput, liet ik mezelf vallen in de zetel. "Ik geef het op" zei ik hijgend. "Well I won't give up on us, even if the skies get rough. I'm giving you all my love, I'm still looking up" zong hij. Ik begon te lachen, want hij is echt een mongool. Hij kwam naast me zitten in de zetel en ik sloeg hem op zijn hoofd. "Die verdiende je nog" "Ik heb gezongen voor je he" "Je hebt me meer oorbeschadiging bezorgd maar hokeeee" "Ga je zo doen, hokeeee" zei hij en begon me te kietelen.
De hele avond hebben Leyla en Younes nog genoten van elkaars gezelschap. Dat de 2 over hun oren verliefd waren op elkaar, dat kon elke kat waarnemen. Maar blijft hun huwelijksleven nog altijd zo rozengeur en maneschijn?
JE LEEST
Younes en Leyla (part 2)
RomansaDit verhaal is part 2 van 'een zomer die alles veranderde' Dus om mee te zijn, met dit, moet je eerste deel 1 lezen. Veel leesplezier x