36,5 ~ ANDRAS MINNEN

218 12 0
                                    

Att äntligen få träffa dem gjorde att jag fick så mycket mer med mig en att bara träffa mina föräldrar. Bilder dök upp framför mig i en ström av minnen. De visade hur och varför de dog.
De höll på och experimentera med magi när något gick fel och det resulterade i att en brand startade. Men de dog inte av elden.
Orsaken till att de dog var när magin de utövade gick fel och sedan var det bara som att de slutatde att existera. Som om de använde upp hela sitt väsen tills det ända som fanns kvar var minnena som deras käraste håller i.
De led inte. De försvann fridfullt och insikten i det får mig att känna mig lite lättare om hjärtat.

Men det är fortfarande en sak jag inte förstår. Varför skickade dem mig hit? De bad Callina at ta hand om mig och föra mig så långt här ifrån dom möjligt. Men varför?
Jag grubblar lite på det en stund men känner sedan att jag har viktigare saker att göra just nu.

Så nu då? Hur tusan ska jag kunna ta mig tillbaka till den andra världen?
Hur hamnade jag i den andra världen sist? Jag vet att Callina skulle kunna gör det men hon sa att det inte var hon som gjorde det sist. Vad var det nu hon sa när jag kom till den världen och upptäckte att hon inte var den jag trodde hon var. 'Någon annan han före.' Så vem var det som gjorde det den gången? Och vem var det som skickade mig tillbaka hit igen?

Samtidigt som jag tänker den sista tanken så kommer en ny bild upp framför mig.
Den visar mig hur det var mina biologiska föräldrar som använde den lilla magin de hade kvar och skickade hit mig i hopp om att denna världen kunde rädda mig.
För att vara två avlidna personer så kan dem göra rätt så mycket ändå. Jag fnissar lite när jag tänker den tanken.

Men frågan om vem som tog mig till den andra världen kvarstår och hur ska jag ta mig dit denna gången!

Jag vandrar ut ur mitt rum och ned till köket för att äta något. Efter allt som har hänt så har jag blivit väldigt hungrig och jag känner att jag behöver en paus från alla minnen som kommit tillbaka.

Kort kapitel! Detta är fortsättnigen från förra kapitlet så det blev väldigt kort.

Nästa kapitel blir längre igen och så så får vi se om "Lisa" kan ta sig tillbaka till Trillian!

Tack till alla som läser! Ni är de bästa!

En Plats För MigWo Geschichten leben. Entdecke jetzt