*JISOO POV*
aku minum jus oren yang ada di atas meja. Tiba-tiba sungyeol menghampiri aku.
Sebenarnya... Aku kenal dia dulu...
*FLASHBACK 5 TAHUN LEPAS*
Sungyeol memberi aku sekuntum bunga ros. Aku mengambil bunga itu dan aku senyum kepada sungyeol.
"Boleh kita jadi lebih daripada kawan?"
Aku terkejut bila sungyeol tanyakan soalan tu. "Saya... Tak boleh terima awak. Saya dah lama anggap awak macam adik saya."
"Saya tahu saya muda dari awak. Tapi awak tua setahun je dari saya"
"Maaf saya tak boleh terima" aku memberi balik bunga tadi kepada dia dan aku terus tinggalkan sungyeol di taman.
Masatu hati aku rasa taknak terima seseorang untuk jadi peneman untuk aku.
Aku dan Sungyeol berkawan sejak di sekolah rendah
*END FLASHBACK*
Aku tak tahu pulak dia anak pengetua. Kenapa dia tak bersekolah kat sekolah dia sendiri?
"Jadi inilah maksud awak, awak anggap saya jadi adik awak. Sebab awak akan jadi tunang abang saya sendiri?"
"Sungyeol... Bukan macamtu aku baru ke sekolah ni"
"Tak mengapalah, aku dah ada teman wanita".
"Ouh yeke? Saya ucapkan tahniah"
Lepastu Eunwoo menghampiri kami berdua lalu dia memegang tangan aku.
"Mari kita makan kek? Awak juga sungyeol"Aku meninggalkan Sungyeol sekali lagi. Maafkan aku sungyeol...
------
Selepas berakhirnya majlis, semuanya bersurai. Aku dalam perjalanan balik ke bilik bersama eunwoo. Semenjak aku dengan dia ni, aku rasa gementar sikit. Tak tahulah kenapa
"Jisoo, apa kata kau ikut aku pergi hospital?"
"Kenapa pula? Asal nak aku pergi dengan kau?"
"Aku nak mak aku tengok kau"
"Ouh... Baiklah" Aku senyum kepada Eunwoo.
Aku naik kereta bersama eunwoo dan pemandunya ialah seo won. Kenapalah aku asyik kena pandang muka bodyguard dia ni. Muka dia perh ngeri gila gila
*POV BAEKHYUN*
Aku ternampak eunwoo dan jisoo naik kereta.
Tak guna punya kawan tinggalkan aku. Mesti dia balik rumah
"Baekhyun!"
Aku memusing ke belakang dan ternampak eunha sedang senyum kepada aku. Aku pun terus memeluknya
"Awak dah makan ke?" tanya aku kepada eunha
Eunha membuat muka comel. "Dah tapi tak rasa kenyanglah makan kek je"
"Baiklah, saya akan beli makanan untuk awak"
Eunha terus memukul aku dengan comel. "Baiknya awak"
Aku dan eunha terus pergi dari dewan itu.
------------
*POV JISOOO*Aku dan eunwoo masuk ke dalam hospital dan mencari wad ommanya.
Aku melihat keadaan maknya. Nampaknya mak dia masih tak sedar. Aku rasa simpati kepada Eunwoo
"Omma, kenalkan ini jisoo. Dialah selamatkan saya dari bunuh diri"
YOU ARE READING
【C】Do I Hate You
RomanceMengisahkan Jisoo yang terpaksa berpindah ke sekolah lain kerana ibubapanya telah meninggal dunia kerana kemalangan jalan raya. Dia terpaksa tinggal bersama Makciknya yang mempunyai 2 orang anak. Jisoo dipindahkan ke sekolah pelik yang tidak pernah...