BAB 17

420 62 1
                                    

Aku menenangkan Eunwoo yang sedang masih dalam tekanan.

Tiba-tiba Seulgi datang kearah kami. Dia berdiri di hadapan Eunwoo. Aku tengok Seulgi, dia menangis.

"Eunwoo! Tolonglah buat sesuatu! Saya taknak omma saya kahwin dengan appa awak!" Seulgi pegang tangan Eunwoo. Seulgi menangis sekuat hati.

Eunwoo melepaskan tangannya. "Ini semua salah omma awak yang dah goda appa saya sendiri! Puas hati awak, awak boleh bersekolah disini?!"

Seulgi terkejut dan memeluk Eunwoo. Aku masih kaku di sebelah Eunwoo. Mereka akan jadi adik beradik... Mustahil.

"Tolonglah... Saya memang dah lama minat dekat awak tapi saya taknak jadi adik beradik awak! Saya nak berkahwin dengan awak..." Seulgi masih memujuk Eunwoo untuk hentikan rancangan omma appa mereka.

"Jadi awak nak suruh saya beritahu appa saya, yang kita bercinta?"

Aku terkejut bila Eunwoo cakap macamtu dekat Seulgi. Eunwoo memandang aku. Takkanlah... Dia nak terus putuskan hubungan ni.

Seulgi menjawab pertanyaan Eunwoo tadi. "Ya... Saya nak awak cakap macamtu dekat appa awak. Kalau kita berkahwin, semuanya akan selesai"

Eunwoo apa yang kau buat?

Aku tengok Seulgi yang senyum dekat Eunwoo. "Jadi... Aku ditinggalkan macam ni je?"

Seulgi pandang Eunwoo. "Eunwoo, kita kena teruskan rancangan kita. Macammana...kalau omma saya nak ambil harta ayah awak?"

Aku berundur kebelakang sikit.

Eunwoo menolak Seulgi. "Saya takkan lakukan rancangan tu! Awak ingat saya setuju ke? Kalau omma awak nak ambil harta ayah saya, lebih baik awak hentikan dia!"

Eunwoo lari kemana aku pun tak tahu. Dia tinggalkan aku dengan seulgi. Aku menjerit nama eunwoo tapi dia buat tak dengar.

Aku pun pergi dari situ juga tapi tangan aku ditarik oleh Seulgi. Aku memandang Seulgi yang memegang tangan aku dengan kuat. "Apa kau nak?"

Seulgi tiba-tiba menampar aku dengan kuat. Ramai pelajar yang tengok kami. Mereka agak terkejut dan mula lah gosip yang aku dengar.

"Seulgi tu bukan dah dibuang sekolah ke?"

"Dia datang sini semata-mata nak balas dendam kat bakal tunang Eunwoo?"

Haish aku dah nampak dah tukang gosip yang paling famous dalam kalangan orang ramai tu. Siapa lagi kalau bukan si nayeon?

Seulgi menjerit nama aku dengan kuat. "Yah Kim Jisoo! Aku akan bunuh kau jugak nanti!". Seulgi cuba menampar aku sekali lagi. Tapi ada orang pegang lengan seulgi. Seulgi dan Aku pandang kepada.......

Sungyeol.....

Sungyeol melepaskan tangan seulgi. "Kau ingat aku nak ke kau jadi kakak ipar aku? Aku takkan pilih kau pun! Jisoo sesuai jadi kakak ipar aku dari kau jahat!"

Seulgi terkejut dan tak tahu nak cakap apa. "Sungyeol, apa semua ni? Bukanke selamani awak selalu sokong nuna(kakak)?"

Aku berdiri dan bersihkan diri aku. Sungyeol menghampiri aku. "Jisoo, awak ok?"

Aku mengangguk yang aku ok je. Sebenarnya KO

"Itu dulu. Sekarang aku tahu perangai kau. Hubungan kau dengan Eunwoo dah berakhir" Sungyeol buat Seulgi berasa malu dan Seulgi terus lari dari sini.

"Sungyeol..." Aku memanggil namanya lalu dia pandang aku.

"Kau jangan ingat aku terima kau jadi kakak ipar kau...kau dah lukakan hati aku masa dulu dan kau pilih lelaki lain"

Aku memeluk Sungyeol tanda minta maaf dan aku menyanyikan lagu melodi seperti senior taecyeon ajar aku.

Semua pelajar mula berbisik lagi

Sungyeol meleraikan pelukan dan dia memandang aku. "Apa yang kau tengah buat?"

"Minta maaf?"

"Sudahlah jisoo...Aku maafkan kau tapi tak kesemuanya" Sungyeol terus tinggalkan aku

Semua pelajar terus bersurai. Aku masih berdiri di tempat yang sama aku berdiri dari tadi. Kenapalah Sungyeol susah sangat nak lepaskan aku.

Oh ya sesi pembelajaran belum berakhir lagi tapi mana Eunwoo dah pergi?

Tiba-tiba aku rasa ada seseorang dibelakang aku.








Dia mendekati aku dari belakang







Aku cuba toleh kebelakang. Kenapa aku rasa takut sangat ni?

Mulut aku ditutup dengan tangan seseorang.

Aku cuba bebaskan diri aku. Tapi orang tu terlalu kuat.

Aku pandai dalam taekwondo. Tapi kenapa aku dah lemah sekarang? Sebab hati aku ke?

Aku diseret ke dalam kereta bewarna hitam. Aku ditolak masuk!

Tiba-tiba aku ternampak Eunwoo nak masuk ke sekolah balik. Aku mengetuk tingkap kereta berkali-kali supaya eunwoo perasan aku

Tapi dah terlambat...
Aku dah dibawa jauh dari dia.

Orang di sebelah aku ikat tangan dan kaki aku. Mulut aku pun ditutup

Aku diculik? Kenapa?

Tolonglah sesiapa tolong!

Aku cuba lepaskan diri dan aku cuba menjerit. Tapi... Aku ditampar.

Orang di sebelah aku membuka topeng mulutnya. Dia... Perempuan berambut merah dan berpakaian hitam masatu!

"Boleh diam tak?!Bukan senang nak culik kau!"

Aku tahan nangis. Kenapa diorang nak culik aku!! Kenapa!

"Jisoo... Kau masih rindu omma aku dengan shin Ah?"

Kejap....

Hyo Rin?

*END POV JISOO*

*POV EUNWOO*

Aku balik ke sekolah balik. Haish tak guna punya appa!

Aku ternampak kereta hitam yang tak dikenali diluar sekolah.

Tak Kisah lah

Tiba-tiba kaki aku berhenti bergerak bila terdengar seseorang mengetuk tingkap kereta berkali-kali.

Kenapa dengan dia tu? Kereta terus berlalu pergi.

"Eunwoo... Apa kamu buat diluar sekolah? Masuk balik ke kelas" Cikgu Moon menegur aku.

Aku pun jejak kaki aku masuk ke sekolah. Aku terpijak sesuatu

Aku tengok apa yang aku pijak dan aku ambil barang tu.

"Rantai?" rantai siapa pula ni?

Nanti Kejap....



Ini rantai yang aku bagi masa majlis hari jadi aku kat... Jisoo.

Takkanlah....
Aku terus keluar dari sekolah dan mengejar kereta hitam itu.

Cikgu Moon memanggilku tapi aku buat tak dengar.

Kereta tu hilang sekelip mata.

"Jisoo!!!"

------------------------------------
Annyeonghaseyo! Thanks for the readers because love my fanfic. I love you








【C】Do I Hate YouWhere stories live. Discover now