Bölüm -2- Karacaoğlan Derdim çoktur

9.5K 572 290
                                    

Bölüm şarkısı - Salih Yılmaz- Gelini

Arkadaşlar bölümü düzenlemeden yayımladım sizi daha fazla bekletmek istemedim kusura bakmayın artık 😌😌 Umarım beğenirsiniz Keyifli okumalar 😉😉

Mehmet, verdiği sözden sonra uzunca vir süredüşündü.Tuğra ne kadar her duyguyu doruklarına kadar yaşayan fırlama bir tipse ,Kayra tam tersi ciddi ve içine kapanık bir karaktere sahipti. Kayra aklı başında, ciddi ve ne istediğini bilen bir karaktere sahipti. Tamam biraz aksiydi, huysuzdu, hatta fazlası ile huysuzdu ama Derya gibi deli dolu bir kızın hakkından da ancak Kayra gelirdi.

Etraftaki kalabalık Mehmet'in ne yapacağını merakla beklerken, o aldığı kararla başını düşünceli bir şekilde salladı. Madem testi kırılmıştı Derya ile evlenmesi gereken kesinlikle Kayra idi. Gencecik bir kızı bu yetmişlik ihtiyara yem edemezdi. Yunus şimdi ne kadar kızını tehdit için böyle konuşsa da bir kaç gün sonra köyde laf alıp başını yürüyecek, arkadaşı çıkan dedikodulardan başı eğik gezecekti insan içinde.

Ne kadar büyük şehirde olsalarda köyde yetişmenin, adetinin, töresinin bir adam için ne demek olduğunu kendiside iyi bilirdi Mehmet. O yüzden arkadaşının böyle bir şey yaşamasına izin veremezdi. Kararan bakışlarını karşısında dikilen oğlu Kayra'ya çevirerek dişlerini öfkeyle sıkıp tısladı.

"Madem bu haltı yedin temizlemesini de bileceksin!"İşaret parmağı ile Derya'yı göstererek sözlerine devam etti. "Derya ile evleneceksin! Kızın adını temizleyip, Yunus Amca'nın bu köyde başı dik gezmesini sağlayacaksın! "Arkadaşları Mehmet'in kararı ile şok olurken Yunus koluna dokunarak uyarırcasına fısıldadı.

"Mehmet! "

"Baba saçmalama! Ben o deliyle hayatta evlenmem! "

"Uyyy! Bende sana bayılıyordum sanki Allah'ın devesi! "

"Deryaaa! "Kız babasının uyarısı ile akan gözyaşlarını silerek omuz silkerken Mehmet'te tekrar oğluna döndü.

"O deli de sen çok mu akıllısın!? Yeni geldiğin bir köyde örfünü, adetini bilmeden her boka atlıyorsan sen de pek akıllı sayılmazsın Kayra efendi! "

Azra ve Deniz olaya müdahale etmek istesede bir türlü şaşkınlıktan ağızlarını açamıyorlardı. Bir taraftan da belki de böylesi daha hayırlı diye geçiriyorlardı içlerinden.

"Ben size ne dedim!?  Benim çocuklarım öyle yada böyle, bir ananın ciğerini yakmayacak, bir babanın başını önüne eğdirmeyecek demedim mi!? Bu işin sonunda Derya, ya bu yaşlı bunakla evlenecek, ya da Yunus Amcan bu köyde bir daha başı dik yürüyemeyecek!  Deniz'in halini söylemeye bile dilim varmıyor. O kadının yıllar önce çektiklerini biz biliriz!  O yüzden aynı şeyler yaşanmayacak!Derya ile en geç bir hafta içinde evleneceksiniz! "

Kayra'nın yufka yüreğini bildiği için vicdanına oynuyordu kozunu Mehmet. Aslında iyi de olurdu. Elinde büyüyen bir kızı gelin olarak almak hiçte fena bir fikir değil di. Bakışlarını arkadaşının mavi gözlerine çeviren adam sözlerine devam etti. "Hazır ol Yunus! Bir hafta içinde bu düğün olup bitecek!"Yunus arkadaşının ne yapmaya çalıştığına anlam veremezken şüpheyle konuştu.

"Lan manyak mısın!?  Saçmalama!  Bu işin şakası olmaz! Hemde böyle köylük bir yerde!"Yunus'un sözleri ile Derya ve Kayra'nın içine bir umut düşerken Mehmet'in ağzından çıkacak cevabı beklediler. Mehmet bakışlarını etraftaki kalabalıkta gezdirirken, yaşlı adamın aç kurt misali ağzının salyaları akarak ağzından çıkacak cevabı beklediğini fark etti. Kahverengi bakışlarını arkadaşının mavi bakışlarına çevirerek sinsice sırıttı ve yüksek sesle konuştu.

İKİ DELİ BİR SEVDA (DAVA SERİSİ 4)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin