Dibaringkan Aaliya perlahan ke atas katil. Sudah dikeringkan ala kadar rambut lurus Aaliya, sudah dikesat tubuh Aaliya yang basah lencun akibat berendam tadi. Tidak dipakaikan sebarang sepersalinan pada Aaliya. Dia hanya selimutkan Aaliya dengan comforter. Zill sendiri dengan hanya bertuala, turut berbaring di sisi gadis ini.
Ditarik Aaliya rapat ke dadanya, close to his heart. Where this girl should be, from the start. Dipeluk, didakap tubuh gebu dingin lembap ini. Diusap kepala Aaliya yang masih lembap rambutnya. Dicium kepala Aaliya, kemudian dirinya turut sama lelap di sisi Aaliya yang masih pengsan.
Perlahan-lahan dibuka mata. Rasa dihimpit, rasa dipeluk, rasa... selesa. Macam lama je aku blackout ni. Apa dah jadi, ya? Aaliya terkebil-kebil. Baru matanya terbuka terang. Aaliya... hanya nampak warna sawo matang. Tanned skin.
Aaliya ternganga. Dada tuan! Dan baru terasa tubuhnya keseluruhan sejuk. Dirasa lengan bos memeluk pinggulnya, jatuh di belakang punggungnya. Aaliya bogel! Aaliya diam. Ni bukan first time kau terjaga kau telanjang macam ni.
Bicep kiri Zill mengalas kepala Aaliya. Lengan kirinya yang tadi merangkul kepala Aaliya sudah terkulai terbaring sekarang. Terasa.. bibir bos di atas kepalanya.
Aaliya diam, hanya mengkakukan tubuh. Kepala memutar ingatan sebelum dia tak sedar tadi ni.
"Aku cintakan kau, Aaliya. I'm in love with you."
Aaliya diam terus. Mimpi ke tu? Suara tuan cakap macam tu, masa kami berendam sama, lepas dia... buat aku pancut dan lepas... dia cium aku. Aaliya terkebil-kebil. Baru nak difkir dan mahu dicerna, apabila tiba-tiba terasa tangan kanan bos bergerak dan meramas punggungnya.
Aaliya terus ternganga terkejut, tertarik nafas terkejut. Tapi Zill tak mencari wajahnya. Aaliya pun tidak mengangkat muka dari dada bidang bosnya.
"Aaliya..." Zill berbisik perlahan.
Aaliya takut-takut mengangkat muka sedikit memandang bos. "Ya, tuan."
"Kenapa?" Zill bertanya perlahan. Tanpa riak di muka, tangan kanannya naik lembut mengusap pipi Aaliya.
"Takde apa-apa, tuan." Aaliya membalas perlahan. Matanya masih pada Zill yang masih memandangnya.
Zill diam, hanya memeluk Aaliya rapat. "I mean' wot I said (I meant what I said)."
Aaliya hanya senyap. Dia... tak faham sebenarnya.
Zill tidak senyum, tidak marah, tidak sinis, hanya matanya yang masih memandang Aaliya. Aaliya sumpah resah dengan keadaan macam ni.
Kerana selama ni, bos kasar dan tak pernah berwajah redup dan macam berperasaan macam ni. Bos tak pernah diam dan tak pernah memandangnya macam tu. Kalau bos diam, mesti bos akan memandangnya dengan nafsu, macam nak belasah dia. Tapi... ni sangat lain. Aaliya rasa takut, sangat resah.
Bos cakap cinta tadi. Cinta?
Aaliya kembali menunduk, tidak dipandang wajah bos dan cuma mendiamkan diri. Aku? Cinta ke pada dia? Dia lelaki yang bawa aku ke kehidupan macam ni.
Zill menggerakkan badannya sikit, menongkat badannya dari menindih Aaliya, dibaringkan forearm kirinya. Dipeluk pinggang Aaliya, diangkat sikit gadis ini supaya kepalanya berbaring di bantal. Dan sekarang, mata Zill pada Aaliya dan begitu juga Aaliya pada Zill. Wajah mereka saling memandang terus.
YOU ARE READING
Your Boss Your Husband
RomanceC O M P L E T E D Only available from Prologue - Chapter 30; incomplete published in Wattpad. She's merely a toffee lydy. Got very nuffin' of scrap of nuffin'. But... she's captivated me. Once a devil, then a husband and a daddy. That is Zill Qayyim...