Hujung minggu dulu Aaliya berumpa Badrul. Selepas hari dia mendedahkan semua itu, Aaliya atau Zill tidak buka langsung mengenai Badrul dah. But... tanpa Aaliya tahu, Zill sudah suruh budak-budaknya in-alert untuk tuisyen minggu ini. Zill nak kenal which one is Badrul. Zill nak tahu fasal that jackson (bollocks).
Dan Selasa minggu ni... Raya Aidiladha. Mereka tidak sambut berdua. Sebab Zill ikutkan semua kemahuan princess dia tu. Aaliya nak ada Mak Cik Aaida dan Sham sekali. Dan Zill jemput mereka berdua. Sekali dengan guards dia yang a fews on duty.
Mereka semua happy kerana Aaliya sangat menghargai kedatangan mereka. Aaliya masakkan rendang dan segala juadah yang dia pandai untuk Zill dan semua. Zill... tak biasa telan semua yang tradisional tu. Tapi... akhirnya Zill betul-betul jatuh cinta dengan rendang ayam Aaliya. Aaliya bangga macam apa. Mak Cik Aaida, Sham dan semua ketawa melihatkan muka jakun Zill tika merasa rendang tu.
Dan Aaliya nak ajak Suria sekali. Masa nak ajak Suria, Aaliya beria bina ayat dan bina kekuatan dirinya mahu suarakan itu pada Zill. Habis je Aaliya menyuarakan niatnya itu, dengan muka struggle dan suara kecilnya, Zill terus ketawa. Sebab muka takut dan gabra Aaliya kelakar sangat pada mata lelakinya.
Dan... Zill membalas biasa saja, "Ajak lah, baby. Kau text Suria kau... suruh dia send location. Dan cakap pada Sham. Sham ambil Suria kau tu, awrigh?" Begitu saja. Aaliya terlopong serupa apa sebab tak menyangka. Terus dipeluk Zill hingga jatuh tergolek di atas sofa. The rest... is history, haha. Zill nikmati Aaliya on that sofa hehe.
Suria datang hari ketiga kemudian sebab dia ada keluarga nak beraya lah. So... Suria pertama kali menjejakkan kaki ke penthouse mewah si Zill, the billionaire of Malaysia. Dan memang Suria kecut perut, tak berani nak melangkah, tak berani nak memegang macam-macam takut dia terpecahkan semua itu haha.
Tapi... memang ketara gembira di muka Aaliya tika Suria datang. Pada Aaliya, Suria macam Liza even Suria muda dari dia. Dan Zill... suaminya sangat baik. Tak kekok, malah menghargai kawannya ini. "Thanks ya, Suria... sebab kau tengokkan bini aku ni baik-baik. Dia tak matured lagi... tu kena ada selalu orang jaga dia." Aaliya beria nak cekik Zill, nasib baik Zill sempat lari.
Dan Suria... menikmati semua. Suasana dan juadah raya yang ada dekat penthouse tu... sambil berborak dengan Aaliya. Mereka dua like... girlfriends. Like girl's day out di ruangan santai penthouse itu. Zill bagi ruang pada mereka but then, Zill kembali menyibuk dan bergesel dengan Aaliya. Suria pun... hehe minta diri. Lagipun dari siang sampai petang nak asar dah dia di sini. Suria suka tengok Aaliya dan Zill.
Suria betul tak sangka... yang Zill, si kaki perempuan tu, malah juara kasanova tu... akan menyayangi dan mencintai orang seperti dia buat pada Aaliya.
Dan tika Suria balik, ada bodyguard lain yang menghantarnya ke rumah. Aaliya ketawa saja masa WhatsApp dengan Suria yang masih tak berhenti kecohnya akibat rasa gerun sampai diiringi bodyguard apa semua.
Aaliya dan Zill... tiada kampung... tiada mak ayah, untuk memohon maaf atau apa. Mereka hanya ada satu sama lain. Mereka hanya berdua di penthouse dengan kehadiran Mak Cik Aaida, Sham, Suria dan guards yang lain.
But.... memang riuh sebab Aaliya seronok macam apa. Aaliya seronok kerana dia dan Zill merasa sambut perayaan berdua, merasa ada pasangan dalam hidup mereka yang sebelum ini sorang-sorang. Itu Zill dan Aaliya.
Harini Jumaat. Aaliya tiada tuisyen, tiada kelas di rumah. Aaliya memang melupakan langsung fasal Badrul, memang lupa terus. Sebab Aaliya di rumah dan Zill ada. Dan Aaliya tak tahu langsung apa yang Zill sudah buat dan rancang untuk keselamatannya berkenaan Badrul.
YOU ARE READING
Your Boss Your Husband
RomanceC O M P L E T E D Only available from Prologue - Chapter 30; incomplete published in Wattpad. She's merely a toffee lydy. Got very nuffin' of scrap of nuffin'. But... she's captivated me. Once a devil, then a husband and a daddy. That is Zill Qayyim...