"Kau nak kerja tak?"
"Kerja apa?" Kerol menyoal malas sambil meneguk teh tarik.
"Kerja dengan Zill." Sham dah ke depan, bagi perhatian.
Berapa kali dah call, tak jawab. Jumpa sekali, terus dibiarkan aku sorang-sorang bila buka fasal kerja. Kali ni, tiba-tiba si Kerol ni baik bila diajak lepak. Entah apa dia buat tak tahu. Bukan duduk rumah, asyik keluar membuta di rumah Bangsar sana. Melepak dengan Robert. Main di kelab... but nasib baik teguk Coke je.
Kerol dah huh sengih malas dan menggeleng kepala. "Kerja dengan jutawan berlagak tu. Malas aku."
Sham bersandar balik, "Bukan kerja dengan dia pun. Kau just beli barang, shopping barang rumah... macam keperluan mandi, barang makan... hantar ke penthouse dia. Tu je."
Kerol pandang Sham. Berminat sikit lah kan. Sikiiiiiit je. "Gaji?"
"Mula macam kau... dalam 4800 sebulan. 28 hari... confirm masuk gaji."
Kerol diam. "Dalam sebulan, dalam berapa kali aku kena shopping barang rumah mamat tu... berapa kali yang aku kena pergi rumah dia tu?"
Sham mencongak. "Dalam lapan kali sebulan. Shopping, on list, sekejap, letak, susun, balik. Tu je."
Kerol ketuk-ketuk meja dengan jari. Malas... tapi kerja senang aku dah dapat banyak tu. Perghhh... Kerol tak main arak dan dadah but duit banyak tu... macam-macam dia boleh dapat, kan? Perempuan... Robert got dara segar selalu.
Hmmm.... Moneeyyy...
❋❋❋
"Apa? Aku tengah tidur laah..." Aleesya menjawab juga bila deringan iPhonenya tak berhenti dari tadi.
"Gilaa! Kau tak tengok lagi ke gambar aku iM kau?" Suara Suzanne dah kedengaran kuat dari corong iPhone.
But Aleesya masih bawah selimut, dengan hanya pakai panty. Dah biasa tidur bogel. Malas nak layan minah ni lah... adoii. "Gambar apa, nyah? Aku ngantuk niii."
"Gambar Zill, bodo! Dengan perempuan bertudung kau tau??!!"
Terus Aleesya bangun, dibiarkan saja buah dadanya terpampang bila comforter sudah melurut jatuh. "Serius?!!" Suara Aleesya memekik terkejut.
"Serius, gila... Aku tak kenal siapa minah tu. Bukan model, sebab pendek, bongok. Pakai tudung pulak tu. Zill mana pernah keluar dengan minah pakai tudung. Entah demam ke apa si hunk (large, strong, attractive man) tu. Kau tengoklah. Mana tahu kau kenal. But not clear tau sebab ada orang dia semalam."
Aleesya terus end the call, dibuka Messages. Bulat mata Aleesya. Even dari tepi dan dengan lilitan shawl itu dan dengan blur sebab nampak disnap dalam tergesa-gesa, Aleesya kenal perempuan pendek ni. And... Zill beside that slut. Wajah yang senyum, nampak bahagia je. Depan Kate Spade pula tu.
Bitch! Zill nak tunjuk dekat aku ke dengan dia show off that girl in public? Dasar jalang punya betina!
Aleesya tak boleh duduk diam. Aleesya bangun, disarungkan jubah tidurnya dan terus melangkah ke balkoni rumah teres mewah dua tingkatnya ini. Terus dicall number Zill. Rejected? Shit! Aleesya dah merusuh.
Zill sayangkan that slut sangat ke sampai nak hebahkan perempuan simpanan dia tu? Bertudung? Aleesya mencebik geram. Bertudung... tapi perangai... babi!
YOU ARE READING
Your Boss Your Husband
RomanceC O M P L E T E D Only available from Prologue - Chapter 30; incomplete published in Wattpad. She's merely a toffee lydy. Got very nuffin' of scrap of nuffin'. But... she's captivated me. Once a devil, then a husband and a daddy. That is Zill Qayyim...