22 • SPM

110K 1.7K 59
                                    


Badrul senyum. Senyum puas, jahat, hati tak sabar. Dengan Azil dan Kamal di kiri kanannya. Sama-sama mendongak memandang ketinggian bangunan yang merata di hadapan mata.

"Mana pergi?" Azil dah bising dulu.

Badrul hanya ketawa. "Ikut aku."

Ketiga-tiga malaun tu melangkah menuju ke tempat yang dah dijanjikan.

Jumpa siapa?

Robert.

Who the hell is Robert?

Nanti lah kenal.

❋❋❋

"Sheila. 'A can someone..sit fer private SPM?"

Sheila mengangkat muka dari work iPadnya selepas mengkhabarkan pada Zill segala jadual lelaki tu harini. Sheila yang berdiri di depan meja besar Zill diam kejap.

"SPM as in... Sijil Pelajaran Malaysia?"

Zill hanya mengangguk dengan muka selamba. Jemarinya mengetuk meja kayu mahalnya perlahan. Matanya tidak pada Sheila, kerusinya senget menghala suasana luar KL di belakangnya dari cermin luas officenya.

"For whom, boss?" Sheila dah ke depan sikit.

Zill memandang Sheila cuma. Malas nak cerita lagi, nanti kau tahu juga, Sheila. Kepoh dia... Zill dah kenal sangat dah.

"There's sum (some) case in Yayasan. So, that's why I'm askin' ya."

Sheila dah kerut kening. Dia diam kejap. "Yayasan? But bukan Haji Zaid ke yang akan uruskan semua tu? Dekat sana?"

Zill diam, memandang Sheila.

"Just... this case special lah. Aku nak urus sendiri. Kau... setelkan jelah. Cari da steps. Pastu cakap dekat aku. Aku buat sendiri."

Sheila mula bertenggek di meja Zill, mula sengih. Zill jeling je memandang sengihan Mak Joyah di muka PAnya itu.

"Boss... ada someone special ke? Sampai nak buat sendiri? Boss tak pernah nak buat sendiri, selalu suruh saya, Azham je." Sheila mencebik tapi mukanya jelas mengusik.

Zill masih jeling, mengeluh kemudiannya, "Just aahhht (out), Sheila. Malas nak layan kau lah. Cari je apa aku suruh. Then, bagitahu aku."

Sheila sengih, bergerak melangkah keluar.

"Wait! Pukul berapa press wif media abaht the Qatar plane?" Zill bertanya kerana lupa akibat Sheila yang menyibuk tadi.

"Twelve, boss." Sheila keluar bila Zill mengangguk tanda faham.

❋❋❋

Esoknya... waktu pagi.

Sheila berdiri di depan Zill dalam bilik besar CEO ini. Zill masih membaca print out paper yang diberi Sheila.

"Apa beza daftar dengan PPD dengan pusat tuisyen?" Zill angkat muka.

Sheila hanya mengangkat bahu, "Entah. Tapi saya survey ramai yang cakap beza bayaran je. Takde beza lain pun. PPD murah sikit, pihak ketiga macam pusat tuisyen dan institusi macam tu mahal sikit."

Zill oohh, angguk-angguk. "Need ter open this website first?" Zill bertanya lagi.

Sheila hanya angguk mengiakan, "Boss bukak website tu, daftar and get the forms. Isi then pergi PPD, bayar yuran dan kos paper nak ambil."

Your Boss Your HusbandWhere stories live. Discover now