"'Oney?" Zill berbisik.
Aaliya cuma mampu em je.
"Kau dah cinta aku belum?" Zill bertanya biasa diselangseli dengan helaan nafas kasarnya.
Aaliya angkat muka perlahan-lahan dari dada Zill. Dipandang muka Zill yang memejam mata dan menyusun nafas itu.
Zill memandang, turut senyum pada Aaliya.
"Saya tak tahu, Zill." Aaliya membalas perlahan. Zill hanya sengih je. "S'awrigh. Aku tahu kau akan cintakan aku juga nanti." Zill senyum biasa. Lembut dan Aaliya nampak keikhlasan dan benar manis senyuman itu. Zill mendukung Aaliya, terus bangun dari katil. "Aku tak nak lepaskan kau lagi. Jom teman aku."
Aaliya hanya diam dan mengikut saja. Dicengkam tubuh kecil yang melekap rapat dengannya ini dan menuju ke dalam bilik air. Zill bersandar dalam bath tub, dengan Aaliya di atas ribaannya menghadapnya. Lega rasa badan bila bath tub mula penuh dengan air suam.
"Aaliya."
Aaliya angkat muka dari dada Zill dan senyum pada suaminya ni. "Ya, handsome." Aaliya mencuba dengan malu-malu.
Zill muka terkejut dan uu kemudiannya. Zill ketawa, dipeluk Aaliya rapat. Dicium pipi Aaliya lama. "Nanti aku nak bawa kau. Pergi rumah family aku dekat London." Zill berkata biasa. Terus keluar ketawanya bila perasan lonjakan suka pada muka Aaliya. Aaliya nampak sangat suka dan teruja.
"Kau pernah dengar Kensington?" Zill bertanya biasa, diusap-usap badan Aaliya. Aaliya hmm kejap dan menggeleng. "Kensington ada je dekat Melaka dengan... Negeri Sembilan. Tapi tu restoran, western. Rumah family aku... dekat Kensington, London."
Aaliya hanya diam mendengar. Zill senyum saja. Paip berhenti bila air di dalam sudah penuh. Zill bersandar selesa, dipicit punggung Aaliya. KLCC terang di sisi dari cermin kaca besar.
"Peta London besar. Kensington dalam Royal Borough, kira royal status punya residents duduk situ. Dekat barat London, Chelsea. Dekat timur London, Kensington. Aku dekat belah kanan ni." Zill menerangkan, ditunjukkan belah kirinya is Chelsea dan belah kanannya is Kensington dengan kedua tangannya. Aaliya tekur mendengar dan mengangguk. Zill senyum lagi, dipeluk Aaliya erat.
"Rumah aku... dekat Kensington's Palace Garden. Nama lain dia Billionaire's Row. Rumah aku belah west, belah barat Kensington, menghala terus ke Kensington Garden. Nanti aku bawa kau ke mansion tu. The Zill Mansion." Zill senyum. Aaliya senyum juga. Aaliya kian teruja dalam diri.
"Kau mesti suka. Sebab dari rumah aku dah nampak Kensington Garden. Masa winter, cantik gila. All white. Nanti boleh main salji." Zill ketawa bila ternampak ulah budak-budak pada muka polos Aaliya.
"Lepas tu, nanti aku bawa kau ke Kensington Palace, Kensington Central Library, Kensington High Street yang selalu ada dalam movies mat saleh yang kau tengok tu. Ada Notting Hill sekali." Zill seronok bercerita dan Aaliya seronok mendengar.
Ini kali pertama Zill terbuka bercerita dan mendedahkan semua dengannya. Lagi pula, Aaliya benar teruja bila mendengar semua tempat yang Zill mahu membawanya. Kejakunan dan perasaan teruja ketara pada tingkah laku Aaliya. Zill hanya senyum, ketawa perlahan.
"Rumah agam Zill... emm Zill Mansion dekat sana besar. Lima tingkat. Mewah. Lagi mewah dari penthouse ni. Tapi takde sape pun duduk. Just ada orang gaji, butler, housekeeper macam tu je. Pelawat datang kadang-kadang tengok suasana rumah tu. Rumah tu... dia special sebab marble dekat situ semuanya yang sama dari Taj Mahal." Aaliya ternganga.
YOU ARE READING
Your Boss Your Husband
RomanceC O M P L E T E D Only available from Prologue - Chapter 30; incomplete published in Wattpad. She's merely a toffee lydy. Got very nuffin' of scrap of nuffin'. But... she's captivated me. Once a devil, then a husband and a daddy. That is Zill Qayyim...