Tombol pintu dipulas. Aku dan Ciry terus masuk ke dalam bilik. Pedang diletakkan ke atas meja, manakala armor kulit ditanggalkan. Gadis serigala terbaring di atas katil. Aku memerhati sekeliling bilik tumpangan. Boleh tahan bilik tumpangan ni walaupun harganya hanya 30 gold untuk satu malam.
Its neat and comfy. What more to ask?
"Kau nak makan, Ciry?"
Aku menyoal sambil mengikat rambut ke belakang. Ciryla tersenyum mendengar pertanyaan dariku. Dia bangun dari terus berbaring.
"You sure are one handsome wolf, Aiden Lycans..."
"Aku tanya lain, kau jawab lain."
Aku membalas selamba. Ciryla tersengih mendengar bidasan dariku. Dia melirikkan pandangan menggoda seraya datang kepadaku. Pinggangnya aku pegang apabila dia merangkul belakang leherku.
"I need some good 'heat', Aiden."
"Not now."
"Why?"
"Because, i'm starving."
Ciryla menyimpulkan senyuman kepadaku. Pandangan matanya membuatkan aku menelan air liur. She seducing me.
Hurmmm.
Ciryla merapatkan muka kepadaku. Aku merangkul belakang kepalanya. Kami berkucupan seketika. Helaan nafasnya mulai merombak kencang. Armor besi yang melekap di dadanya, aku tanggalkan sambil tersengih.
"Kenapa senyum macam tu?"
"I'm going to fuck a beauty like you, i can stop smiling."
"You said, you're starving."
"Sex come first, food come later."
"Prinsip dari anak lagenda, interesting."
Aku melekap bibir ke pangkal lehernya. Ciryla mengeliat geli. Belakang tubuhnya aku rangkul erat. Kami berbalas pelukan. Eraman serigala mulai kedengaran di telinga.
"CHIMERA! ITS COMING! ITS COMING!"
Suara pekikan penduduk pekan membuatkan aku dan Ciryla tersentak. Kami berbalas pandangan. Bunyi riuh mulai bergema di luar beranda!
KLANGGG!!
PRANGGGG!!
Bunyi derapan tapak kaki kedengaran di atas bumbung rumah tumpangan! Tanpa membuang masa, kami berdua meluru ke beranda! Suasana di pekan Jaster bertukar kecoh. Orang ramai bertempiaran melarikan diri! Di lereng bukit Jaster, aku ternampak kelibat makhluk berkepala singa dan kambing sedang mengamuk! Ekor ularnya melibas mana-mana penduduk yang cuba menyerang! Seorang wanita menjadi mangsa!
"Ciry, get my sword!"
Aku memekik. Ciryla mengangguk. Dia masuk semula ke dalam bilik. Pedang silver dilempar kepadaku. Tanpa membuang masa, aku melompat turun ke bawah. Orang ramai yang menjerit ketakutan membuatkan aku mengetap gigi. Chimera tersebut asyik meratah daging penduduk wanita. Bunyi dengusannya kedengaran jelas di telinga. Kepala kambingnya pula memerhati sekeliling. Mengawasi jika ada yang mengganggu.
This is it! Chimera yang bernilai 20k gold! Here come the nothing!
Aku memecut laju kepadanya sambil menggenggam pedang! Orang ramai yang melarikan diri, aku elak pantas!
"GROAHHHH!!"
Kepala kambingnya memberi amaran apabila ia sedar akan kehadiran aku! Kepala singa menoleh! Aku melibas pedang ke sisi! Ia melompat ke atas bumbung! Kepak kelawarnya terbuka lebar! Libasan aku tersasar!
Damn this creature!
Chimera tersebut berderam perlahan sambil memerhati aku dari atas bumbung. Darah pekat masih menitis dari bibirnya. Ekor ularnya meliuk perlahan menandakan ia sedang menguji kekuatan aku.
"Hey, why don't you come down here and fight me like a beast you are, its gonna be fun."
Aku menyindir seraya tersengih. Chimera tersebut menyeringai menampakkan siung panjang! Ekor ularnya meliuk kuat menandakan ia bersedia untuk menyerang!
"GROOARRRRR!!
YOU ARE READING
MEMOIR | AIDEN & EILYA [✔️]
Fantasy"Aku tak kisah pasal hal lain, Vlad. Aku nak Lycans! Aku nak bunuh dia dengan tangan aku sendiri!" -Aiden Lycans, The Hunter- "Ayah percaya saya akan dapat cinta sejati? Like seriously?" -Eilya Eara, The 9th gumiho- "Aiden. Please, listen to me. Lyc...