CHAPTER 38 | LOVE WAGON*

5.9K 518 9
                                    

Varuzhan bingkas berlari ke arah Eilya dan Lord Azgalor apabila mereka berdua menjelma di Spirit forest. Lord Barathum dan Avilda hanya memeluk tubuh di bawah pokok oak. Masing-masing menarik muka.

"My lord! Macam mana!? Eilya sudah bersedia?!"

Varuzhan menyoal teruja. Lord Azgalor tersenyum kelat. Eilya hanya berdiam diri. Tangannya dilekapkan ke dada. Avilda melirikkan pandangan geram kepada Barathum.

"Ah ha, Eilya sudah bersedia Varuzhan...Walaupun ada sedikit kesilapan, but...haha, its not a big deal..."

Lord Azgalor berkata seraya berjalan ke depan. Menuju ke arah rumah pokok. Varuzhan tersengih. Dia berjalan beriringan dengan Eilya. Si musang hanya berdiam diri.

"Whoa...You look so pretty,Eilya!"

"Ermm..."

"Kenapa? Kau tak gembira? Kau akan berjumpa dengan Aiden!"

Eilya tertunduk. Nafasnya dihela panjang. Lord Barathum hanya memerhati gelagat si musang. Avilda duduk di pelantar kayu. Lord Azgalor pula masuk ke dalam rumah pokok.

"Hurmmm, kalau dia tak sukakan saya? Macam mana?"

"Humbug! No mortal can resist you, Eilya! You're gumiho! The most lovely creature in this world!"

Varuzhan bingkas membidas. Eilya tertunduk. Ekor musangnya menggigil dek resah. Lord Barathum dan Avilda tersenyum melihat si musang gementar.

"Eilya Eara..."

Lord Barathum menegur seraya meninggung di hadapan si musang. Mata putihnya tertacap pada Eilya. Si musang membalas renungan si dewa serigala. Lord Avilda memerhati gelagat Barathum sambil tersenyum.

"Saya rasa, saya tak sehebat Ciry...Saya tak secantik dia..."

"Tak sehebat Ciry? Eilya, you just being ridiculous...Aiden need you...Cuma kau pasangan terbaik dia...Guide him to his path...Jangan biarkan dia dimamah dendam, Eilya..."

"But..."

"Trust yourself, alright? We trust you, Eilya...Loralyn berjaya bimbing Lycans untuk menjadi Hunter lagenda yang hebat...But you...You Eilya, you're special...Kau akan bimbing Aiden untuk menjadi pemerintah dunia..."

"Hurmmm..."

"Just kiss him and say, i love you...Aiden pasti cair dengan kau..."

"Ok, i'll try..."

"And not to forget, give him some good pleasure from your sexy body...Twice a day, and..."

"Alright, Barathum...You need to stop..."

Lord Avilda bingkas mencelah. Lord Barathum tersengih seraya menggosok belakang kepala. Eilya berdiam diri. Varuzhan menggeleng kepala. Lord Azgalor keluar semula dari rumah pokok.

"Alright, here it is..."

Lord Azgalor berkata seraya menepuk tangan. Mereka berempat mengerut dahi melihat sebuah karavan kayu berada di sisi si dewa hutan.

"Apa kau nak buat dengan karavan tu?"

"Untuk temukan Eilya dengan Aiden..."

"How?"

"Aku jual Eilya pada dia..."

"What the heck?"

Lord Azgalor hanya tersenyum mendengar balasan tidak berpuas hati dari Lord Barathum. Eilya berjalan mendekati Lord Azgalor. Varuzhan dan Avilda memerhati gelagat si musang.

"Ayah..."

"Yes, Eilya?"

"Saya takut..."

"Don't be, Eilya...Aiden akan jaga kau..."

"But..."

"Aiden bukan serigala garang, Eilya...Yes, dia panas baran...But, he's kinda sweet...Trust me, you and him gonna be perfect companions..."

Eilya mengangguk. Lord Azgalor mendukung Eilya supaya duduk di pelantar karavan. Dua ekor kuda sudah bersedia untuk bergerak ke Azeroth. Lord Azgalor duduk di sebelah Eilya.

"Azgalor...Safe travel..."

"Sure, Barathum..."

"Kami akan perhatikan kau dari jauh..."

Lord Azgalor tersenyum mendengar kata-kata Avilda dan Barathum. Varuzhan mendekati Eilya. Si musang hanya mampu menyimpulkan senyuman kelat.

"So, kita akan berpisah lah nampaknya..."

"Thanks, Varuzhan...Awak banyak tolong saya..."

"Haha, its ok...Be safe, Eilya...And, semoga berbahagia..."

Eilya mengangguk perlahan. Varuzhan tersenyum simpul. Kepala si musang diusap buat kali terakhir. Lord Azgalor memegang tali pacu kuda.

"Aku gerak dulu, Barathum! Avilda! And, Varuzhan! Jaga hutan ni semasa ketiadaan aku!"

Lord Azgalor berkata lalu bergerak keluar dari kawasan hutan. Lord Barathum dan Avilda hanya memerhati karavan tersebut meredah denai kecil. Varuzhan tersenyum kelat.

"Well, aku harap si musang tu baik-baik saja dengan Aiden..."

"Aku tak risaukan, Eilya...Aku risaukan Aiden..."

"Why?"

"Disebabkan kau lah! Aku terhembus serbuk cemburu pada Eilya! Way to many!"

"Alah, cemburu tanda sayang..."

"Easy for you to say, dumb wolf!"

"Yea-yea, whatever..."

MEMOIR | AIDEN & EILYA [✔️]Where stories live. Discover now