CHAPTER 39 | COMPANIONS OF FAITH [END]*

7.4K 583 15
                                    

Put on your earphone and listen to the media for immersive experience.

🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱

Suasana di pekan Azeroth sesak seperti kebiasaannya. Orang ramai asyik berurus niaga di kawasan pasar. Lord Azgalor memacu karavan perlahan-lahan ke sebuah tapak berniaga yang kosong. Aku turun dari pelantar kayu. Pandanganku meliar memerhati sekeliling.

Boleh tahan sesaknya tempat ni. Aiden berada di sini?

Lord Azgalor meletak satu sangkar kayu yang berisi makhluk hutan bertelinga arnab di sisi kereta kuda. Aku hanya memerhati dengan penuh minat.

"Ayah, Aiden berada di sini?"

"Yes...Ah, Eilya...Masuk ke dalam sangkar and tanggalkan gaun..."

"Eh, why?"

"Untuk menyamarlah...Hamba biasanya dijual dalam keadaan berbogel..."

"Hurmm..."

Lord Azgalor tersenyum. Aku memanjat kabin, kemudian masuk ke dalam sangkar kayu. Si dewa hutan menutup sangkar tersebut dengan kanvas tebal. Aku menanggalkan gaun. Suasana bertukar senyap dek kanvas tersebut. Ia menghalang bunyi dari menerpa ke telinga.

Hurmmm, bagaimana sikap Aiden agaknya? Aku harap dia bukan jenis kaki pukul.

This things make me nervous. Selepas ni, aku kena ikut Aiden kemana saja. And, maybe...

Kami akan berkahwin?

Perkahwinan, huh?

Hurmmm...

Dikala aku leka melayan fikiran, kanvas tebal diselak perlahan. Lord Azgalor tersenyum lebar kepadaku. Aku membalas renungan dia.

"He's coming, Eilya! Get ready!"

Kanvas kembali ditutup. Aku menekup pipi menahan resah. Derapan tapak kasut but besi kedengaran di luar kabin kereta kuda. Aku memasang telinga, teliti.

"Ahh, Tuan Aiden...The son of..."

"I know, i know...Diam jelah, panggil Aiden saja..."

Aku menekup mulut mendengar mereka berbual di luar kabin. Derapan but besi kedengaran mundar-mandir di luar kabin. Debaran hati kian menggila.

It is him. Aiden Lycans.

"Tuan cari hamba?"

Suara Lord Azgalor kedengaran menyoal ramah. Derapan tapak kasut but besi terhenti. Aku menelan air liur. Dada ditekup dengan kedua tapak tangan.

Relaks, Eilya. Relaks!

"No, i need companions... Hmmm...Mereka semua nampak lembik..."

"Companions? Oh...Untuk bantu Tuan melawan raksasa...?"

"Yes..."

Suara mereka berbual kedengaran sayup-sayup di telinga. Entah apa mereka bualkan selepas itu, aku sendiri tak pasti. Butir percakapan mereka kedengaran bergema. I can't hear it.

Zrasssss...!

Aku tersentak apabila kain kanvas ditarik ke bawah! Lelaki berambut coklat tergaman memandang aku. Aku turut terkedu membalas pandangan dia.

"Wow...Gumiho..."

Kami berbalas pandangan, lama. Lord Azgalor hanya tersenyum memandang gelagat kami berdua.

Dan, ketika itu...

Aku sedar...

Dia akan jadi companions aku untuk seumur hidup...

Segala resah di hati lenyap dihembus angin...

I love him, until the last of my breath...

Aiden, The son of Lycans.


[END]

MEMOIR | AIDEN & EILYA [✔️]Where stories live. Discover now