Penduduk pekan berselerakan melarikan diri! Sang serigala mengamuk tanpa kawalan! Puluhan penduduk sudah terkorban dek ratahan sang serigala! Suasana bertukar riuh rendah!
"ARGHHH! PLEASE, JANGAN MAKAN AKU!"
KRAKKK!!
Tubuh kalimdor tersebut putus dua dek cakaran Aiden! Sang serigala melompat ke atas bumbung! Dia menyeringai garang! Cebisan daging masih terlekat di antara gusi!
Aiden melolongkan laungan serigala. Tubuh gergasi dan berbulu tebal berdiri tegak di hadapan kuil Lord Barathum. Dia menyeringai menampakkan siung. Seorang lelaki berpakaian kain sutera berganjak ke belakang apabila menyedari kehadiran sang serigala.
"GRRRR....GRRRR..."
"Praise the Lord..."
"GRAPPP!!"
Aiden membuka rahang, kemudian meratah daging lelaki tersebut! Darah pekat sudah sebati di tanah Pekan Jaster. Sang serigala berdengus sambil melahap daging mentah.
KRAKKK!!
KRAKKKK!!
Cakuk besi melekat di belakang tubuh sang serigala dikala dia asyik melahap! Aiden bingkas menoleh. Kelihatan dua pemburu dari bangsa ogre cuba menangkap sang serigala! Sebatang tombak dan pedang, digenggam erat.
"Come and fight me, you fucking beast!"
"GROOARRRRRRRR!!"
Dua hunter tersebut berganjak ke belakang dek ngauman kuat dari Aiden! Sang serigala melompat ke atas, kemudian melekat di siling kuil Lord Barathum! Dua pemburu tadi terkial-kial merentap tali besi!
"ARGHHH!!"
Aiden merentap tali besi yang terlekat di belakang tubuh! Dua hunter tersebut terhumban ke depan! Sang serigala melompat ke atas tugu pahlawan serigala. Dua hunter ogre tadi tersentak apabila Aiden sudah menerkam pantas!
Cebisan daging terhambur keluar dari kuil! Darah pekat terpercik ke dinding! Aiden mengeram seraya keluar dari kuil. Pandangannya memerhati sekeliling.
BRAAAAAAAAMMMMMMMM!!
BOOOFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!
Dikala Aiden memecut ke arah kawasan pasar Pekan Jaster, pancaran kilat meletus di hadapan bersama letupan kuat! Penduduk pekan memekik ketakutan!
Sang serigala terhenti. Siungnya menyeringai melihat seorang lelaki berambut panjang memunculkan diri dari kepulan asap tebal. Orang ramai tergaman melihat kedatangan lelaki tersebut.
Suasana bertukar sepi. Aiden memerhati tajam lelaki tersebut. Mereka berbalas pandangan, lama.
"Aiden Lycans...Kau huru-harakan keadaan, such a naughty wolf aren't you?"
Lord Barathum berkata dengan nada mendatar. Sang serigala berderam perlahan. Aura biru yang terhasil dari tubuh sang dewa membuatkan Aiden tidak berani mendekatkan diri.
"GRRR...GRRRR...I EAT YA..."
"Hurmmm..."
ZOOOFFFFFFFFFFFFFF!!
Pancaran kilat meletus tiba-tiba! Aiden tersentak! Belum sempat dia mengelak, tumbukan padu Lord Barathum menghentam dada!
BOOOOOOOOMMMMMMMM!!
Aura yang terhasil dari tumbukan tersebut membuatkan keadaan sekitar terhambur dengan aura biru! Debu tanah berkepul naik ke ruang udara! Sang serigala terpelanting ke belakang bagaikan patung jerami!
BRAMMMMMMMM!!
Tubuh Aiden menghentam lereng bukit! Lohong besar terhasil dari gelombang biru! Lord Barathum mengusap buku limanya sambil berjalan mendekati Aiden.
"Erghh...Hah...Hah..."
Tubuh Aiden perlahan-lahan kembali ke asal. Bulu tebal meluruh dari kulit, kemudian jatuh ke tanah. Tengkorak kepala bertukar ke wajah manusia. Gigi yang berceracak, kembali ke gigi manusia. Aiden terkulai menahan sakit.
Lord Barathum meninggung di hadapan si serigala. Pandangan mata putihnya tertacap pada lelaki berambut coklat. Jari-jemarinya membelai pipi Aiden sambil tersenyum kelat.
"I'm sorry...Cuma ini caranya untuk tenangkan kau...You're one of the kind..."
"Errgghh...Grrr...Grrr..."
"Sleep my child..."
Aiden terkulai ke tanah. Lord Barathum menghela nafas lemah. Wajah Aiden direnung lama. Tangan disilangkan ke dada.
"Cuma gumiho yang boleh jinakkan serigala macam kau, Aiden Lycans...She's coming...Just wait and please, don't make any fuss..."
YOU ARE READING
MEMOIR | AIDEN & EILYA [✔️]
Fantasy"Aku tak kisah pasal hal lain, Vlad. Aku nak Lycans! Aku nak bunuh dia dengan tangan aku sendiri!" -Aiden Lycans, The Hunter- "Ayah percaya saya akan dapat cinta sejati? Like seriously?" -Eilya Eara, The 9th gumiho- "Aiden. Please, listen to me. Lyc...