CHAPTER 37 | PREPARATION*

5.7K 534 21
                                    

20 TAHUN KEMUDIAN

Burung-burung berkicauan di dahan pokok maple yang besarnya lima pemeluk lelaki dewasa. Mentari memancar cerah. Bidadari bunian pula asyik mengutip buah epal sambil bergelak tawa.

Lord Avilda duduk di pondok kayu sambil memerhati para bidadarinya bersuka ria. Senyuman terukir di bibir mungilnya. Zara pula asyik menelaah buku magis di sisi si dewi bunian.

Cahaya kehijauan memancar terang tetiba. Kesemua bidadari terhenti dari melakukan kerja masing-masing. Pandangan mata tertacap pada cahaya tersebut, termasuk Lord Avilda.

Lord Azgalor memunculkan diri bersama seorang gadis musang berekor sembilan. Lord Avilda membundarkan mata. Dia bingkas turun dari pondok kayu. Eilya termangu-mangu memerhati sekeliling.

"Ayah, kita di mana?"

Eilya menyoal pelik. Lord Azgalor tersenyum. Kepala si musang, dia usap lembut. Si dewi bunian berjalan mendekati mereka dengan mata yang bersinar-sinar.

"Eden of Elves, Eilya...Need to meet someone..."

Sang dewa hutan membalas lalu mengalihkan pandangan. Lord Avilda memeluk erat Lord Azgalor. Eilya hanya memerhati gelagat mesra mereka berdua.

"20 years, Azgalor! 20 years i've been waiting for you! Kenapa lambat sangat!?"

"Haha, aku cuma nak tengok kesetiaan Aiden...Jika dia pergi ke mana-mana gadis lain, this fox is not worthy for him..."

"Well, did he pass?"

"He passed..."

"Good! Ah, this is it? Your gumiho!?"

Avilda menyoal teruja apabila pandangannya tertacap pada gadis musang. Eilya mengerut dahi apabila dewi bunian memeluk dia erat. Tidak cukup dengan itu, kedua pipinya dikucup.

"Kenalkan, this is Eilya...And, Eilya...This is Lord Avilda..."

Lord Azgalor memperkenalkan mereka berdua. Lord Avilda tersenyum lebar. Kedua pipi Eilya ditekup dengan kedua telapak tangan. Ekor musang bergodek perlahan dek segan.

"She so cute, Azgalor! Bau dia persis bunga mawar! I love her already!"

"Errr, hi..."

"Don't hi, me! Come, give me a big hug!"

Eilya menggeleng kepala. Telinga musangnya condong ke bawah menahan malu. Avilda tertawa kecil. Lord Azgalor hanya tersenyum.

"Ah, dia pemalu sikit...By the way, aku nak kau berikan dia persediaan..."

Lord Azgalor berkata dengan nada ramah. Avilda mengangguk. Dia memimpin tangan si musang untuk masuk ke dalam kotej kecil. Lord Azgalor mengikut dari belakang.

"Serigala tak guna tu tak datang pulak kali ni?"

Lord Avilda menyoal seusai mereka bertiga masuk ke dalam kotej kayu. Walaupun ia kelihatan kecil diluar, tetapi di dalamnya bagaikan istana. Kehebatan magis Avilda tidak boleh disangkal.

"You mean, Barathum...?"

"Yeah, siapa lagi yang aku menyampah kalau bukan dia...?"

"Haha, dia ada hal dengan Asdaz..."

"Good, tak perlu aku jumpa dia..."

"Kenapa kau benci sangat pada dia? Barathum is a good god, you know? Dia kelakar dan ramah...Plus, he seems to like you..."

"Dia cuba pinang aku dua kali, so...Yea, he likes me..."

"Then? Kenapa kau tak terima dia?"

"Me? With him? Oh, please...Sikap dia menjengkelkan..."

Lord Azgalor tertawa kecil mendengar jawapan sinis Avilda. Eilya hanya memasang telinga mendengar perbualan mereka berdua. Entah apa yang dibualkan, dia sendiri tak tahu.

"Stand here, honey...And, tanggalkan gaun tu..."

Lord Avilda memberi arahan seraya menunjuk ke arah depan. Eilya menurut. Dia berdiri di atas kotak. Cermin terpacak kemas di belakang, kiri dan kanan. Lord Azgalor duduk di kerusi kayu.

"Bila kau nak temukan mereka, Azgalor?"

Lord Avilda menyoal dikala Eilya menanggalkan gaun. Lord Azgalor tersenyum melihat si dewi bunian mengocak balang kaca berisi posyen berwarna merah.

"Ermm, esok rasanya..."

"Ouh, kau tak sedih? Dulu, kau nak berpisah dengan Loralyn...Kau menangis, Azgalor...Here, drink this honey..."

Lord Avilda menyua posyen tersebut kepada Eilya. Si musang terkebil-kebil. Posyen merah digapai perlahan dari tangan Avilda. Lord Azgalor hanya memerhati gelagat anak gadisnya itu.

"Ah, itu kisah lama Avilda...I think, Aiden is worthy enough for Eilya..."

"You think so...?"

"Uh-huh..."

Eilya meneguk posyen tersebut. Lord Avilda memerhati bentuk tubuh Eilya berubah perlahan-lahan. Buah dadanya membesar dan pinggulnya mengembang perlahan. Alis matanya mulai melentik. Bibirnya memerah bagaikan strawberry.

"Lovely! Tiada lelaki boleh tahan dengan tubuh macam tu, my sweet fox!"

"Errr...I feel weird..."

"Nah, you shouldn't..."

Lord Avilda membidas seraya berjalan mendekati si musang. Eilya berdiam diri. Lord Azgalor hanya memerhati dengan penuh minat.

"Alright, a little bit of charming...Then, cuteness...Sifat manja and garang..."

Eilya terkebil-kebil dikala Avilda menghembus serbuk mantera ke dadanya. Lord Azgalor tersengih. Si dewi bunian memerhati Eilya dari atas hingga bawah.

"Hurmmm..."

"Avilda, i thinks its enough...She's already perfect...Kau touch-up sikit saja..."

"No...No...I'm an artist you know...And this gumiho, she's my masterpiece..."

"Avilda..."

"Oh, yes...Jealousy..."

Lord Avilda mengambil serbuk berwarna kuning dari atas meja. Lord Azgalor menggeleng kepala. Eilya menggigit bibir apabila serbuk tersebut mahu dihembus ke dadanya.

"Hurmmm, i think...Her boobs quiet small, can you make it bigger? Wolf like big tits, you know?"

"HUFFFFFFFFF!!"

Avilda tersentak apabila suara Barathum menegur tetiba dari belakang! Serbuk cemburu dihembus kuat! Eilya terpinga-pinga. Lord Avilda bingkas menoleh, manakala Lord Azgalor bangun dari kerusi.

"Errr...Ayah..."

"What have you done, Barathum! Aku terhembus serbuk cemburu lebih dari kuantiti yang dibenarkan!"

"Oh, my..."

Lord Azgalor bingkas menerpa ke arah Eilya. Belum sempat dia mengabus serbuk tersebut, ia sudah meresap ke dada Eilya. Lord Avilda menggigit bibir menahan geram. Lord Barathum menggosok belakang kepala.

"Errr, aku mengganggu ke?"

"OF COURSE YOU DUMMY! SERBUK CEMBURU TU DAH MERESAP KE JIWA EILYA! WHAT SHOULD WE DO!?"

"Oh, boy...Poor Aiden..."

"Ayah? Kenapa ni? What happen?"

MEMOIR | AIDEN & EILYA [✔️]Where stories live. Discover now