CHAPTER 29 | BETWEEN THE BEAST*

5.1K 486 9
                                    

Put on your earphone and listen to the media for immersive experience.

🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱

Ciry termengah-mengah menahan sakit. Helaan nafasnya tersekat-sekat. Peluh dingin menitis ke pipi. Aku merangkul kepalanya. Luka di perut, aku tekup dengan sebelah tangan. Cecair pekat berwarna merah membasahi armor kulit.

Chimera tersebut berjalan mengelilingi aku sambil mengeram. Cangkuk besi di pehanya sudah terlerai. Ekor ularnya menjilat darah tersebut. Suasana bertukar sunyi sepi. Hanya helaan nafas Ciry kedengaran.

"Hey...Hey...Are you alright...?"

Aku menyoal perlahan. Ciryla mengetap gigi. Eramannya kedengaran lemah. Tubuhnya menggigil.

"Aiden..."

"Shhh...Shhh...You gonna be fine...Kau hunter perempuan yang hebat, like Akasha"

"Hahahahahahaha! She gonna die, The son of legends...Perutnya sudah bocor, dia akan mati kehilangan darah..."

Chimera tersebut menyampuk. Tawanya berdekah di ruang sunyi tersebut. Aku menggenggam penumbuk menahan geram.

"You just a weakling, The son of legends...Keturunan lagenda? Jangan buat aku muntah, mortal...You should send Lycans to kill me..."

Dia berkata dengan nada bongkak. Wajah Ciryla aku renung, lama. Gadis serigala sudah terkulai tidak sedarkan diri dek kehilangan darah. 

This creature hurting my companions. This is unforgivable. Seeing Ciry like this, remind me of...

My mother...

"Stand up and fight me, The son of legends! Are you gonna cry? Pity you...Kau tak boleh lindungi companions kau sendiri, Aiden...What kind of wolf are you...!? Hahahahah!"

Makhluk berkepala dua tersebut tertawa sekali lagi. Aku merengus menahan amarah. Kepala didongak memandang chimera. Siung jelas menyeringai di balik bibir.

"You wanna know? What kind of wolf i am?"

Aku menyoal seraya bangun. Chimera tersebut mengeram perlahan. Pandangan matanya tertacap padaku.

"Show me, Aiden Lycans..."

"GRAAAAA!"

Chimera tersebut tersentak apabila aku menerkam laju ke arahnya! Kulit manusia terkoyak dari tubuh! Bulu tebal memenuhi setiap ruang jasad! Chimera tersebut mengelak pantas cakaran kuku dariku!

"GRRRR....GRRR...I WONDER, HOW THE CHIMERA'S FLESH TASTE LIKE..."

Suara garau serigala membuatkan si chimera tergaman seketika. Jasadku bukan lagi seorang manusia. Tetapi, aku sudah berubah menjadi serigala. Susuk tubuhku dua kali ganda lebih besar dari chimera tersebut.

Bau daging makhluk berkepala dua tersebut membuatkan air liurku meleleh ke tanah...

"Interesting wolf...What kind of breed are you...?"

"HALF BREED! COME HERE, YOU FUCKER!"

Aku memecut laju kearahnya! Chimera tersebut mulai gelabah! Dia mengepak sayapnya, kemudian terbang ke arah selatan! Aku mengejar dia dari bawah!

"GRRRR! GRRRR! I'M GONNA EAT YA FLESH! HAHAHAHAHA!"

Aku melompat ke atas bumbung! Chimera tersebut mengelak cakaran aku! Dia melibas ekor ularnya!

KRAKKK!!

"GRAAA!!"

Makhluk berkepala dua tersebut mengaum apabila ekornya direntap kuat! Tanpa membuang masa, cakaran kuku dariku memutus kepak kelawarnya!

BRAMMMM!!

Makhluk tersebut terhumban ke atas gerai buah! Ianya ranap begitu sahaja! Aku memecut ke arahnya sepantas kilat! Chimera tersebut menyeringai kepadaku! Hamburan cecair asid, aku elak tipis!

PRAKKKK!!

Aku melompat ke sisi, kemudian memijak dadanya! Chimera tersebut berdengus perlahan. Dia meronta cuba melepaskan diri. Air liurku meleleh ke kepala singa.

"GRRRR....GRRRR...."

"KILL ME, HUNTER! KILL ME!"

"GRAAAA! GRAPP!!"

Tengkorak kepala chimera berderai apabila rahangku diketatkan. Darah merah terhambur ke tanah! Dagingnya aku ratah semahu-mahunya!

SWEET FLESH!

Dikala aku leka meratah daging makhluk tersebut, penduduk Jaster keluar dari tempat persembunyian. Mereka menepuk tangan seraya bersorak kepadaku.

"Wohoo! Way to go wolvie!"

Telinga serigala tegak ke atas mendengar pekikan tersebut. Kunyahan mulut terhenti. Pandangan dialihkan ke sisi. Hidungku menangkap bau manis.

More flesh...

Aku berjalan perlahan-lahan ke arah seorang lelaki bunian. Darah pekat masih menitis ke bibir. Dia membalas pandanganku. Desahan nafasnya mulai berkobar kencang.

"GRRR...SWEET FLESH...I NEVER TASTE AN ELVES BEFORE..."

"HELP!"

GRAPPPP!!

Kepala lelaki tersebut terpenggal dari tubuh. Aku menguyah kepalanya sambil memerhati sekeliling. Penduduk Jaster tergaman. Mereka semua terpaku melihat aku meratah daging bunian tadi.

"HE ATE HIM! HE ATE HIM! RUN FOR YOUR LIFE!"

MEMOIR | AIDEN & EILYA [✔️]Where stories live. Discover now