CHAPTER 26 | SEX EDUCATION*

6.2K 482 10
                                    

Lord Azgalor berjalan menuruni anak tangga kayu. Tongkat saktinya digenggam erat. Suasana di rumah pokok terasa sunyi sepi. Hanya desiran angin petang kedengaran. Unggas bersahutan menggamit suasana petang di spirit forest.

Dikala dia berjalan ke koridor untuk ke beranda, langkah Lord Azgalor terhenti. Telinganya menangkap butir suara Eilya di dalam bilik bersama Varuzhan.

"Ergh! Eilya! No, please don't! Nanti Tuan marah aku!"

"Just this once! Please!"

"Heck, no!"

Dahi si dewa hutan berkeriut mendengar butir percakapan mereka. Dengan penuh hati-hati, tombol pintu bilik si musang dipulas. Nafas Lord Azgalor seakan terhenti melihat adegan Eilya dan Varuzhan di dalam bilik tersebut. Bebola mata terbuntang luas.

Eilya kelihatan sedang duduk di atas perut Varuzhan. Manakala, wajah mereka merapat bagaikan pasangan sedang bercinta. Tangan si musang pula menggenggam erat lengan si makhluk hutan.

"WHAT THE HECK IS THIS!? VARUZHAN!? EILYA!?"

Lord Azgalor menjerkah kuat! Suaranya bergema memecahkan suasana sunyi. Eilya dan Varuzhan tersentak! Si musang bingkas melompat ke belakang. Varuzhan pula berganjak ke sisi. Masing-masing terdiam seribu bahasa.

"Apa kalian buat ni!? bercumbu di dalam bilik!? Varuzhan! Aku dah bagi amaran! Eilya is not your companions! Kenapa kau buat macam ni!? I trusted you!"

Lord Azgalor menyinga. Varuzhan tertunduk menahan takut. Eilya pula menggaru pipi. Si dewa hutan memeluk tubuh menanti penjelasan dari mereka berdua.

"Better you explain this, Varuzhan...Or, aku halau kau keluar dari hutan ni..."

"Urmm, Tuan..."

"Varuzhan tak bersalah, ayah! Its me! Saya yang minta Varuzhan cium saya!"

Si musang mencelah pantas sebelum sempat Varuzhan menghabiskan kata. Pandangan Lord Azgalor beralih padanya. Eilya memasamkan muka.

"Why the heck you ask for that, Eilya?"

"Sebab saya nak belajar kissing! Aiden keep kissing that she-wolf! I want to be better!"

Eilya membalas lalu memalingkan muka. Si dewa hutan tersentak. Varuzhan tertunduk sekali lagi. Suasana bertukar sepi seketika.

"Aiden? Macam mana Eilya boleh tahu pasal Aiden...?"

"He's my companions...Varuzhan beritahu saya..."

"Macam mana rupa dia...?"

"Kacak, berambut coklat and tall..."

Eilya berkata lalu tersipu-sipu. Seolah-olah dia mabuk cinta. Lord Azgalor menggeleng kepala. Yes, its Aiden. Tak salah lagi. Si dewa hutan meletak tongkatnya ke sisi.

"Varuzhan...Tolong keluar, aku nak bersendirian dengan Eilya..."

Lord Azgalor berkata dengan nada mendatar lalu duduk di birai katil. Varuzhan mengangguk. Eilya memerhati si makhluk hutan keluar dari bilik.

"Eilya Eara..."

Si dewa hutan memanggil si musang. Eilya perlahan-lahan bangun, lalu duduk di sebelah Lord Azgalor. Mereka berbalas pandangan, lama.

"Ya, ayah...?"

"Eilya tak sepatutnya tahu pasal dia buat masa sekarang...Jodoh Eilya dengan dia belum tiba masanya lagi..."

"Ermmm, but..."

"You like him...?"

Eilya mengangguk. Pipinya merona merah. Lord Azgalor tersenyum kelat. Helaian rambut si musang, dia sisirkan ke sisi. Pipi anak gadisnya itu, diusap lembut.

"I love you, my precious fox...Tapi, bila tiba masanya...Kita akan berpisah...Gumiho kena setia bersama pasangannya untuk terus hidup..."

"Ermmm...Saya tak boleh lupakan dia, ayah"

"You're gumiho, Eilya Eara...You was born to be with your companions..."

"Hurmmm..."

"You know anything about sex? Relationship?"

Lord Azgalor menyoal tanpa berselindung. Eilya tersentak. Mata kuning emasnya tertacap pada si dewa hutan. Lord Azgalor tersenyum apabila Eilya menggeleng kepala.

"Erm, tak..."

"Well, i can teach you..."

Lord Azgalor berkata seraya mengangkat jari telunjuknya ke depan. Eilya menjeling dikala Lord Azgalor membisikkan kata mantera. Perlahan-lahan imej lelaki persis Aiden memunculkan diri. Si musang terkedu.

"A-Aiden ada di sini...!?"

"Haha, no...Ini cuma imej replika yang ayah ciptakan untuk Eilya...Segalanya sama macam dia, but...Its not real..."

Lord Azgalor berkata sambil mengurut janggut tebalnya. Dikala dia menoleh, Eilya sudah hilang dari sisinya. Lord Azgalor tertawa kecil melihat Eilya menyorok di sebalik almari kayu.

"Kenapa Eilya menyorok!? Haha!"

"Urmmm, seganlah..."

"Practise with this replica...Have fun..."

Lord Azgalor berkata lalu bangun dari katil. Eilya bingkas memegang lengan si dewa hutan. Mereka berbalas pandangan. Wajah si musang bertukar merah sepenuhnya.

"Ayah nak saya buat apa dengan Aiden!?"

"You know...Kissing and sex?"

Lors Azgalor berkata lalu keluar. Eilya menekup pipi seraya menoleh ke belakang. Aiden tersenyum kepadanya sambil memeluk tubuh.  Ekor musangnya menggigil menahan malu.

"Have fun my sweet fox..."

Lord Azgalor berkata sendiri lalu mengunci pintu bilik si musang. Dia bersiul-siul sambil berjalan ke beranda.

MEMOIR | AIDEN & EILYA [✔️]Where stories live. Discover now