Di sebuah taman indah, kelihatan sebuah kotej kecil. Binaannya dibuat dari kayu, manakala bumbungnya dibuat dari daun oak yang besar. Beberapa bidadari bunian kelihatan asyik bermain di kawasan taman. Suara tawa mereka kedengaran menceriakan suasana.
Sang dewa bunian pula asyik mengacau posyen berwarna keunguan di dalam balang kaca. Sekali-sekala, pandangannya dilirikkan kepada pembantunya, Zara. Bau harum persis bunga mawar memenuhi ruang sekitar kotej.
Dikala sang dewa bunian tekun melakukan kerjanya, cahaya emas memancar di kawasan luar kotej. Lord Barathum dan Azgalor memunculkan diri. Bidadari bunian kesemuanya terpegun melihat kedatangan kedua dewa tersebut.
"Hey, ladies...Where's your queen...?"
Lord Barathum menyoal dengan nada ramah. Salah seorang dari mereka menuding jari ke arah kotej kecil. Lord Barathum dan Azgalor mengangguk. Mereka berdua berjalan ke kotej tersebut.
"Ahhh, Avilda...My sweet girl, you're busy?"
Lord Avilda menoleh apabila namanya diseru. Lord Barathum tersengih di depan pintu kotej. Tangannya disilangkan ke dada, manakala bahunya disandarkan ke birai pintu.
"Ahh, Azgalor..."
Lord Avilda meletak posyen ke atas meja, kemudian berjalan ke arah sang dewa hutan. Lord Barathum memutar bebola mata melihat mereka berdua berpelukan mesra.
"Avilda, sudah lama tidak berjumpa..."
"Kaulah, Azgalor...Tak datang ke sini, how are you?"
"Fine, thank you..."
"Wait, wait...Kau langsung tak menyambut kedatangan aku? How rude of you, Avilda"
Lord Barathum mencelah. Lord Avilda memasamkan muka. Azgalor memalingkan muka menahan ketawa. Si dewi bunian memimpin tangan Azgalor supaya masuk ke dalam kotej.
"Duduklah, Azgalor...Aku buatkan teh..."
"Ahh, no need Avilda...Aku tak lama..."
"Well, you can make a tea for me..."
Sang dewa bunian mempamerkan riak muka menyampah. Telinga capangnya tegak ke atas. Barathum tersengih nakal. Lord Avilda merengus, kemudian berjalan ke tingkat bawah.
"Heh, dia masih cantik Azgalor..."
"Yeah, and she still hate you tho! Hahahaha!"
Lord Barathum menggeleng kepala, kemudian duduk di kerusi bersebelahan dengan Azgalor. Zara hanya memerhati mereka berdua dengan mata bulat. Bunyi didihan posyen kedengaran perlahan.
Setelah seketika, Lord Avilda datang semula sambil membawa secawan teh. Lord Barathum tersenyum menyambut teh tersebut dari tangan Avilda.
"Thanks, sweetheart..."
"Hurmmm...Kenapa kau datang ni, Barathum?"
"Kami datang sebab nak minta tolong kau, Avilda..."
"Minta tolong? A gods seek help from a goddess? Interesting..."
Avilda membalas seraya melirikkan pandangan kepada Zara. Seakan faham, bidadari bunian tersebut keluar dari kolej. Barathum menghirup sopan teh di dalam cawan.
"Pertolongan apa, Azgalor? Its my pleasure to help..."
"Thanks..."
"Not you, Barathum...Aku bercakap dengan Azgalor...Kau diam, and hirup teh tu..."
Lord Barathum terkekeh ketawa. Cawan teh diletakkan ke atas meja. Azgalor menggeleng kepala melihat Barathum bangun dari kerusi. Wajahnya didekatkan kepada sang dewi bunian.
"You know how cute can you be? Trying to be tough like that? Oh please, make that face again..."
"Hurmmm, stay the fuck away from me! Filthy wolf!"
"Filthy wolf? Lol, people worship me! I'm the strongest entity in this world! Nobody, nobody can simply say 'filthy wolf' to me! Aku Barathum! The god of Wolf! People...Eh?"
Barathum tersentak apabila Lord Avilda sudah menghilangkan diri. Dia bingkas menoleh, Avilda sudah duduk di sebelah Azgalor.
"Abaikan serigala bodoh tu, Azgalor...Hurmm, pertolongan apa yang kau nak dari aku?"
"Well, aku perlukan posyen..."
"Posyen? What kind of posyen...?"
"Posyen yang boleh putuskan hubungan companions..."
Lord Barathum pantas menyampuk. Azgalor mengangguk. Si dewi bunian memegang dagu. Barathum pula memeluk tubuh memerhati Avilda.
"Posyen yang boleh putuskan hubungan companions?"
"Yes..."
"Hurmm, rasanya aku ada posyen tu..."
"Give it to me..."
"But why? Kenapa kalian nak putuskan hubungan erat mereka?"
"Its not your problem, sweet tits...Give it to me..."
Lord Barathum membalas selamba seraya menyua tapak tangan. Lord Avilda menggigit bibir menahan geram. Matanya mulai bersinar keemasan. Mereka berbalas pandangan, lama.
"Don't ever...Call me...Sweet tits..."
"What? Aku puji kau, kan? You have some nice pair of tits..."
"Have some respect to me, Barathum! This is why i hate you! Sikap kau yang bongkak dan bangga diri! Its so fucking annoying!"
"Ah, ok...You win...Now, give me the potion, ugly tits..."
"BARATHUM! THATS IT! YOU'RE DEAD!"
YOU ARE READING
MEMOIR | AIDEN & EILYA [✔️]
Fantasy"Aku tak kisah pasal hal lain, Vlad. Aku nak Lycans! Aku nak bunuh dia dengan tangan aku sendiri!" -Aiden Lycans, The Hunter- "Ayah percaya saya akan dapat cinta sejati? Like seriously?" -Eilya Eara, The 9th gumiho- "Aiden. Please, listen to me. Lyc...