A lehetőség
- Ugye nem az a medve, amelyik megölte az apámat?!
- De... Az a medve.
Megdöbbentem.
- Ez nem lehet igaz... Az a medve mentheti meg az erdőt, amelyik apámmal végzett?!
- Igen. - válaszolt szomorkásan Sara.
Kezeimet a térdemre helyeztem, és meredten néztem előre: Most választanom kellene az apám megbosszulása, és az erdő megmentése között? Miért kellett így történnie?
Sara a kezét a vállamra helyezte:
- Tudjuk, hogy nehéz... De ha eltudnád nyomni az apád iránt érzett bosszúvágyat, akkor megmenthetnénk az erdőt... örökre.
Lehunytam a szemem:
- Igaza van Saranak... Nem szabad hagynom, hogy a bosszúvágyam elvakítson... Ész érvekkel kell néznem...
Rájuk néztem:
- Rendben van. Mentsük meg az erdőt.
Eközben Maya és Charlie lépett be az ajtón:
- Mi ez a csoportosulás? - kérdezte Charlie.
- Tudjuk, hogy hogyan menthetnénk meg az erdőt. - válaszolta Alex.
- Tényleg? - lepődött meg Maya.
- Igen. - válaszolta Scott.
- Hogyan? - kérdezte Maya, és közben rám nézett.
- Sara, elmondanád... - mondtam a lánynak.
- Persze... Megmenthetjük az erdőt, ha egy veszélyeztetett faj él ott. Elmentem a fiúkkal, és kiderítettük, hogy él ott egy medve, ami nemrégiben vált veszélyeztetetté. Ha megvan a medve, akkor az erdő védettséget élvez örökre.
- De a Greenstone erdőben csak egy medve él... - mondta Maya - Ugye nem az a...
- De igen. - válaszoltam komoly hangon.
Mindenki sajnálkozva nézett rám:
- Nem kell így nézni rám!
Mindenki elment a maga dolgára, csak Sara maradt velem. Egy ideig csöndben ültünk, majd megszólalok, hogy eltereljem a gondolataimat:
- Hogy haladsz?
- Mivel? - kérdezte Sara - Jaaa... Egész jól, már kész vannak a tervek, és néhány ruhadarab is. - suttogta.
- Akkor jó, örülök.
Sara meglepődött, de ő is örült.
***
Másnap reggel Charlie két férfival beszélgetett a nappaliban:
- Akkor segítenek nekünk?
- Persze Dr. Charlie.
Éppen jöttem le Saraval a lépcsőn, mikor megakadt mindkettőnk szeme az ismeretleneken:
- Jó reggelt! - köszönt kissé meglepetten Sara.
- Pont jókor! Helen, Sara, bemutatnám nektek Walter-t és Raymond-ot. Ők majd segítenek lencsrevégre kapni a medvét, és használható bizonyítékot készítenek majd belőle.
- Rendben... - mondtam elgondolkozva.
- Nagyszerű! Uraim, innentől fogva Helen a főnök.
Álmos szemeim kikerekedtek, és Charlie-ra néztek:
- Hogy mi? Én nem vagyok senkinek főnöke!
- Rendben... Akkor csak kövessék az erdőben. - nézett Charlie vissza Walter-re és Raymond-ra.
- Indulhatunk? - kérdezte Walter.
- Úgy látom nem vesztegetik az idejüket. - mondta Sara.
- Nem. Jobb minél hamarabb.
- Értem... Akkor hamarosan mehetünk. - jelentettem ki.
Walter bólintott, majd a két férfi helyet foglalt a kanapén.
Visszarohantam az emeltre, Sara utánam, és bekopogtam a fiúk szobájába:
- Igen? - nyitott ajtót Scott, egy törülközővel a derekán.
Mi a... Nyeltem egyet, majd mondtam a mondanivalómat:
- Az a helyzet, hogy... Dr. Charlie két férfi segítségét kérte, hogy bizonyítékot gyűjtsenek a medvéről. Nekem kellene a medve nyomára bukkanni, de már azóta keresem, hogy...
- Tudom... - Alex is az ajtóba lépett - Elmegyek veled. Ne aggódj.
- Én is! - mondta lelkesen Sara.
- Rám is számíthatsz. - mondta Alex.
- Köszönöm mindenkinek...
***
Beszálltunk Alex kocsijába, a két férfi a sajátjába, és elindultunk a Greenstone erdő felé.
Mikor megérkeztünk, Walter és Raymond összepakolta a kamerákat és a hozzájuk tartozó részeket, majd az én vezetésemmel bementünk az erdőbe, az építkezést elkerülve. Elég sokáig bolyongtunk az erdőben. Hát... hogy is mondjam... kezdtek elfajulni a dolgok:
- Fáj a lábam! - mondta Sara.
- Nem kellett volna magassarkúba jönnöd! - szólt rá Alex.
- Ez nem magassarkú! Csak egy cipő, amelynek sarka van!
- Hát az nem ugyanaz?! - mérgelődött Alex.
- Nem! A magassarkú cipőnek...
Hátrafordultam és közbeszóltam:
- Befejeznétek kérlek! Így elijesztitek az összes vadállatot, és sohasem találjuk meg a medvét! Sietnünk kell... - néztem rá a lemenő napra.
- Támogatom! - mondta Scott.
- Jól van. - mondta Sara - Menjünk tovább...
DU LIEST GERADE
Áʟʟᴀᴛɪ Ösᴢᴛᴏ̈ɴᴏ̈ᴋ [Bᴇғᴇᴊᴇᴢᴇᴛᴛ]
AbenteuerMegvolt a közös harmónia ember és természet között. Azonban ez a közelebbi kapcsolat egyre jobban megszakadt a két fél között... ,, Nem messze tőlünk megpillantottunk egy szarvast: kecses testtartása és égbenyúló agancsai büszke hatást adtak a terem...