6. rész

670 59 0
                                    

Harc az erdőért

- Hogyan állíthatnám meg? Nem tudom... De ha megállítani nem is tudom, de lelassítani igen. Hátráltatni fogom őket...

Visszarohantam a barlanghoz, és magamhoz vettem egy-két dolgot, majd visszamentem a tetthelyre. Elbújtam egy nagyobb fa mögé, és vártam a megfelelő pillanatot, hogy mikor cselekedhetek.

Megszólal egy sípolás szerű hang.

- Ebéd idő! - kiáltotta az egyik.

Minden ember kiszállt a munkagépből majd elmentek.

- Itt az alkalom... - suttogtam Alfának - Fedezz!

Odarohantam mindegyik géphez, és kivettem belőlük a kulcsokat. Majd a motorjukba köveket dobáltam. Éppen hogy sikerült befejeznem, mert Alfa vonyított. Ez volt a jel: visszajöttek. Gyorsan eltűntem onnan. Meghúzódtam az egyik fa tövében, és figyeltem: a munkások beszálltak a gépeikbe.

Az összes gépben ülő munkás elkezdte keresni a hiányzó kulcsokat. De nem tudták, hogy hová lett.

***

- Nektek is eltűntek a kulcsaitok?

- Igen, mindenkinek. Biztos megint Scott szórakozik velünk.

- Lehet. Ki szól a főnöknek?

Síri csend lett a munkások között.

- Jó, akkor majd én értesítem.

Az egyik munkás a telefonfülkéhez sietett:

- Főnök! Van egy kis gond...

- Miféle gond?!

- Hát... minden munkagépből hiányoznak a kulcsok... egyszerűen eltűntek...

- Hogy micsoda?! Ne legyen nevetséges! A kulcsok nem tűnnek csak úgy el!

- Tudom főnök. De lehet, hogy...

- Ne is folytassa tovább! Megkérdezem.

Azzal lecsapta a telefont.

- Scoooootttt!!!

Egy 17 év körüli srác lépett be a főnök irodájába. Farmert és fekete pólót viselt:

- Nem kell ordibálni apa! Anélkül is hallom!

A főnök összekulcsolta a kezét és a fiára nézett:

- Fiam... Add vissza a kulcsokat.

- Milyen kulcsokat? - beletúrt dús fekete hajába.

- Hogyhogy milyen kulcsokat?! Tudom, hogy nálad vannak!

- Nincs nálam semmilyen kulcs! Azt se tudom, hogy miről beszélsz!

- Ne játszd meg magad! Hol vannak a munkagépek kulcsai?!

- Nem tudom, mivel nem én csináltam! Nézd meg a kamera felvételeit ha nekem nem hiszel!

- Jó ötlet! Gyere ide! Legalább van bizonyítékom rá!

Scott apja mellé lépett összefont karokkal, és mindketten a monitort figyelték:

- Mi a fene... - a főnök tágra nyitott szemekkel nézett.

Scott is meglepődött, majd dühösen elviharzott.

- Scott! Várj!

- Mire? A bocsánat kérésedre?

- .......

Scott becsapta maga után az ajtót. A főnök még egyszer megnézte a felvételeket. Még mindig nem hitte el amit látott: egy indián bemerészkedett az építkezési területre, majd kivette a kulcsokat, és valamit beledobált a motorba.

Gyorsan a telefonkagyló után nyúlt:

- Nehogy beindítsák a gépeket!

- Már késő főnök... már késő...

- Mi történt?!

- A gépek motorját ki kell takarítani, egyesekét ki is kell cserélni...

- Ajj!! Intézkedjen minél hamarabb!

A főnök lecsapta a telefonkagylót.

***

A távolból figyeltem tervem sikerességét. A tervem bevált. Sikerült hátráltatnom őket. Egy ideig.

Ki kell találnom valamit...

Áʟʟᴀᴛɪ Ösᴢᴛᴏ̈ɴᴏ̈ᴋ [Bᴇғᴇᴊᴇᴢᴇᴛᴛ] Où les histoires vivent. Découvrez maintenant