Kapitel 15

14 0 0
                                    


EMELI part 2

Marcus's synsvinkel

Vi har lige fået fri fra skole. Jeg er på vej hjem. Jeg går bare og kigger ned i min telefon da der er en der råber mit navn. Jeg kigger op og ser Emeli. Hun har nattøj på og går ret mærkeligt. Jeg ser hendes øjne flakke og hun falder mod jorden. "EMELI" råber jeg og smider min taske og løber over mod hende "HJÆLP... ER DER NOGEN" Martinus kommer løbene ud af hoved døren " hvad er der sket" spørger han forpustet " jeg ved det ikke" " hvis jeg tager din taske med hjem så bære du hende op på hendes værelse og bliver ved hende indtil hun vågner". Jeg nikker hurtigt og bære hende op i brude stilling.

Emeli's synsvinkel

Jeg åbner stille øjnene. Jeg drejer hovedet og ser Marcus med hovedet nede i sine hænder. Jeg gaber og han kigger hurtigt op, han har helt røde øjne og der løber tåre ned af hans kinder. Han hopper lige ind i ind i et kram. Jeg nusser ham på ryggen imens han græder end i min skulder. " undskyld, undskyld, undskyld" jeg trækker mig fra krammet og kigger ham lige i øjnene. Der triller en tåre ned af hans kind. Jeg tager min hånd op til hans kind og tørre tåren væk. Jeg kigger ham i øjnene "undskyld jeg skulle..." han når ikke sige mere, før jeg trækker ham ind i et kys. Førets er han ret forvirret men lidt efter kysser han med. da jeg trækker mig smiler han over hele ansigtet jeg tørre de sidste tåre væk fra hans kind. " hvad skete der "spørger han nervøst " jeg ved det ikke rigtig, jeg tror bare det er fordi jeg er ved at være syg"" det var ikke det jeg mente... hvorfor blev du sur" spørger han trist " jeg ved ikke rigtigt, jeg ville ikke have du skulle se mig sådan og pjække fra skole" han nikkede forstående " men du ved godt at du kommer til at hænge på mig til du bliver rask igen" " kæft hvor er du bare træls " griner jeg " men altså du har ret i jeg ikke gad at se dig sådan " siger han med et kækt smil på læben. Jeg spiller fornærmet og ligger mig under dynen. Jeg mærker dynen bliver løftet og et par arme om min mave. Jeg forsætter bare med at spille fornærmet og rykker mig ud af hans arme, men han rykker bare tætter på. jeg går ud af sengen i min del af sengen. Men han trækker mig bare ned " jeg mente det ikke" hvisker han i mit øre, men jeg kan ikke knække nu så jeg spiller bare vider og går op i sengen igen, og går ud af døre og ned i stuen og tænder fjernsynet. Lidt efter kommer Marcus og stiller sig foran fjernsynet " flyt dig tykke " siger jeg flabet, han laver trist ansigt, og lige da han gør det kan jeg ikke holde det inde længer jeg flækker af, han kigger forskrækket på mig og smider sig oven på mig " avvv Marcus du væger " " var det en hentydning til jeg er tyk " han kigger truende på mig, jeg nikker kækt. Han begynder at kile mig og jeg begynder at skrige " lad... være... ellers.... For... du ikke flere kys " for jeg fremstammet. Han stopper med det samme " hvis jeg skal stoppe skal jeg have et kys være gang jeg siger det "" okay så "siger irriteret. Han laver trut mund og jeg kyser ham hurtigt. Han ligger sig hos mig i sofaen og vi ser en film. Da klokken er blevet 21:00. " øm... må jeg godt sove her " spørger han nervøst" øm nej det syndes jeg ikke" siger jeg trist men jeg driller bare " når... okay men så tror jeg heler må komme hjem". Han skal lige til at rejse sig da jeg trækker ham ned i sofaen igen " selvfølgelig må du sove her... du er godt nok dum søde " siger jeg med et kækt smil.

Jeasoul M.GWhere stories live. Discover now