Kapitel 13

28 0 0
                                    


                   Hvad laver du

Emeli's synsvinkel

Okay hvad sker der lige for Martinus. Han har sikkert bare haft en dårlig dag. " jeg er hjemme " råber jeg da jeg går igennem hovedøren. Der er ingen der svar. jeg går rundt i huset for at se om der overhovedet er nogen hjemme da det går op for mig at jeg har fået en sms fra min mor " far og mig er først hjemme i næste uge omkring fredag da fars arbejde tager længer tid end forventet" jeg sukker hurtigt og går ud i stuen og sætter Riverdale på. jeg skal lige til at gå ud i køkkenet for at hente noget at drikke men inden jeg over hovedet jeg når at rejse mig høre jeg et ordenligt brag. Det er torden. Jeg hader torden. Jeg kravler hurtigt under dynen og sender en snap til Marcus" Marcus kan du ikke overnatte over ved mig" skriver jeg hurtigt. Og det skal lige siges klokken er lidt i 12 om natten. Han sender et sort biled " ved du lige hvad klokken er?" " ja men jeg er altså vildt bange. Er alene hjemme og det tordner" det ringer på døren. SHIT jeg løber ud i køkkenet og tager en kniv jeg går langsomt ud mod døren og åbner den stille. " hvad laver du med en kniv " spørger Marcus forskrækket. Jeg siger ikke noget men løber bare ind i et kram. Han Kramer med lidt efter. " kan vi ikke godt gå ind og sove jeg er altså virkelig træt" siger Marcus midt i et kab. " jov men..." sagde jeg stille " jov men hvad" siger Marcus træt. " altså vi skal ned i kælderen og hente madrassen" siger jeg bange " ha er du virkelig så bange" jeg nikker stille " okay så skal jeg nok hente madrassen" siger Marcus stolt vi går langsomt ind hen til døren hen til kælderen døren " skynd dig jeg kan altså ikke lide at være alene " " ja ja jeg skal nok skynde mig ". Han åbner langsomt døren og går ned af den mørke trappe. Der går lidt tid hvor der bare er helt stille. Der kommer et ordenligt brag. jeg skriger og løber op ad trapperne, ind på mit, værelse, og ind i mit skab. Jeg står der lidt tid indtil der er en der åbner døren jeg løber lig ind i armene på ham. " du ryster helt" hvisker Marcus i mit øre. Jeg trækker mig fra krammet og begynder at dække op.

*5 minutter sener*

Jeg ligger lige nu i min seng og Marcus ligger nede på madrassen. " godnat " siger Marcus træt," godnat " siger jeg stille. Der går lidt tid i stilhed. Der lyder et brag mere og jeg skriger. Jeg kan høre Marcus for et sjok. " er du okay" spørger Marcus stille og træt. " nej jeg er virkelig bange". Jeg kan mærke en tage sine arme om min mave, jeg drejer hovedet og ser lige ind i Marcus's smukke øjne. " jeg elsker dig Marcus " siger jeg stille, " jeg elsker også dig Emeli " siger Marcus træt. Der lyder et brag til og jeg gisper, Marcus trækker mig længer ind til ham, og falder stille i søven.

*næste morgen*

Jeg vågner stille og drejer mig rundt og ser ingen. Jeg kigger mærkeligt rundt og der ligger ikke nogen madras på gulvet længer, og hans dyne og pude er væk. Er han bare gået. Jeg går langsomt ned af trappen. Og finder en seddel på boret" jeg skulle dvs. hjem, du var så smuk da du sov så jeg ville ikke vække dig m.v.h. Marcus"  

Jeasoul M.GWhere stories live. Discover now