Vaihdoin vartiovuoron univormun kolulupukuun, ja haukoittelin unisesti. Tästä tulisi pitkä pävä. Sain juosta ensimmäiselle tunnille, sillä olin nukahtanut hetkellisesti aamiaisella. Välttelin Williamia kuin ruttoa ja hän teki aivan samoin. Kolmantena tuntina minulla oli Pompeijusta, joka tiuskaisi vihaisesti kun olin sammahtanut kesken oppitunnin. Tunnin lopuksi hän pyysi minua menemään rehtorin kansliaan, mutta ei kertonut syytä.
Koputin rehtorin oveen kuuluvasti, ja minut pyydettiin sisään. William istui rehtoria vastapäätä olevalla tuolilla, ja minä istuuduin hänen vieressä olevalle tuolille. Pysyin hiljaa ja odotin rehtorin sanovan jotain.
" Pärjäsitte kuulemma hyvin viimeyönä, mutta se ei vielä riitä. Te saatte olla joka yö tästä päivästä lähtien vartiossa, jotta saamme kitkettyä pois vihan toisianne kohtaan. Joten kun aurinko tänään laskee te ilmoittaudutte Draegonille. Tuliko asia selväksi?"
" Kyllä rehtori!" William ja minä vastasimme yhteen ääneen.
" Hyvä nyt voitte palata takaisin oppitunneille."
Hesperos ei näyttänyt ilahtuneelta, kun saavuin viime tingassa tunnille. Sain rangaistukseksi lisä punnerruksia, jota otin valittamatta vastaan. Harjoittelimme taas kaksintaistelua puumiekoilla, ja olin koko luokan surkein. Miekkani lensi kaaressa satoja kertoja, ja Hesperos näytti pettyneeltä jatkuvaan epäonnistumiseeni. Tunnin lopussa Hesperos luetteli viisi uuta nimeä, jotka pääsivät seuraavalle tasolle. Valitettavasti nimeni ei kuulunut siihen joukkoon.
" Veronica voisimmeko jutella?" Hesperos sanoi ennen kuin aloin poistua vaihtamaan vaatteita.
" Toki. Mitä asiaa?" Yritin kuulostaa rohkealta, mutta tunsin pelon kasvavan hetki hetkeltä. Hesperos johdatti minut hieman sivumpaan, jotta muut eivät kuulisi.
" Tilanne ei näytä hyvältä, jos et pian ala parantua taidoissasi joudun siirtämään sinut toiselle luokalle. Ja kun sanon toiselle luokalle se tarkoittaa periaatteessa sitä että lopetat kaikki aseellisen harjoittelun."
" Mestari minä yritän ihan tosissani. Pyydän älä siirrä minua toiselle luokalle." Paniikki kasvoi sisälläni, kun kuulin että minut ehkä siirrettäisiin pois.
" Veronica sinä opit nopeasti liikesarjat, mutta kun kyse tulee kaksintaistelusta olet aivan hukassa. Sinusta ehkä tulisi miekkailuopettaja, mutta ei sotilasta ellet ala parantaa."
" Anna minulle aikaa näyttää että osaan?" Olin valmis vajoamaan polvilleni, jos Hesperos sitä pyytäisi.
" Saat tämän viikon, sitten aikasi on loppu." Hesperos sanoi viimein ja kääntyi poistuakseen. Minä jäin paikoilleni sisäistämään Hesperoksen sanoja. Minulla siis olisi vain kolme päivää aikaa näyttää taitoni.
William oli ennen minua ilmoittautumassa Draegonille, ja minä olin se joka saapui viime tipassa. Tänään tunnuin olevan melkein myöhässä jokaisesta mahdollisesta asiasta. Draegan katsoi minua hetken ja lopulta nyökkäsi hyväksyvästi. William ja minut laitettiin taas saman paikan vartioiksi, joten suuntasimme paikan päälle ilman ohjaajaa. Draegan oli antanut meille miekat, kuten viimekin kerralla. Minun miekkani oli aivan liian kevyt makuuni, mutta en valittanut. Parempi saada jonkinlainen ase kuin ei asetta ollenkaan.
Nojasin samaan seinään kuin edellis iltanakin, ja haukoittelin jatkuvasti. William katsoi hetken kulmiaan kohotellen, muttei kommentoinut mitenkään. Hesperoksen viimeiset sanat pyörivät päässäni yhä uudelleen ja uudelleen.
" Kuule voit kyllä ottaa torkut." William keskeytti puoliuniset ajatukseni.
" Ei kyllä tämä tästä." Vastasin, mutta haukotus pääsi karkaamaan.
YOU ARE READING
Veronica (Finnish)
FantasyVeronica Morales on 17 vuotias ja hänen menneisyydessään on synkkä varjo. Kuolema tuntuu seuraavan Moralesin sukua. Outoja asioita alkaa tapahtua, ja oudommat asiat ovat jopa edessä päin.