A beköszöntő október nyálkás, hideg idővel lepte meg a kastélyt és környékét. A diákok és tanárok körében egyaránt terjedő megfázásjárvány sok munkát adott Madam Pomfreynak, a javasasszonynak. Kalapkúra-bájitala azonnal hatott ugyan, de a betegnek a kezelés után még hosszú órákig füst szivárgott a füléből. Ginny Weasleyt, akinek egy kicsit beesett volt az arca, Percy rábeszélte, hogy igyon a szerből. A lángvörös üstök alól gomolygó füst azt a benyomást keltette, mintha a kislány egész feje égne.
Napokon át puskagolyó méretű esőcseppek záporoztak a kastély ablakaira. A tó vízszintje megemelkedett, a virágágyások sáros patakmedrekké változtak - Hagrid dísztökei pedig kisebbfajta kunyhó nagyságúra nőttek. Az egyetlen ember, akinek nem szegte kedvét a rossz idő, Oliver Wood volt: ő változatlan lelkesedéssel tartotta meg a kviddicsedzéseket.
Harry néhány nappal mindenszentek előtt, egy viharos szombat délelőttön szintén edzésen volt, így Lucy, Ron és Hermione a klubhelyiségben mulatták az időt. Bár, a „mulatták" kicsit erős kifejezésnek tűnt, ugyanis mindhárman leckét írtak: ráadásul a legkevésbé rokonszenves tanáruk, Piton számára. Hermione, mint mindig, hamar készen volt, azonban Lucy és Ron rendesen megszenvedtek vele.
- Mégis mi a fenének kell ez nekem? - fakadt ki Ron, és dühösen az asztalra csapta a pennáját.
- Nem tudom, de attól még meg kell írni - túrt bele gondterhelten a hajába Lucy. - És én nem fogom megadni Pitonnak azt az örömet, hogy lealázzon azért, mert nem írtam meg neki a hülye leckét.
- Hermione, nem akarsz segíteni? - nézett reménykedve a lányra Ron.
- Nem fogom megírni helyetted - jelentette ki ellentmondást nem tűrő hangon Hermione és lapozott egyet a könyvében.
Nem sokkal ezután Lucy egy nagy sóhaj keretében letette a tollát és nyújtózkodott egyet: befejezte ugyanis a házi dolgozatát. Nem ez lett a legszebb munkája, de legalább kész volt. Ron ezzel ellentétben még akkor is ezzel szenvedett, amikor Harry visszatért az edzésről és egy zuhany és átöltözés után lehuppant a mellettük lévő fotelbe.
- Milyen volt az edzés? - kérdezte Lucy.
- Azon kívül, hogy még mindig vakarom magamról a rám száradt sarat? - kérdezett vissza Harry, majd rátért a tárgyra. - Nem a legjobb. Fred és George elmentek kémkedni a mardekárosok edzésére és azt mesélték, hogy a játékosok olyan gyorsan repültek, hogy csak elmosódó zöld foltok látszottak belőlük. A seprűik miatt hatalmas előnyben vannak.
- Kit érdekel, hogy milyen seprűjük van? - legyintett Lucy, noha a szíve mélyén őszintén aggódott az első meccs miatt. - A Griffendél csapatában jobb emberek játszanak.
- Amúgy összefutottam Félig Fejnélküli Nickkel - mesélte Harry, mire Hermione is letette a könyvét és figyelni kezdett. - Épp azon kesergett, hogy nem került be tagnak a Fejvesztett Futamba, mikor Frics elkapott, hogy sáros lábbal mászkáltam a kastélyban. Büntetőmunkára akart küldeni, de Nick kimentett és ekkor elhívott minket a kimúlásnapi partijára, ami Halloween estéjén lesz. Én meg azt mondtam, hogy mindnyájan ott leszünk.
- Kimúlásnapi parti? - lelkendezett Hermione. - Szerintem nem sok élő ember mondhatja el magáról, hogy részt vett valakinek a kimúlásnapi partiján. Nagyon izgalmas lesz!
- Miért ünnepli meg azt a napot, amikor meghalt? - értetlenkedett Ron, aki még mindig a bájitaltan leckéjét próbálta összehozni, ezért kissé mogorva kedvében volt. - Szerintem ez elég nyomasztó program...
- Tessék, itt az enyém - könyörült meg barátján Lucy. - Írj le mindent, amit tudsz, de ne túl feltűnően.
- Hálám örökké üldözni fog - sóhajtott fel megkönnyebbülten Ron, majd hozzáfogott, hogy gyorsan befejezze a dolgozatát.
YOU ARE READING
Harry Potter: Vörös és Zöld
FanfictionLucy Lily Potter már alig várja, hogy betölthesse a tizenegyet és végre találkozhasson a mugliknál nevelkedett ikertestvérével, Harry Potterrel. A szétszakított testvérek a Roxfort Varázsló és Boszorkányképzőben ismerik meg egymást és hozzák létre a...