Chapter 21: A párbajszakkör

2.8K 146 36
                                    

Lucyt vasárnap reggel a gyengélkedő ablakain beáradó napfény és Madam Pomfrey hangja ébresztette fel. Lassan felült az ágyban, és Colin felé pislogott, de most azt az ágyat takarta el a paraván, ami mögött Harry előző nap átöltözött. Mellette Harry balkézzel reggelizett, míg a javasasszony tornáztatta a beteg karját.

- Minden rendben van - felelte Madam Pomfrey Lucy aggódó tekintetére, majd Harryhez fordult. - Ha végeztél az evéssel, elmehetsz.

Harry gyorsan befejezte a reggelit, majd Lucyval együtt kapkodva felöltözött, és már rohantak is a Griffendél-toronyba. Be akartak számolni barátainak Colin sorsáról és Dobbyról, de Ron és Hermione nem voltak a hálókörletben. Elindultak hát, hogy megkeresse őket. Fogalmuk sem volt, hogy hol lehetnek, Harryt pedig őszintén szólva kicsit bántotta is, hogy barátait nem érdekli kicsontozott karjának állapota. De Lucy vigasztaló szavai után gyorsan megnyugodott.

Mikor elhaladtak a könyvtár bejárata előtt, összetalálkozott Percyvel. A prefektusfiú sokkal jobb hangulatban volt, mint legutolsó találkozásuk alkalmával.

- Sziasztok! - köszönt vidáman. - Gyönyörűen repültél tegnap - mondta Harrynek. - Csodálatosan. A Griffendél átvette az első helyet a házak versenyében - ötven pontot szereztél nekünk!

- Nem láttad Ront és Hermionét? - kérdezte Harry.

Percy arcán kissé elhalványult a mosoly.

- Nem - válaszolta. - De nagyon remélem, hogy Ron nem megint egy lányvécében ücsörög...

Lucy és Harry udvariasan nevettek. Megvárták, amíg Percy látótávolságon kívül kerül, aztán egyenesen Hisztis Myrtle mosdója felé iramodtak - bár fogalmuk sem volt, mit keresnének ott a barátaik. A vécéhez érve körülnéztek, hogy nincs-e a közelben Frics vagy valamelyik prefektus, azután benyitottak az ajtón.

Az egyik fülkéből hangok szűrődtek ki.

- Mi vagyunk azok - szólt hangosan Lucy, és becsukta maguk mögött az ajtót. A fülkéből koppanás, loccsanás és ijedt sikkantás hallatszott, majd a kulcslyuk mögött megjelent Hermione szeme.

- Harry! Lucy! - kiáltott a lány. - A szívbajt hoztátok ránk. Gyertek be... Hogy van a karod?

- Jól - válaszolta Harry, miközben Lucyvel együtt beoldalazott a szűk fülkébe.

A vécékagyló tetején egy régi üst állt, s a halk pattogás elárulta, hogy tűz is ég alatta. Hermione kitűnően értett a vízálló, hordozható tüzek elővarázslásához.

- Meglátogattunk volna - szabadkozott Ron, miután Lucy nagy nehezen bezárta a fülke ajtaját -, de arra gondoltunk, hogy jobb, ha mihamarább elkezdjük főzni a Százfűlevet... Ez a vécé tűnt a legalkalmasabb helynek.

Harry elkezdte mesélni, mi történt Colinnal, de Hermione a szavába vágott.

- Igen, tudunk róla. Hallottuk, amikor McGalagony elmondta Flitwicknek. Ezért is döntöttünk úgy, hogy nyomban hozzálátunk a főzéshez.

- Minél előbb szedjük ki a vallomást Malfoyból, annál jobb - bólogatott Ron. - Megmondjam, szerintem mit történt? Malfoy bedühödött a kviddicsmeccs miatt, és Colinon tombolta ki magát.

Hermione ezalatt marékszámra szórta a disznópázsitot a főzetbe.

- Más újságunk is van - mondta Lucy. - Az éjjel meglátogatott minket Dobby.

Ron és Hermione csodálkozva néztek rájuk. Lucy és Harry felváltva számoltak be mindenről, amit a manótól hallottak - és arról is, amit nem hallottak tőle. Barátaik tátott szájjal hallgatták őket.

Harry Potter: Vörös és ZöldWhere stories live. Discover now