Harry, Lucy, Ron és Hermione vasárnap reggeli után felmentek a bagolyházba, hogy elküldjék Percynek a levelet, amiben Ron Sirius kívánsága szerint Mr Kuporról érdeklődött. Hedvig számára már régen nem akadt feladat, ezért most őt használták. Miután a bagoly kiröppent a torony ablakán, a konyha felé vették útjukat, hogy átadják Dobbynak az ajándékát.
A konyhai manók nagy hajlongással és pukedlizéssel fogadták őket, s rögtön nekiláttak a teafőzésnek. Dobby magánkívül volt az örömtől a zoknik láttán.
- Harry Potter túl kegyes Dobbyhoz! - sipította, és kövér könnycseppeket törölt ki teniszlabdaszeméből.
- Dobby, azzal a varangydudvával megmentetted az életemet - felelte Harry. - Komolyan.
- Most nincs abból a finom képviselőfánkból, igaz? - próbálkozott Ron, a mosolygó-hajlongó manókat nézegetve.
- Most reggeliztünk! - sopánkodott Hermione, de ekkor már szaladt is feléjük négy manó s köztük egy fánkkal teli ezüsttálca.
- Szipáknak is szereznünk kellene valami kaját - dörmögte Lucy.
- Jó ötlet - bólogatott Ron. - Legyen Pulinak is valami dolga. Nagy baj lenne, ha kérnénk egy kis plusz tízórait elvitelre? - fordult a körülöttük álló manókhoz, mire azok boldogan meghajoltak, és már rohantak is teljesíteni a kérést.
- Szerintem inkább Árész vigye, Puli nem bírná el ezt a súlyt - jegyezte meg Lucy, mire Ron csak megvonta a vállát.
- Hol van Winky, Dobby? - kérdezte körülnézve Hermione.
- Winky ott van a tűzhelynél, kisasszonyom - felelte csendesen Dobby, és kissé lekókadt a füle.
- Jaj istenem! - mondta Hermione, mikor megpillantotta Winkyt.
Erre Lucy is a tűzhely felé fordult. Winky ugyanazon a sámlin kuporgott, mint legutóbb. Rongyos és koszos ruhájában már alig ütött el a kormos tűzhelynyílástól, ami előtt ült. Kezében vajsörös üveget szorongatott, kissé imbolyogva a tűzbe bámult, s mikor Lucyék közelebb mentek hozzá, hatalmasat csuklott.
- Winky most már napi hat üvegnél tart - súgta oda Harrynek Dobby.
- Nem olyan erős az az ital - felelte Harry. Dobby azonban megrázta a fejét.
- Egy házimanónak erős - bizonygatta.
Winky újra csuklott egyet. A manók, akik a képviselőfánkot hozták, szemrehányó pillantást vetettek rá, és visszatértek a munkájukhoz.
- Winky sóvárog, Harry Potter - suttogta szomorúan Dobby. - Winky haza akar menni. Winky még mindig azt tartja, hogy Mr Kupor a gazdája, uram. Dobby hiába magyarázza neki, hogy most Dumbledore professzort kell szolgálnia.
Lucynak támadt egy ötlete. Odalépett a manóhoz, és lehajolt hozzá.
- Figyelj, Winky - szólt. - Nem tudod véletlenül, mi lehet Mr Kuporral? Egy ideje nem jár el a Trimágus Tusára.
Winky szeme megrebbent. Hatalmas pupilláit Lucy felé fordította, kissé megingott, majd így szólt:
- Gazdám már - hikk - nem jön?
- Nem - felelte Lucy. - Az első próba óta színét se láttuk. A Reggeli Próféta szerint betegeskedik.
Winky imbolyogva, homályos tekintettel meredt Lucyra.
- Gazdám - hikk - beteg?
Alsó ajka remegni kezdett.
- Nem, nem biztos, hogy beteg - sietett megnyugtatni Hermione.
YOU ARE READING
Harry Potter: Vörös és Zöld
FanfictionLucy Lily Potter már alig várja, hogy betölthesse a tizenegyet és végre találkozhasson a mugliknál nevelkedett ikertestvérével, Harry Potterrel. A szétszakított testvérek a Roxfort Varázsló és Boszorkányképzőben ismerik meg egymást és hozzák létre a...