Taehyung membuka mata dengan perlahan.
Tubuhnya terlalu penat dan melekit.
Malam tadi merupakan malam hangat buat Aemi dan Taehyung.
Taehyung menoleh ke arah kanannya. Aemi yang berselimutkan paras dada ditenung rapi.
Taehyung menaikkan paras selimut hingga ke paras bahu agar tubuh Aemi yang terdedah itu ditutup rapi.
Wajah Aemi diusap lembut.
"Aemi, thanks for let me love you. Thanks for being mine." Taehyung memeluk Aemi.
Hembusan nafas Taehyung di belakang leher Aemi membuat Aemi geli lalu bergerak.
"Tae." Aemi memanggil dalam tidurnya.
Taehyung senyum saat wajah mereka bertentang.
"Ya, sayang." Taehyung mengusap wajah Aemi lalu bibir Aemi dikucup.
Aemi diam kembali tidur.
"Good morning, sayang." Taehyung merapatkan wajahnya hingga bersentuhan dengan hidung Aemi.
Pelukan diperketatkan dan Taehyung kembali tidur.
Skip--
"Sayang, ini sudu. Mana boleh makan. Sabar, ya? Kuat makan betul dia ni." Taehyung mencubit pipi Mintae yang duduk di kerusi bayi.
"Aeennngggg~" Marah Mintae kerana sudu plastik birunya diambil oleh Taehyung.
"Aaannnnggg!" Nangis Mintae. Bibirnya di cemek.
Anggap rupa Mintae cemekkan bibir dia macam ni.
"Halah, halah! Buruknya muka!" Taehyung ketawa.
"Muawaaaaaaaa." Mintae menangis legat.
"Taehyung." Aemi memberi amaran.
"Pulangkan balik sudu dia." Aemi masih ligat memasak.
"Ala, sudu je pun." Taehyung pula cemek bibirnya.
"Pulangkan."
Taehyung muncung lalu memberi sudu itu pada anaknya.
"Gedik!" Taehyung menjeling Mintae.
"Dengan anak pun nak gaduh. Nah, duduk diam!" Aemi memberi sudu plastik lain pada Taehyung.
Taehyung ketawa.
"Nak warna hijau." Taehyung hulur sudu biru itu semula.
"Haih, awak ni." Aemi ambil sudu tersebut dan memberi sudu hijau.
"Heh! Papa pun ada!!!" Lagak Taehyung pada Mintae buat Aemi ketawa.
"Aemi." Panggil Taehyung.
"Ya?"
"Lusa pindah jom?" Taehyung membuat kenyataan mengejut.
"Hah?? Pindah?" Aemi memandang Taehyung terkejut.
"Sampai bila nak menumpang rumah papa dengan mama? Lagipun, kita takda privacy la." Taehyung mengenyitkan matanya.
"Miang! Ke situ pula punca nak pindah." Aemi menjeling.
"Saya takut mama dengan papa sunyi. Biasanya mereka main dengan Mintae kalau bosan. Saya boleh tolong mama masak, gubah bunga. Kalau pindah? Macam mana dengan mereka." Aemi serba salah.
"Haha! Banyak alasan. Saya dah settlekan semua hal rumah. Rumah kita bukan jauh pun. Tu, hujung bukit tu je." Taehyung ketawa.
"Nanti tiap-tiap petang, bawalah Mintae jumpa mama dengan papa." Taehyung senyum.
"Baiklah, Taehyung." Aemi mengalah.
"Makanan dah siap! Mama dengan papa mana?" Soal Aemi sambil membawa makanan.
"Keluar date." Taehyung tak sabar mahu makan.
"Ini Mintae punya." Nestum bayi diletak di meja kerusi bayi.
"Aahh." Taehyung cuba menyuap Mintae.
"Penuh sangat sudu tu, Tae. Bagi-bagi sikit. Mana tak besar anak tu." Aemi memerhati si bapa dan anak itu.
"Biarlah. Baru best main gigit-gigit." Taehyung teruja menyuap Mintae makan.
Aemi senyum.
Tak sangka dia mampu raih kebahagiaan macam ni.
YOU ARE READING
[complete] save | taehyung
Fanfiction+aku selamatkan dia dengan membenarkan diri aku menjadi peneman hidupnya. +aku mahu selamatkan dia dari dunia gelap dia. (Kim Taehyung Fan Fiction) Status : Complete