"Bantulah saya, encik! Anak saya kena culik ni!!" Aemi menangis.
"Ya, saya boleh bantu. Tapi kes akan jadi rumit, sebab awak buat kontrak dengan suspek!" Pegawai polis itu cuba menenangkan Aemi.
"Tapi, bulan ni bukan giliran dia. Giliran saya!" Taehyung geram.
"Saya syak sesuatu dari awak ni, Encik Taehyung." Polis itu memandang Taehyung.
Taehyung diam.
"D-dia anak tiri Taehyung. Saya pernah berkahwin dengan dia untuk 5 bulan kemudian cerai atas ibubapa kami. Saya mengandungkan Mintae selepas saya cerai." Aemi tunduk.
Aemi tak faham kenapa dia harus menipu sebegitu. Tapi apa yang dia rasa, itu adalah terbaik.
"Kalau macam tu, kes ini tak boleh nak buat apa. Dia bapa kandung, berhak nak ambil anaknya." Polis itu mengeluh.
Taehyung diam. Betul apa yang polis itu cakap.
Skip--
"Lookie!! Cuba tangkap ni!!" Mintae baling bola biru.
Dengan izin Wonwoo, Mintae bermain dengan Lookie di tepi laut.
"Woof! Woof!" Lookie memberi bola itu pada Mintae.
"Mintae nak pergi sana. Jom, Lookie." Mintae melangkah ke arah batu batuan.
"Wah! Ini cantik!" Kulit cengkerang yang berada di batu itu di ambil.
"Ini pun! Warna cengkerang ni sama dengan mata Lookie lah! Warna biru!" Cengkerang itu diletak atas kepala Lookie.
"Mintae! Balik, mari makan!" Jerit Wonwoo.
"Naee!!!" Mintae berlari pulang.
Skip---
"Kita kena cari Wonwoo. Kena jugak!" Aemi tekad.
Taehyung mengeluarkan phonenya lalu menelefon Jimin.
"Jimin, I need your help."
Skip--
"Kereta di mengarah ke luar bandar Seoul. Kemudian kereta dia berhenti di Perlabuhan Feri Bunyang." Terang Jimin.
"Kenapa jauh sangat dia nak bawa lari Mintae." Taehyung pelik.
"Dia bukan nak bawa Mintae lari. Dari cctv ni, kita boleh agak yang Mintae tengah seronok." Jimin senyum.
"Jadi dia pergi mana?" Aemi mencelah.
"Pantai Haneul."
Skip--
"Papa? Papa!" Panggil Mintae sebaik bangun dari tidur petangnya.
"Papa!" Jeritnya lagi.
Slinding door yang terbuka luas membuatkan langsir putih menari akibat angin lautan bertiupan.
Mintae menuju ke arah katil gantung.
"Papa!" Jeritnya sebaik melihat melihat Wonwoo di pantai lalu berlari ke arah Wonwoo.
"How about this?" Tunjuk Wonwoo.
"Cool. Apa kita nak buat ni?" Mintae tertanya.
"Let's have a night camping." Wonwoo mencuit hidung Wonwoo.
"This is what I dream for." Mintae ketawa.
YOU ARE READING
[complete] save | taehyung
Fanfic+aku selamatkan dia dengan membenarkan diri aku menjadi peneman hidupnya. +aku mahu selamatkan dia dari dunia gelap dia. (Kim Taehyung Fan Fiction) Status : Complete