"Hari ni, Mintae nak papa masak apa?" Wonwoo memandang anaknya yang leka melihat wajahnya.
"Mintae nak pasta. Tapi pada masa yang sama, Mintae nak pizza." Mintae muncung.
"Pasta, pizza, di beranda. How?" Wonwoo mengusap muka Mintae.
"Too perfect! Let's go!" Mintae meloncat di atas sofa.
"Wait. Papa call pizza. Then, I will be chef." Wonwoo senyum.
"Mintae nak tolong? Please." Kedua tangan Mintae digenggam lalu muka comel muncul.
"For sure, son. Jangan sentuh api, benda tajam, okay?" Pesan Wonwoo lalu mencuit hidung Mintae.
"Takde hal bro."
Skip--
"Antiknya aut (Cantiknya laut)." Aera kagum melihat keindahan alam semula jadi.
"Mama, adik indu (rindu) abang." Aera sandar pada dada Aemi.
"Sabar, ya. Kita nak jumpa abanglah ni." Aemi senyum.
Hatinya selalu berdoa agar anak sulungnya selamat.
"Stay calm. Semua akan okay." Taehyung memegang tangan Aemi.
Skip--
"Ini letak sini, ini letak sini. Papa!! Look at this!!" Mintae menghias meja yang berada di beranda.
"Wow.. Pandai Mintae hias meja. Tengok papa hias pasta ni. Okay tak?" Wonwoo meletak pinggannya di atas meja.
"Almost perfect." Mintae memberi flying kiss pada pasta itu.
"Now it's perfect." Mintae senyum sambil memandang Wonwoo.
"Papa suka sekarang berbanding dulu." Wonwoo mengusap kepala Mintae.
"Mintae pun."
Skip--
"Haa! Mintae pegang makanan dulu! Mintae yang baca doa!" Wonwoo teriak teruja.
"Okaylah. Tapi pizza tak sampai lagi." Mintae muncung.
"Takpa. Makan jela. Nanti lama sangat, perut masuk angin." Wonwoo senyum.
"Okay!" Mintae memegang tangan Wonwoo lalu memejamkan matanya.
"Dear, God. Rahmatilah rezeki kami pada hari ini, hari sebelumnya, hari seterusnya. Terima kasih atas rezeki yang dikurniakan. Terima kasih atas insan yang disayangi di hadapan saya ini." Mintae petah berbicara.
Wonwoo yang tidak memejamkan mata hanya memandang anaknya.
"Dear, God. Semoga semua ini berkekalan hingga ke akhir hayat kerana saya sukakan saat ini. Amen." Mintae membuka mata lalu memandang Wonwoo.
"Why you're crying?" Mintae terkejut.
"It was a beautiful prayer." Wonwoo mengesatkan air matanya.
Ting Tong~
"Pizza!!!!!!" Mintae teruja.
"Papa pergi ambil, ya." Wonwoo mengalihkan sapu tangan di ribanya lalu menuju ke pintu.
Mintae mengalihkan pandangannya ke arah laut.
"Encik datang pada masa yang tepat! Anak saya teringin sangat nak makan pizza--" Wonwoo diam memandang orang yang berada di depan pintu.
"Mana anak awak?"
YOU ARE READING
[complete] save | taehyung
Fanfiction+aku selamatkan dia dengan membenarkan diri aku menjadi peneman hidupnya. +aku mahu selamatkan dia dari dunia gelap dia. (Kim Taehyung Fan Fiction) Status : Complete