3 puluh 4

1.4K 190 83
                                    

Masing-masing lahap makan makanan yang dimasak oleh Puan Shin dan Aemi.

Senyum memanjang Tuan Shin dan Puan Shin. Buat kali pertamanya, rumah mereka meriah dengan tawa ahli keluarga masing-masing.

"Papa, cuba makan ni. Sedap." Mintae memberi sekeping daun salad, nasi, pes cili dan kacang.

Taehyung makan apa yang disuap oleh Mintae.

"Mmm. Sedap." Taehyung senyum.

"Tae, mulut tu penuh sangat. Makan elok-elok sikit." Tegur Aemi.

"At least tak comot macam awak." Jeling Taehyung.

"Ish, saya cakap je. Itu pun nak menjawab." Geram Aemi sambil mengelap mulutnya.

"Siapa gelojoh sekarang ni? Awak ke saya?" Taehyung senyum sinis.

"Awak." Aemi geram.

"Ddaeng! Salah. Awak." Taehyung menjentik dahi Aemi.

"Apa main jentik-jentik ni! Tampar kang!" Aemi mengangkat tapak tangannya.

"Mama ni, sikit-sikit nak tampar. Tapi tak bagi pun. Angkat tangan je lebih." Mintae mencelah.

"Haa! Menyampuk. Tak elok lawan mama." Aemi bercekak pinggang.

Taehyung dan Jungkook sudah ketawa kecil.

"Mama, tak elok bersikap kasar dengan suami. Syurga dibawah telapak kaki suami." Mintae memberi muka riaknya.

"Amik kau. Kuasa veto dia bagi." Jungkook ketawa.

"Haish. Mentang-mentang suami." Aemi sedikit kecil hati.

"Ala, saya tak marahlah. Awak tahukan saya gurau. Tak kisahlah siapa gelojoh. Janji makan. Makan tu satu kepentingan." Kepala Aemi dibelai.

"Aiguu. Menyampah pula tengok dia ni." Puan Shin memerli.

Berdekah mereka ketawa.

Skip--

"Noona tak cerita lagi pasal semuanya. Aku tunggu je." Jungkook mengambil tempat di sebelah Aemi yang duduk di pangkin halaman rumah.

"Kita cerita dekat pondok kita. Aku risau cerita dekat sini." Aemi senyum.

Maka, dua sahabat karib berjarak umur 4 tahun berjalan ke pondok dimana banyak kenangan manis Aemi bersama adik beradik Jeon tercipta.

Skip--

"Hiks.... Hiks.... Hyung memang bodoh." Jungkook menangis perlahan.

"Maafkan aku, Kook." Aemi tunduk serba salah.

"Hyung ada jumpa noona tak baru-baru ni? Sebab hyung ada mesej aku yang dia ada jumpa noona. Dekat Jepun. He said that you're still beautiful like before." Jungkook merenung wajah Aemi.

"That was not a nice meet actually." Aemi termenung.

"Means?"

"He almost rape me. Infront of my children." Aemi mengeluh.

"What the fuck! Seriously, noona? Apa bana sangat setan ni!" Jungkook geram.

"Tak. Dia tak rogol aku pun. Dia cuma bogelkan aku." Aemi laju menggeleng.

"Of course, dia tak sentuh awak." Taehyung muncul.

"Kalau dia sentuh awak, sudah tentu awak melekit. Awak tak melekit." Taehyung duduk di sebelah Aemi.

"Padanlah dia cakap noona masih cantik." Jungkook geram.

Taehyung dan Aemi memandang Jungkook.

"No, noona memang cantik. Everytime cantik." Jungkook tersengeh malu.

"Tahu kau takut." Aemi ketawa kecil.

[complete] save | taehyungWhere stories live. Discover now