3 puluh 1

1.4K 207 43
                                    

"Macam mana dengan Wonwoo hyung." Jungkook tunduk sepanjang menemani Aemi ke rumahnya.

Taehyung di tepi Aemi hanya memasang telinga.

"Aku lebih rela pilih kau dari pilih Wonwoo tu." Aemi mendongak memandang langit.

Sesungguhnya, Jungkook tak tahu perbuatan abangnya terhadap Aemi.

"Tapi noona dah kahwin dengan orang lain, bukannya aku." Jungkook mengeluh.

Jujur dia masih menaruh perasaan terhadap Aemi walaupun abangnya merupakan kekasihnya.

"Tapikan, bulan lepas Wonwoo hyung kata dia belum putus lagi dengan noona. Tapi bila tengok keadaan noona ni, macam dah lama kahwin. Anak dah dua." Jungkook memandang Aera yang berjalan memegang tangannya.

"Nanti aku cerita. Aku nak tanya, ibubapa aku sihat ke?" Aemi memandang satu-satunya rumah yang berada di atas bukit.

"Sihat. Tapi Mak Shin tu je. Selalu sangat demam. Rindu noona katanya. Kenapa lama sangat tak balik? Dahlah hilang tiba-tiba." Jungkook menjeling.

"Itupun aku cerita nanti. Terima kasih sebab temankan aku dengan family aku. Nanti kita jumpa lagi." Aemi senyum.

"Memang jumpa lagi. Aku banyak nak cerita ni." Jungkook ketawa.

"Aera, lepaskan tangan Jungkook oppa. Kita nak pergi dah ni." Aemi senyum.

"Tak nak." Aera ketawa kecil.

"Hamboi, jatuh cinta la tu." Taehyung ketawa.

"Adik, nanti kita jumpa oppa kacak ni lagi. Jangan risau." Taehyung memujuk.

Aera mengalah.

"Oh, lupa nak kenalkan diri. Aku Kim Taehyung. Jangan segan silu. Ini anak sulung, Kim Mintae. Anak kedua, Kim Aera." Taehyung senyum mesra.

"Jeon Jungkook. Nanti kita jumpa lagi. Kalau hyung nak jalan-jalan kat sini, cakap je dengan aku. Rumah aku kat situ je." Tunjuk Jungkook dekat satu rumah yang tak jauh dari rumah Aemi.

"Ok."

Skip--

"Omma, appa! Aemi dah balik!" Jerit Aemi dengan gementar.

"Aigoo, siapa yang bising--" Seorang wanita tua berjalan perlahan.

"O-omma." Sebak dada Aemi.

"A-aemi." Mata wanita itu berair.

"Omma--"

"Nenek!!" Mintae laju berlari lalu memeluk kaki Puan Shin.

"Kacau betullah dia ni." Aemi mengeluh.

"Abang! Aemi dah balik! Abang!!!" Jerit Puan Shin sambil menangis.

"Ya Tuhan. Anak aku." Tuan Shin jalan laju.

"Appa." Aemi berlari memeluk tubuh ayahnya.

"Kamu okay tak? Sihat tak kamu? Kenapa lama sangat hilang? Marah sangat ke kamu dekat kami ni?" Menangis seorang bapa membuatkan Taehyung turut sebak.

"Tak. Aemi segan nak balik. Aemu banyak buat salah." Aemi menangis teruk.

"Bukan salah kamu, nak. Omma faham." Puan Shin mengelus ubun-ubun Aemi.

"Selamat berjumpa, o-omma, a-appa." Celah Taehyung dengan berhati-hati.

Tuan dan puan Shin terdiam memandang Taehyung.

"Omma, appa. Inilah superhero Aemi. Ini tentera Aemi." Aemi ketawa dalam tangisan.

"Superhero?" Tuan Shin tak faham.

"Dia yang sambut tangan Aemi bila Aemi hampir jatuh ke dalam gaung kegelapan. Dia yang selamatkan Aemi dan dialah suami Aemi." Aemi memanggil anak-anaknya rapat.

"Aemi cerita dengan kami kat dalam, ya? Masuk, nak. Panggil suami dan anak kamu sekali." Tuan Shin membawa anaknya ke dalam rumah.

[complete] save | taehyungWhere stories live. Discover now