"Lepas tu, Mintae ingat Mintae kena marah dengan cikgu. Rupanya, cikgu panggil sebab Mintae tak pakai tali leher dengan betul." Petah Mintae bercerita kepada Wonwoo.
"Kenapa tak pakai betul-betul?" Wonwoo membetulkan rambut Mintae.
"Hehe. Pagi tu, Mintae, mama, papa, adik, semua bangun lambat. Papa pun tak pakai tali leher betul-betul." Ketawa Mintae.
Aemi, Jimin, Naomi hanya memandang dua insan yang berada di hadapan mereka.
"Mmm, Wonwoo. Kau sekarang kerja apa?" Celah Jimin.
"Aku kerja sebagai pengurus kelab malam." Wonwoo berterus terang.
"Wow. Berapa banyak 'perempuan' kau bayar?" Jimin senyum sinis.
Maksud Jimin terlalu terbuka. Menyoal berapa pelacur yang ada di kelabnya di hadapan Aemi. Bekas pelacur yang disentuh oleh Wonwoo sendiri.
"Tak banyak. Dalam 25. Tak boleh nak banyak sangat, kalau kena cekup nanti tak dapat nak survive semua." Wonwoo senyum sinis.
Jimin hanya angguk.
"Kau nampak berminat." Wonwoo senyum bermakna pada Jimin.
"Not really. Aku cuma nak tengok jawapan kau depan anak kau sendiri." Jimin senyum lebar.
Aemi sudah risau.
Wonwoo memandang Jimin dengan tajam.
Naomi masih tenang berada di sebelah Jimin dan anak perempuannya, Minji.
"Mintae." Panggil Wonwoo.
"Ya?"
"Mintae ingat apa papa cakap waktu kita pergi makan buah?" Wonwoo masih memandang Jimin.
"Yang mana?" Mintae berfikir.
"Pasal kerja papa."
"Ahh! Mintae ingat." Mintae angguk.
"Papa cakap apa waktu tu?" Wonwoo makin serius.
"Jangan kerja macam papa sebab kerja papa salah, kerja papa kotor pada pandangan manusia." Mintae lancar berbicara.
"Mintae nak kerja macam papa?" Wonwoo memandang Mintae.
"Taknak sebab papa tak benarkan." Mintae geleng.
"Good boy." Wonwoo senyum. Tangannya mengusap tangan Mintae.
Luluh hati Aemi memandang Wonwoo. Jelas dia amat sayang Mintae.
"Kenapa papa tak stop kerja macam tu?" Mintae berani menyoal.
"Once you in, you can't out. Itu prinsip papa. I'm sorry." Wonwoo mencium tangan Mintae.
"It's okay." Mintae mengusap pipi Wonwoo.
"That's a good drama to watch. Well, Jeon Wonwoo." Jimin bertongkat di meja.
"Did you still love Aemi?" Soalan Jimin buat Aemi hampir pengsan.
"Jimin, sudahlah tu." Aemi memegang tangan Jimin.
"Relaks, Aemi." Wonwoo ketawa kecil.
"I never care about this bitch anymore. She's not belong to me anymore. She's belong to Taehyung." Wonwoo senyum.
"I'm only care what belong to me." Wonwoo membelai rambut Mintae.
"Well, what belong to me is not a bitch."
Aemi menoleh.
"Tae." Aemi hampir menangis.
"Baguslah. Sebab sometimes dia pun bukan berguna sangat." Wonwoo bangun.
"Papa nak pergi mana?" Mintae memerhati Wonwoo.
"Mana boleh ada 2 papa dalam masa yang sama. Papa akan ada dengan Mintae bila papa Taehyung takda sahaja. One children only have one father." Rambut Mintae diusap lalu Wonwoo pergi meninggalkan mereka.
Taehyung mengeluh sebaik dengar ayat Wonwoo. Betul apa yang dikatakan oleh Wonwoo.
Seorang kanak-kanak hanya ada satu bapa.
"Papa, how was your day?" Mintae senyum memandang Taehyung.
"It's good, sayang." Taehyung mengambil tempat Wonwoo.
YOU ARE READING
[complete] save | taehyung
Fanfiction+aku selamatkan dia dengan membenarkan diri aku menjadi peneman hidupnya. +aku mahu selamatkan dia dari dunia gelap dia. (Kim Taehyung Fan Fiction) Status : Complete