"Happy birthday to Mintae!! Happy birthday to you!!!"
Riuh rendah kediaman Taehyung dan Aemi.
"Selamat hari lahir ke 4 tahun, little Tae." Jimin mengucup dahi Mintae.
"Terima kasih, Uncle Jimin!" Mintae teruja menyambut hadiah dari Jimin.
"Tae, mana yang kedua?" Jimin memerli.
"Dalam perut Aemi!" Taehyung ketawa.
Ya, Aemi mengandung 9 bulan. Sekarang hanya menunggu masa sahaja kelahiran bayi keduanya.
"Papa!! Uncle Jimin bagi Mintae set baju!! And guess what?!" Mintae teruja.
"It's Gucci." Taehyung tahu akan isi kotak biru itu.
"ARRGGHH!! I LOVE YOU SO MUCH UNCLE!!" Mintae memeluk erat Jimin.
Skip--
"Anak papa, sini sekejap." Panggil Taehyung.
Mintae berlari anak ke arah Taehyung yang baring di atas katil bersama Aemi.
"Selamat hari lahir, sayang." Kepala Mintae dikucup.
Mintae baring di antara Taehyung dan Aemi. Pijama Taehyung di gentel manja.
Aemi senyum.
"Tak lama lagi Mintae nak dapat adik." Taehyung senyum melihat Mintae.
"Papa, Mintae nak tanya." Mintae menyoal.
"Apa?"
"Nanti, adik dah keluar. Papa masih sayangkan Mintae ke nanti?" Mintae duduk memandang Taehyung.
"Kenapa cakap macam tu, sayang." Taehyung terkejut.
"Papa dapat anak baru. Mintae mesti kena lupa. Nanti papa lebih anak baru papa." Mintae muncung.
"Dengan saya pun, dia cakap macam ni." Aemi mengeluh risau.
"Mintae, Mintae anak papa. Darah daging papa. Mama beranak 20 sekali pun, papa takkan pernah lupa anak sulung papa. Sampai mati." Sendu hatinya melihat Mintae.
"Papa takkan bezakan anak-anak papa. Papa sayang semua sama rata." Taehyung menarik Mintae lalu memeluk Mintae erat.
"Jangan tanya macam tu lagi. Papa tak suka." Taehyung bisik.
"Boleh Mintae tidur dengan papa, mama dengan adik?" Pinta Taehyung.
"Boleh sayang." Aemi memeluk dua insan tersayangnya.
Skip--
"Awak tunggu sekejap. Saya hantar Mintae ke tadika. Nanti saya datang ambil awak." Taehyung mengelus pipi Aemi.
"Jangan tergesa-gesa." Aemi senyum.
"Mana tak tergesa-gesa. Awak sepatutnya masuk hospital dua hari semalam. Degil." Taehyung menjeling.
"Pergilah cepat. Lambat pula si Mintae nanti."
"Bye, mama!!" Lambai Mintae.
Skip--
Aemi terbaring di atas katil. Bosan tak buat apa-apa.
"Adik, adik kena kuat--" Aemi terdiam.
"Akk--" Perutnya di pegang.
"Kenapa sekarang, adik! Tunggulah papa dulu." Aemi menahan sakit.
Cecair mula keluar dari celah kakinya.
"Aduhh!" Aemi duduk mengambil phone.
"Pak Yoo! Aemi-- Aemi nak beranak dah ni!! Arrghhg!!! Ambil Aemi cepat!!"
"Nombor yang anda dail, tidak dapat di sambung."
"Tak guna!!!" Aemi cemas.
"Jangan Taehyung. Taehyung sedang memandu." Aemi menahan diri dari menekan no phone Taehyung.
"Hello! Encik! Saya nak beranak dah ni!! Datang ke VCG Villa's, No 001! Datang cepat!! Kalau tak aku saman kau!!" Aemi rasa marah dengan situasi sekarang.
"Sakit!!!"
YOU ARE READING
[complete] save | taehyung
Fanfic+aku selamatkan dia dengan membenarkan diri aku menjadi peneman hidupnya. +aku mahu selamatkan dia dari dunia gelap dia. (Kim Taehyung Fan Fiction) Status : Complete