Aemi menunggu di wadnya. Menunggu ketibaan suaminya.
"Aemi?" Taehyung membuka pintu.
"Tae, macam mana? Kkuku m-masih adakan?" Aemi terburu-buru.
"Aemi. Jangan banyak bergerak. Awak belum sihat." Taehyung duduk dibirai katil sambil memegang bahu Aemi.
"Saya nak tahu. Kkuku macam mana?" Aemi tekad.
Taehyung memandang wajah Aemi. Sebak dadanya.
"Feel it. Do you feel Kkuku in your tummy?" Suara Taehyung semakin mendatar menahan sebak.
"I-I don't know." Aemi menangis perlahan.
"Kkuku tak ada. I'm sorry." Taehyung akhirnya menangis.
"Hiks! Tak. Tak!" Aemi bentak.
Taehyung menarik Aemi ke dakapannya.
"Anak kita, Tae. Anak awak!" Aemi menangis teruk.
"Hey. Hey!" Taehyung mengelap airmatanya.
Wajah Aemi ditatap dalam.
"We can make it again. We can create Kkuku again. The new Kkuku. We can make it again." Taehyung mengelap airmata Aemi.
"Tuhan ambil Kkuku sebab dia nak tengok samada kita kuat atau tak. Tuhan ambil Kkuku sebab akan ada yang lebih dari Kkuku." Taehyung mengusap pipi Aemi.
"It's okay if God takes Kkuku. Cause I still have you and my son." Taehyung senyum.
"Saya cuma nak awak ada anak sendiri. Benih awak sendiri." Aemi sayu.
"What? Awak nak cakap Mintae bukan dari benih saya?" Taehyung senyum sinis.
"M-mintae--"
"Sweetheart, saya dah cakapkan? The one who did to you. All of it. It's me. Not that fuck boy." Taehyung ketawa.
Aemi senyum lalu memeluk Taehyung.
"I love you."
"I love you too."
"Mintae okay ke?" Aemi meleraikan pelukan.
"Totally okay. Cuma luka sikit. Kuat betul dia." Senyum Taehyung.
Skip--
"Maama!!"
"Mintae!!" Aemi teruja melihat Mintae terkedek-kedek berjalan menuju ke arah Aemi.
Mintae didukung lalu dikucup banyak kali.
"Mana Taehyung?" Aemi memandang Jimin.
"Sepatutnya dia ada. Well, tiba-tiba ada emergency meeting pula." Jimin senyum.
"Ni, ada buah tangan untuk kau." Jimin letak sebakul yang dipenuhi buah.
"Thanks." Aemi senyum.
"So, kau macam mana? Okay?" Jimin duduk di kerusi yang di sediakan.
"Okay. Doktor cakap lagi 4 hari dah boleh keluar." Senyum Aemi.
"Good! Sebab doktor cakap dengan aku tadi, hari ni kau dah boleh check out." Jimin senyum.
"What?"
"Siaplah cepat. Taehyung tunggu kau." Jimin senyum.
Skip--
"Tadi cakap Taehyung ada emergency meeting. Ni Taehyung tunggu aku pulak." Bebel Aemi sambil memandang Jimin yang memandu.
"Bisinglah kau. Ikut jelah. Meeting tu bukan lama. Sekejap je." Jimin naik rimas.
Aemi ketawa.
Jimin terus memandu hingga Aemi perasan mereka semakin ke dalam kawasan hutan.
"Jimin, kau bawa aku pergi mana ni?" Aemi risau. Mintae di pangkuannya di pegang erat.
"Adalah." Jimin senyum sinis.
----------
Another ff to promot!!
DM by mimiarda
Kat description dia cakap.. Ff ni cliche..
Aku tak rasa ianya cliche.. Setiap ff ada gaya sendiri.. Ada unik sendiri..
Baca ff dia, weyh. Kau takkan rugi.
Support dia, okay! Love you!!^^
YOU ARE READING
[complete] save | taehyung
Fiksi Penggemar+aku selamatkan dia dengan membenarkan diri aku menjadi peneman hidupnya. +aku mahu selamatkan dia dari dunia gelap dia. (Kim Taehyung Fan Fiction) Status : Complete