"Yang tu, papa! Yang tu!!" Mintae menunjuk patung yang disukainya.
"Kalau yang tu, macam mana encik?" Soal Wonwoo pada penjaga permainan itu.
"Kalau dapat jatuh lebih 7 tin, encik boleh menang patung itu." Senyum pekerja itu.
"Okay, saya cuba." 2 not kertas diberi lalu pekerja itu memberi bola.
Balingan pertamanya berjaya menjatuhkan 3 tin.
"Another 4, papa! Another 4! Fightinggg!!!!" Mintae sudah meloncat teruja memberi sokongan.
"Stop it, Mintae! Papa tak boleh nak fokus kalau Mintae buat comel macam tu." Geram Wonwoo.
"Baik!! Mintae duduk diam." Mintae ketawa.
Wonwoo fokus membaling lalu berjaya menjatuh lagi 4 tin.
"uuuuuWAAAAAAAAA!!!!!!!!! That's my papa!! He won it!! He won! He won! He Wonwoo!!" Mintae menjerit teruja.
Wonwoo sudah ketawa terbahak-bahak melihat anaknya suka dengan anak patung pilihannya.
"Jom naik kapal tu!!!!" Tarik Mintae.
"Berani ke Mintae?" Soal Wonwoo.
"Of course! Jom!"
Skip--
"Dia boleh naik tapi dengan jagaan encik. Kalau apa-apa kejadian, encik tak boleh salahkan pihak kami." Senyum pekerja itu.
"Ah. Baik." Wonwoo separa rela membenarkan anaknya menaiki kapal itu.
"Jom Mintae." Wonwoo mula mengambil tempat.
"Mintae kena pegang kuat-kuat. Jangan lepas palang ni. Pakai tali pinggang ni. Berani faham?" Wonwoo risau walaupun dia ada di sebelahnya.
"Baik, papa!"
Skip--
"OH MY GOD! PLEASE HELP ME! PLEASE!! STOPP!!!" Jeritan Wonwoo memenuhi ruang udara.
"Wahhh!!" Mintae tenang menaiki permainan itu.
"NOOOO!!! JANGAN TINGGI SANGAT WOI!!" Jerit Wonwoo lagi.
"Papa, diamlah!" Mintae ketawa.
"NAK TURUN! NAK TURUN!!" Bentak Wonwoo.
"Papa, relaks lah." Mintae memegang tangan Wonwoo.
"Nak turun..." Wonwoo lemah.
Sebaik permainan itu berhenti, Wonwoo lekas turun dan muntah dalam tong sampah.
"Papa ni teruklah." Mintae ketawa sambil mengusap belakang Wonwoo.
"Jangan naik benda tu lagi. Bahaya." Wonwoo jalan lemah ke arah bangku.
"Mintae naik okay je. Papa je melebih." Mintae mengejek.
"Asyik-asyik papa je kena." Wonwoo merajuk.
"Yela, yela. Salah Mintae. Maaf, ya?" Mintae senyum. Wonwoo hanya ketawa.
"Papa nak pergi tandas. Mintae nak ikut?" Soal Wonwoo.
"Kenalah pergi. Mana tahu tiba-tiba papa pengsan nanti." Mintae senyum sinis.
"Mintae." Wonwoo memberi amaran.
"Yela. Jom! Mintae nak kencing jugak." Mintae ketawa.
Skip--
"Did you hate me?"
"Because of?"
"I left you and your mama. I'm not being responsibility on you guys."
Kedua beranak itu baring menatap syiling biliknya.
Suasana bilik agak diam.
Jadi banyak soalan ditimbulkan.
"Papa tinggalkan mama dengan Mintae sebab papa tak faham kasih sayang tu apa. Sekarang papa tahu." Mintae mengiring memandang papanya.
"I'm not blaming you. I'm blaming the fate." Mintae senyum.
"Salah tahu, bila manusia salahkan takdir." Wonwoo membetulkan fahaman anaknya.
"Jadi papa nak salahkan siapa?" Mintae senyum.
Wonwoo diam.
"Let's not blaming anyone. Benda pun dah lepas." Tubuh Wonwoo dipeluk erat.
"Sorry for being late. Sorry for leaving you." Wonwoo menangis dalam pelukan anaknya.
"It's okay." Mintae senyum.
YOU ARE READING
[complete] save | taehyung
Fanfic+aku selamatkan dia dengan membenarkan diri aku menjadi peneman hidupnya. +aku mahu selamatkan dia dari dunia gelap dia. (Kim Taehyung Fan Fiction) Status : Complete