Steeve divoko gestikuloval pri tom, ako hovoril. Neustále svoje slová dopĺňal rozhadzovaním rúk, či ukazovaním na jednotlivé zákutia budovy.
„Druhé poschodie patrí nám, oddeleniu vrážd ale i ostatných násilných trestných činov. Pod palcom nás má Roy Rowe, ktorý riadi celú budovu. V podzemných miestnostiach a na prízemí sú technici s vedením Huntera Masona.
Prvé poschodie patrí lúpežníctvu a jeho odvetviam. Taktiež aj falšovaniu. Nad nami majú kancelárie cestovní poliši, tí, ktorých bežne stretávaš na uliciach a úplne vrchné poschodie je zvyšok. Veľkú prevahu tvorí úsek nezvestných."
Siri ho ukradomky sledovala a dúfala, že nie je taká nápadná, ako si pripadala. Nemohla tomu uveriť. Spoznala v tomto meste jedného človeka a s ním má pracovať? Bolo to až nemožné.
Steeve jej ukázal jedáleň na prízemí a aj posilňovňu. Tá bola podľa jeho slov takmer nepoužívaná, no našlo sa zopár nováčikov, ktorí chceli zamachrovať pred staršími. So smiechom sa priznal, že k tým nováčikom patril pred vyše troma rokmi aj on.
„Takže aj ty si celkom nový," podotkla Siri. „Čo tvoja kolegyňa?"
Jej meno nešlo Siri na jazyk. Bolo také čudné. „Moja rovesníčka," vysvetlil Steeve. „Je staršia o nejaké tri mesiace."
Siri prekvapene zažmurkala. Phoenix Monroeová vyzerala presne na svoj vek, ale nedochádzalo jej, prečo dostala taká mladá vyšetrovateľka na starosť nováčika.
Steeve to musel cítiť z jej zaváhania, pretože vysvetlil: „Minulé leto preukázala naozaj veľké nadanie pri riešení prípadu sériového vraha. Získala toľko znalostí, že obyčajného vraha je teraz schopná odhaliť za týždeň. Vidí podrobnosti, ktoré ostatní prehliadame."
„Čo to bol za prípad?" zaujímala sa Siri.
„Nejaký psychopat vraždil ženy. Každý piatok jednu. Otrávil ich jablkom, v ktorom bol jed na potkany a potom im zohavil telo. Každá mŕtvola symbolizovala jedného zo siedmych trpaslíkov zo Snehulienky."
Siri striaslo. Ako malá zbožňovala tú rozprávku. „Ako ho odhalila?"
Steeve sa poškrabal po čele. „Spoločne s Nealom Wallacem prišli na to, ako vrah postupuje, z akých žien si vyberá a podobne."
„Takže ho vystopovali?"
Steeve zvraštil tvár. „To skôr vrah vystopoval ju. Chcel si z nej spraviť svojho posledného trpaslíka a z jej priateľa Snehulienku. Seriózne ho ten chlap zavrel v sklenej truhle."
Steeve nad tým pokrútil hlavou a pokračoval: „Chcel Phoenix zabiť, ale tá sa nenechala. Poslala Nealovi morzeovku na mobil. Podľa toho sme ju do polhodiny aj vystopovali, ale to bolo už dávno po všetkom. Phoenix vraha v sebaobrane zabila."
Siri cítila, ako sa jej rozbúchalo srdce. Čo ak bude raz aj ona v podobnej situácii? Bude schopná konať tak, aby prežila? „Čo jej priateľ?"
Steeve si znechutene odfrkol. „Prežil. No odišiel a nechal ju tu s jedným posraným listom."
Počula v jeho hlase podráždenosť. Bolo jej jasné, že Steevovi na svojej kolegyni záleží. „Ako to skončilo?"
„Phoenix na seba upútala pozornosť. Novinárov sa nevedela striasť ešte dobrých pár týždňov, hoci to už dávno nebolo aktuálne. Starší zamestnanci si ju začali vážiť. Niektorí z nich vedia, aké ťažké je zabiť človeka aj napriek tomu, že ide o nepriateľa."
Vydýchol si, keď zastali pred ich kanceláriou. „Pozriem sa, či už skončila."
Siri nechápala, prečo potrebuje mať k jednému telefonátu toľko súkromia, ale akceptovala to. Zrejme nešlo o malichernosť, to bolo počuť na jej hlase už vo chvíli, keď sa pozdravila.
YOU ARE READING
HEART QUEEN ✔
Mystery / ThrillerPreniesť sa cez vraždu nie je ľahké. Ani v prípade, že ide o sebaobranu. Prípad Phoenix zhoršuje aj fakt, že nemá okolo seba nikoho, komu by skutočne verila, komu by sa dokázala zdôveriť s temnými myšlienkami, ktoré ju denno-denne ničia. Po takmer...