11.│Meno obete

565 89 28
                                    

Siri stála pred márnicou aj s Phoenix a spolu čakali, až vysoký plešatý chlap odomkne dvere a vpustí ich do miestnosti osvetlenej bledým, mŕtvolným svetlom.

Phoenix jej vysvetlila, že vidieť mŕtvolu naživo a na obrázkoch, je veľký rozdiel. V prvom momente by ju malo napnúť. Je to prirodzené.

Chlap sa konečne popasoval som zámkou a pustil ich dnu. Sám sa vyjadril, že nechce tú takmer dvojtýždňovú mŕtvolu vidieť a len im nadiktoval, kde presne ju nájdu.

Za normálnych okolností by jeho mŕtvolu dávno odovzdali jeho rodine, avšak tento muž zjavne nikomu nechýbal a nemal pri sebe ani doklady totožnosti. Inak povedané, ešte stále netušili, kto je záhadnou mŕtvolou.

Phoenix vytiahla telo pokryté plachtou z miesta a dala Siri chvíľku času na to, aby sa pripravila na ten pohľad. Následne telo odkryla a presne ako vravela, Siri naplo a musela sa odvrátiť.

Telo bolo čudné, natreté akousi látkou. „Aby sa nerozložil," vysvetlila Phoenix. „Rodinu, ktorej by sme ho odovzdali nemáme, takže zatiaľ si ho nechávame na vlastné účely."

Pokožku mal lesklú a i napriek nízkej teplote v miestnosti páchol ako... nuž, ako mŕtvola. Siri sa neodvážila hľadieť mu do tváre, takže jej hralo do karát, keď Phoenix vyvrátila jeho hlavu do boku a začala si prezerať zošitú ranu na krku.

„Hrdlo mal podrezané dvojmo," podotkla. „Po prvé sa vrah netrafil, presekol len pokožku. Druhýkrát sa postaral o to, aby nemal šancu."

„Značí to niečo?" spýtala sa Siri.

„Že nejde o profíka. Ďalší znak toho, že vražda nemá nič spoločné s drogami. Okrem toho, ide o vraha, ktorý je nižší ako obeť. Pozri."

Ukázala na líniu zošitej pokožky. „Rana nebola zasadená kolmo, ale zdola nahor. Človek, ktorý ho zabil, musel mať niečo okolo meter šesťdesiat."

Siri prikývla, že chápe. Phoenix pokračovala: „A prvá rana bola slabá. Buď je to teda úplný amatér alebo žena."

Siri od prekvapenia takmer vypadli oči z jamiek. „Žena?" zopakovala šokovane.

„Vrah mal v každom prípade slabú ranu, musel švihnúť nožom dvakrát, aby prerazil tepnu."

„A z toho súdiš, že to bola žena?"

„Len vravím možnosti," podotkla Phoenix. „Lebo chlap ako hora to určite nebol."

Phoenix si krátko premerala Siri a potom luskla prstami. „Poď sem."

Naznačila jej, aby sa postavila do stredu miestnosti a ostala nehybne stáť. Phoenix si zobrala dlhý nôž, ktorý používali na pitvy a podišla k Siri. Tá ju nedôverčivo pozorovala.

„Vidíš ten výškový rozdiel?" spýtala sa Phoenix.

Siri sa na ňu pozrela. Bola o dobrých pätnásť centimetrov nižšia ako detektívka. Prikývla.

„Z takéhoto uhla je prakticky nemožné zasadiť takú ranu, aká zabila jeho. Chápeš?"

„Chápem. No to neznamená, že to bola žena," namietla.

„Z časti áno. Ženy majú tendenciu podrezať krk. Chlap ti čepeľ prosto zabodne do krku. Alebo hocikde inde. Ženy nemajú takú silnú ranu, preto režú, aby zasiahli obeť na širšom mieste. Nedokážu ti čepeľou preraziť kosť, pričom niektorí chlapi by s tým nemali také problémy."

„Fajn," zatiahla Siri a o krok ustúpila. „Takže to bola žena?"

„Možno. Nechávam tu aj možnosť, že to bol muž. Nikdy netreba nič úplne vylúčiť, pretože ťa to môže naviesť zlým smerom."

HEART QUEEN ✔Where stories live. Discover now