9.│Leví kráľ

578 83 16
                                    

Ma dvere kancelárie sa ozvalo klopanie. Čoskoro dnu vstúpil nemladý chlap s plešinou na hlave, veľký ako hora, no za to s pivným bruchom.

„Siri, toto je náš najšikovnejší technik, Hunter Mason," predstavila ho Phoenix. „Hunter, zoznám sa so Siri Koldenovou, novou praktikantkou z Nórska."

Hunter na ňu vrhol pohľad a usmial sa. „Teší ma, slečna." Natiahol k nej ruku. Mal silný stisk, vyrovnaný pohľad. Siri použila rovnakú zdvorilostnú formulku a sadla si späť k počítaču. No ukradomky sledovala, ako sa starý technik vybral k stolu Phoenix Monroeovej.

„Tu sú výsledky," povedal a položil jej na stôl tri listy papiera. „Posledný prípad so spáleným prstom bol pred piatimi rokmi, ani tam nešlo o vraždu," informoval. „Hoci obeť tvrdila, že sa ho pokúšali zabiť, bol nespoľahlivý a drogovo závislý. O to zaujímavejší je prípad spred šiestich rokov, kde zavraždili Loua Winga, pôvodne Japonca. Mali obžalovaného a aj dôkazy, no súd nakoniec neodsúdil nikoho. Sergej Bílik, drogový díler, vraj podplatil sudcu. Išlo o krátky proces, no Wing mal spálený prostredník presne ako naša obeť."

Phoenix sa na chvíľu odmlčala. „Podrezaný krk?"

„To nie," pokrútil hlavou Hunter. „Oficiálne sa uznalo, že bol predávkovaný, no zdá sa mi, že mal zlomenú chrbticu. Niekto ho odstránil."

„Ako to mohol súd prehliadnuť?" spýtal sa prekvapene Steeve, sediaci pri svojom stole.

„Peniaze sú mocná vec," odvetil Hunter a poškrabal sa po holej lebke. „Ak si pozrieš záznamy niektorých prípadov, podobných nonsensov nájdeš malú miliardu. Sudcovia vidia, že nadarmo by zatvorili jedného dílera, vzniklo by desať ďalších. Ako hydra. Odsekneš jednu hlavu, narastú dve ďalšie."

Steeve nad tým pokrútil zhnusene hlavou. „Takže aj keď sa jedného zbavíme, ešte stále budeme v mínuse?"

„Presne tak," prikývol Hunter. „No teraz ide o jednoznačnú vraždu, toto nikto nemôže ignorovať. Ľudia chcú odpovede a ak vrchné hlavy nechcú, aby rapídne klesal cestovný ruch mesta kvôli dílerom, bude musieť niekoho odsúdiť."

„Čo ten Sergej?" spýtala sa Phoenix. „Môže ísť o neho?"

„Zrejme áno."

„Pôjdeme ho vypočuť," rozhodla Phoenix a vrhla pohľad na hodinky. „Ešte dnes. Čo vravíš, Steeve?"

Steeve zvraštil tvár. „Prepáč, Nixie, no dnes mám dohodnutú večeru u rodičov."

„V Glendale?" spýtala sa Phoenix.

Steeve prikývol a Phoenix sa pozrela na Siri. „A ty?"

Siri sa krátko zamyslela. Čo by asi povedala jej teta, keď sa dostaví domov len neskoro večer? Usmiala sa: „Rada pôjdem."

*****

Phoenix zaklopala na dvere nízkeho domčeka. Nebola si istá, či o takomto čase je dobré, chodiť do domu drogového dílera, no pre každý prípad mala za opaskom služobnú zbraň. Odkedy sa odohral ten incident v dome, ho nosila takmer stále. Cítila sa istejšie, keď prechádzala tmavými ulicami a mala zálohu.

Siri stála za ňou a nervózne klopkala nohou. Phoenix skúsila zvonček a z domu sa ozvalo hromženie. O pár sekúnd už boli dvere mierne odchýlené a vyzerala na nich mladá žena oblečená len v hodvábnom župane. „Prosím?"

„Hľadáme Sergeja Bílika," povedala Phoniex. „Býva tu, nie?"

„Nie je doma," odpovedala žena pohotovo a Phoenix si všimla, že pri odpovedi mierne odvrátila zrak.

HEART QUEEN ✔Where stories live. Discover now