Phoenix sedela na posteli s tvárou ponorenou do dlaní a zhlboka dýchala. Netušila, čo sa s ňou deje. Vedela len, že je to veľmi, veľmi zlé. Strácala kontrolu.
Počas štúdie na policajnej škole mnohokrát počula o tom, ako sérioví vrahovia stratia kontrolu nad vlastný činmi, chcú stále viac a viac krvi. Učila sa o tom na hodinách psychológie a vedela, že čosi také prežíva aj ona, akurát v úplne inom prevedení.
Strácala samu seba. Jej život sa rúcal ako už mnohokrát predtým. Nočné mory boli zrazu každodennou záležitosťou a tých spomienok sa nevedela zbaviť ani vez deň. Chcela – nie, ona potrebovala – vypadnúť.
Vošla si rukou do vlasov a na moment privrela oči. Čo sa zmenilo? Mohli to byť tie srdcia, ktoré vyvolali reťazovú reakciu? Nevedela, no od objavenia balíčka sa všetko zhoršovalo. Po roku mala pocit, že konečne ide všetko dobrým smerom, dostáva z hlavy pohľad na krvavé telá, vydlabané oči a sklenenú rakvu. No potom sa to vrátilo ako mávnutím čarovného prútika a stále to silnelo. A Phoenix bola voči tomu plne bezmocná.
Potrebovala sa toho zbaviť. Aj keď to malo znamenať cestu lietadlom cez Atlantik.
Načiahla sa pre mobil na stolíku a vyťukala číslo, ktoré denno-denne hypnotizovala tak dlho, až si ho zapamätala. „Bonjour," pozdravil sa muž na druhej strane.
„To som ja, Rudolf."
Na druhej strane zavládlo ticho. Až potom sa Rudolf Lang odvážil znova ozvať: „Myslel som si, že si sa na mňa už úplne vykašľala."
„Mala som veľa práce," vysvetlila Phoenix a na prst si namotávala prameň ohnivých vlasov.
„Chápem a poznám," zamrmlal Rudolf. „Takže? Máš snáď verdikt alebo aj rovno kúpenú letenku?"
„Pôjdem za tebou do Francúzska. Na dobu neurčitú. Ale neručím za to, že s tebou budem tráviť veľa času. Idem tam predovšetkým na dovolenku."
„Samozrejme," pritakal rýchlo. „Kedy?"
„Ešte nie som si istá. No v priebehu ďalšieho týždňa."
„Som nesmierne rád, že si sa rozhodla takto. Uvidíš, Francúzsko si zamiluješ."
„O tom nepochybujem," vydýchla Phoenix. „Chcela som len toľkoto. Maj sa."
A zložila skôr, ako stihol odpovedať. Chrbtom sa vyvalila na posteľ a ruku si zaborila do srsti Misty, ktorá vyspávala pri vankúši. „Bude to bohovské," zašomrala a privrela oči. Na veľmi dlhú dobu.
*****
Neal zaklopal na čerstvo vymenené dvere. Raz, dvakrát a keď nedostal odpoveď ani na tretie klopanie, zmocnili sa ho obavy. Phoenix sa správala čudne a teraz ani neotvárala dvere. Neal mal pocit, že nasledujúce búchanie nebude rukou, ale jeho vlastnou hlavou.
K tomu však nedošlo, lebo počul, ako v byte niečo padlo o zem a následne ako škriabe Misty na dvere. O sekundu neskôr Phoenix otvorila dvere. „Čo ty tu?" spýtala sa s polo úsmevom takým falošným, až to Neala zabolelo.
„Len... si v pohode?" Preformuloval otázku, keď zazrel jej lesklé líca. Cestičky sĺz sa dali na niektorých miestach dokonale rozoznať.
„Jasné," prikývla Phoenix a uhladila si vlasy. „Preto si tu?"
„Vlastne áno," priznal sa Neal a sklonil sa k Misty, ktorá žiadala pohladenie. „Len mi to celé prišlo divné. Že si zrazu chcela dovolenku, ale mesiace sa jej už vyhýbaš ako čert krížu."
Phoenix mykla plecom a otvorila dvere, aby Neal vošiel. S ňou za pätami sa pobrali do obývačky, kde stáli tri prázdne šálky kávy. „Vieš," začala Phoenix a prekrížila si ruky na hrudi, „nechcela som zastať. Mala som pocit, žeby mi to nepomohlo. Ale teraz potrebujem práve to. Tie ľudské srdcia sú na mňa veľa, Neal."
Neal pomaly prikývol. „A čo budeš robiť?"
„Pôjdem do Francúzska, za strýkom. Ešte síce neviem, ako zvládnem let, ale..."
„Ohľadne toho," skočil jej Neal do reči, „mám jeden návrh. Možno lepší ako cestovať osamote."
Phoenix naklonila hlavu nabok. „Počúvam."
„Moja sestra, Cassandra. Pamätáš si na ňu?" Phoenix prikývla. „Ona a jej manžel idú do Francúzska. Chcú sa tam presťahovať a idú si pozrieť nejaké domčeky, ktoré majú vyhliadnuté. Zdržia sa možno týždeň alebo dva. Ak by si letela s nimi, možno by to bolo lepšie."
Phoenix nadvihla obočie a Neal zazrel to staré, dobré pobavenie, ktoré na tých jej zelených očiach miloval. „Ak to chápem správne, chceš, aby na mňa dohliadali oni, alebo mám ja dohliadať na nich?"
Neal vyčaril zbytočne široký úsmev. „Možnotaktrochuoboje," vychrlil jedným dychom.
„Len tak pre tvoju informáciu, si strašný," podotkla Phoenix. „Ale ten nápad sa mi celkom páči. Bez nejakých silných tabletiek tú cestu nezvládnem a bude lepšie, ak na mňa bude niekto dohliadať."
Nealovi odľahlo. „Super. Kedy letíš?"
„Ešte nemám letenku, ani let," podotkla Phoenix. „Môžem sa prispôsobiť."
„Ďakujem, Phoenix."
Detektívka pred ním mávla rukou. „Chceš kávu?"
Neal chvíľu váhal, no nakoniec prikývol a Pheonix zmizla v kuchyni. Jeho zatiaľ zabavila Misty, ktorej nestačilo jedno obyčajné pohladenie, chcela byť rozmaznávaná.
*****
Steeve sa posadil na kraj stola a pozeral sa na Siri, ktorá sa unudene krútila na stoličke. „Čo na mňa hľadíš?" nechápala a zastala.
„Veľmi sa nudíš?" spýtal sa pobavene.
„Dosť," priznala. „Kde je Phoenix? Dnes som ju ešte ani nevidela, nemá tu veci a pritom si jasne pamätám, že má mať službu teraz."
„Aha tak," zasmial sa Steeve. „Ešte si o tom nepočula, jasné. Phoenix dostala od šéfa dobrovoľno-nedobrovoľné voľno. Zopár dní sa tu zrejme neukáže."
Siri zvraštila tvár. „A teraz akože ja čo?"
Steeve mykol plecami. „Máme tu možnosť, že si zoberieš to voľno tiež, lebo inak sa tu budeš len točiť na stoličke."
„Na čo by som si teraz brala voľno? Je to... nanič."
„A máme tu ešte jednu možnosť. Vyrukoval s tým náš šéfko, ale osobne vôbec nie som proti. Na tých pár dní, možno týždňov, by si ostala pod mojim drobnohľadom. Mala by si to normálne započítané ako prax a až sa Phoenix vráti, budeš pokračovať zase s ňou. Nuž, konečný výber je na tebe, Siri Koldenová."
Sledoval veselé iskričky v jej modrých očiach a aj to, ako sa jej pery roztiahli do širokého úsmevu. „Možno by to stálo za pokus," začala pomaly. „No neviem, nevadilo by ti tráviť so mnou dlhé hodiny?"
„Už sa na ne teším," zazubil sa Steeve.
„Ale ja som ešte nepovedala áno," usmiala sa Sri škodoradostne.
Steeva to mierne prekvapilo, ale nie natoľko, aby ostal mlčať: „Ako myslíš. No ak povieš nie, budeš ľutovať."
Siri sa zasmiala. „To si nemôžem dovoliť. Fajn, platí. Na tieto dni som len a len tvoja."
Zase sa ospravedlňujem, že mi to toľko trvalo. Pracovala som na čomsi inom, no odteraz som výhradne vaša :D
ESTÁS LEYENDO
HEART QUEEN ✔
Misterio / SuspensoPreniesť sa cez vraždu nie je ľahké. Ani v prípade, že ide o sebaobranu. Prípad Phoenix zhoršuje aj fakt, že nemá okolo seba nikoho, komu by skutočne verila, komu by sa dokázala zdôveriť s temnými myšlienkami, ktoré ju denno-denne ničia. Po takmer...