22.│Kirk Wood

582 83 24
                                    

Neal sa tváril maximálne urazene. Sedel na zadku v zasadačke a sledoval Phoenix, ktorá sa premávala pred premietačkou. Referovala o prípade zavraždeného narkomana, Aksela Tveita, ktorého smrť očividne nejako súvisela so srdcom v balíčku.

Okrem nich dvoch bol v zasadačke Steeve, mladá praktikantka Siri Koldenová, Hunter od technikov a Roy Rowe, šéf oddelenia, ktorý trval na účasti jediného člena- seba samého.

Neal sa pozrel na hodinky a povzdychol si. Päť minút po dvanástej. Porada sa začala o dvanásť nula nula a za tých päť minút, Phoenix bez problémov prebrala vedenie celého prípadu. Nemusel to nikto hovoriť, videl to každý z nich.

Neal sa prihlásil o slovo. „Takže zhodu predpokladáš len na základe tohto?" Fakt, že o srdce prišiel ten človek, ktorý bol susedom Aksela Tveita, bol čudný, no mohla to byť náhoda.

„Takmer." Phoenix sa pozrela na Huntera, ktorý sa rozpačito poškrabal po holej lebke.

„Krv Jacobyho Cartera sa zhoduje s čudnými fľakmi na košeli Aksela Tveita."

„Pričom Jacoby tvrdil, že nikdy sa obzvlášť nezaujímal o svojho suseda. A že spolu hovorili už skutočne dávno," doplnila ho Phoenix a sadla si na okraj stola. Táto ženská raz Neala privedie do hrobu.

„Takže kde začneme?" skúsil to Steeve, ktorý sa očividne snažil rozohnať dusnú atmosféru v zasadačke.

„V jednej menšej firemnej budove Kirka Wooda. Tam pracoval Jacoby."

Steeve si čosi zahundral popod nos a Neal aj bez toho, aby to počul, vedel, o čom trepe- Prečo do toho idiota narážame takmer stále?

*****

Siri vôbec nerozumela tomu, prečo sa dostala do tímu s najlepšími vyšetrovateľmi. Mohla sa riadiť len Steevovými konšpiráciami o tom, že Phoenix v nej uvidela potenciál, ktorý sa aj rozhodla využiť.

Dobre, slovo využiť možno nebolo najvhodnejšie vzhľadom na situáciu. Siri vedela len to, že ak tento prípad úspešne vyriešia, ona bude tá, kto pochodí najlepšie. Otvorí jej to tie najlepšie pracovné pozície, o ktorých doteraz nemohla ani len snívať.

Sedela v aute spolu s Nealom, ktorý jej už od začiatku pripadal, ako príjemná spoločnosť. Teraz však nervózne bubnoval po volante.

„Ani sa nepýtaj prečo som nervózny," podotkol, keď sa nadychovala práve k onej otázke.

„Stačí ak mi povieš, že či je to kvôli mne a mojej neskúsenosti, alebo kvôli celému prípadu."

Neal na ňu vrhol rýchly pohľad a pobavene sa usmial. No stále sedel ako na ihlách. „Kvôli prípadu. Rád spolupracujem s nováčikmi, majú stále zaujímavé nápady."

„Prečo?"

„Lebo nie sú naučení na to, ako to chodí pri riešení reálnych prípadov. Prísť na to, kto je vinníkom v umelo vytvorených podmienkach je ľahké. Tam sa ľudia správajú vždy rovnako. Niekto je zlý, iný ten dobrý. No v skutočnosti nikto nie je ani zlý ani dobrý. Je to čosi medzi."

„Takže taký vrah nie je zlý?" spýtala sa Siri a Neal sa zamračil.

Chvíľu si hrýzol peru predtým, než odvetil: „Aj vrah má isté dôvody a tie môžu byť tisíckrát vznešenejšie než človek, ktorý kvôli nemu prišiel o život. Nevravím, vraždenie je zlé a trestné, no má to svoje odtienky."

Siri sa zamračila. Čosi také hovorila aj Phoenix. Bolo to o inom, lenže Siri musela uznať, že pravda v tom bola. Čítala si správy o prípade Snehulienky a tak vedela, za akých okolností Phoenix zabila vraha. Sebaobrana. Stále vražda, no iný odtieň. Logiku to malo.

„Časom to pochopíš," nadviazal Neal a zahol na parkovisko.

„Mám ešte jednu otázku," začala Siri, keď auto zastalo na jednom z prázdnych miest neveľkého parkoviska. „Steeve hovoril na porade čosi o tom chlapovi, ktorému patria tieto firmy..."

„Kirk Wood," prikývol Neal. „Za posledný rok sa z malého investora stal chlap, ktorý teraz vlastní takmer polovicu podnikov v Phoenixe a pomaly sa rozširuje aj na okolité mestá. Doslova vstal z mŕtvych. Jeho maličká firma upadala, hovorilo sa o ňom, že začal piť a spával so štetkami. Potom nám jednu noc zavolal a oznámil vraždu svojej manželky. Šlo o obeť Snehulienky a to akoby preplo niečo v jeho hlave. Začal makať, pracovať. O týždeň už mal vykúpené staré sklady na periférii, v ktorých našiel ďalšiu mŕtvolu. To ho zrejme naštartovalo ešte viac a za menej ako rok vybudoval svoju spoločnosť, ktorá skupuje menšie krachujúce podniky, ktoré pod správou jeho firmy dosahujú úžasné výsledky. Za ten rok klesla nezamestnanosť v meste o tri percentá. A stále dosahuje len lepšie výsledky. Už sa ani nečudujeme, že každá tretia obeť v meste bola akosi prepojená s niektorou z jeho firiem."

Siri udivene vypískla a konečne vystúpili z auta. Budova nebola práve vysoká, ale vzhľadom na priemernú výšku budov vo Phoenixe, bola takmer mrakodrap. Mala starú železnú konštrukciu, no novú fasádu, ktorá bola vymaľovaná ešte len z polovice. „Je to jedna z jeho najnovších úlovkov," vysvetlil Neal a spoločne vstúpili dnu.

Hala bola veľká a priestranná, jednoducho zariadená a čerstvo vyfarbená. Za novým pultom recepcie stála žena s krátkymi hnedými vlasmi a s okuliarmi. „Ako vám pomôžem?" zaspievala.

Neal jej vysvetlil, že hľadajú priamu nadradenú Jacobyho Cartera. Majú s ňou dohodnuté stretnutie a následne ukázal svoju policajnú legitimáciu.

Mladá recepčná ich poslala na tretie poschodie a tam do druhých dvier s menovkou Amanda Rodriguezová.

Ako sa ukázalo, šlo o mladú ženu, očividne prisťahovalkyňu z Mexika, ktorá hovorila s veľkou dávkou španielskeho prízvuku. „Slečna Rodriguezová?" spýtal sa Neal, keď sa ich spýtala, ako im pomôže.

," prikývla žena. „A vy ste?"

„Ja som detektív Neal Wallace a toto je moja kolegyňa, Siri Koldenová. Od polície."

„Ah, jasné!" vyhŕkla a vstala. Rozpačito si vošla do vlasov a zasmiala sa. „Takmer som zabudla. No sadnite si. Urobím vám kávu?"

Neal prikývol a pozrel sa na Siri, ktorá prikývla tiež. Amanda vstala a začala sa obšmietať okolo malého kávovaru. „Cukor? Mlieko? Alebo med?"

„Nič," povedal Neal a Siri si vypýtala lyžičku cukru. O krátku chvíľu už obaja sedeli s hrnčekmi v rukách a Amanda sa na nich veselo pozerala.

Potom sa zamračila. „Strašná vec, čo sa stala. Jacoby bol šikovný. Mal dostať povýšenie."

„Toho sa žiaľ nedočkal," podotkol Neal. „Čo by ste nám o ňom vedeli povedať?"

A slečna Amanda Rodriguezová začala spievať aj celkom zaujímavé veci.

*****

Sedela na terase svojho domu a sledovala dym z konca cigarety. Popol dopadal na dlaždice a vietor jej strapatil vlasy. Všetko bolo pripravené. Už stačilo čakať na to, ako sa veci vyvinú. A v prípade, žeby niečo nešlo ako má, zasiahnuť zas. Usmerniť tú blúdnu dušu, aby sa nestratila pomedzi čudné náhody, ktoré sa odohrávali.

HEART QUEEN ✔Where stories live. Discover now