36.│Úsmev

461 76 26
                                    

Steeve s úškrnom položil kopu papierov pred Siri Koldenovú, ktorá sa naňho nechápavo pozrela. „Zabudol by si mi spomenúť, že ti mám robiť sekretárku?"

Steeve pokrútil hlavou a ďobol prstom do papierov. „Sú z prípadu Srdcovej kráľovnej. Všetky vypočúvania, dôkazy, súvislosti, teórie, jednoducho všetko. Neal chce, aby si si to prezrela. Páčilo sa mu akým smerom sa uberali tvoje myšlienky na porade. Chce, aby si si urobila vlastný pohľad."

„Ja?" nadvihla Siri obočie nedôverčivo.

„Nuž, nie len ty. Ešte to dal aj Emme, či ako sa volá tá Ruska. Lebo keďže ste z iných kútov sveta, máte určite iný a hlavne nový pohľad."

„Zaujímavé. Ten Neal vyzerá ako inteligentný muž."

Steeve sa zasmial. „Asi to tak skutočne bude. Má za sebou zopár ťažkých, ale úspešných, prípadov."

„A čo ty, pán detektív? Máš na krku niečo aj ty?"

S úsmevom pokrútil hlavou. „Nič veľkolepé. Ak na nejakom prípade pracujeme, väčšinou šéfuje Phoenix, hoci sa to medzi nami pociťovať nedá. A okrem prípadu Snehulienky sme mali len malé prípady. Zo začiatku nejaké majetkové podvody, potom nejakú zmiznutú ženskú a následne prišla malá vražda narkomana. Vyriešili sme to prekvapivo rýchlo, takže odvtedy máme len prípady s vraždami. A občas nejakú zmiznutú osobu."

„Ale prípad Snehulienky bol veľký. Máš sa čím pýšiť," namietla Siri a chcela si prehrabnúť vlasy, no spomenula si, že ráno si ich kvôli horkosti vzduchu dala do konského chvosta.

„Nemal som v tom prípade až takú rolu. Väčšinu robila Phoenix a Neal. Ale to je jedno, nikdy som nechcel byť najlepší policajt."

„Tak v čom chceš byť najlepší?" spýtala sa Siri a prekrížila si ruky na hrudi.

„Chcem byť v prvom rade dobrý človek. Ak mám to, potom nepotrebujem byť najlepší." Steeve sa na krátku chvíľku odmlčal. „Alebo to poviem inak. Nepotrebujem byť najlepší v očiach každého. Úplne mi stačí zopár osôb. Pre Phoenix som najlepší kamarát, kolega. Pre mamu najlepší syn. To mi dokonale vyhovuje."

V hrudníku Siri sa rozniesol zvláštny, hrejivý pocit, ktorý ju prinútil usmievať sa ako slniečko na hnoji. Bola si istá, že Steevovi to neuniklo.

*****

Neal sedel nad počítačom v kancelárii a prstami klopkal po stole. Niečo mu v celom prípade nesedelo. Chýbalo tam niečo... mal na mysli srdce, ale tých bolo až-až. Skôr akoby chýbala duša celého. Srdcia boli odkazom detektívke. Ale nikto im nerozumel. Nikto nerozumel ničomu. Celé to vyzeralo ako hlúpa hra, v ktorej chce niekto vystrašiť detektívku Monroeovú.

Neal vypol súbor, týkajúci sa prípadu a radšej zavolal sestre. V Bordeaux mohlo byť niečo okolo piatej poobede. „Neruším?"

„Nie, práve sme sa vrátili na hotel," zasmiala sa Cass na druhej strane. „Bože, Neal, vyzerá to tu úžasne. Všetky tie krásne domčeky, ten pokoj okolo... proste som z toho úplne paf!"

Neal si nebol istý, či je taká nadšená naozaj, alebo to robia len tehotenské hormóny, no rozhodol sa to neriešiť. Jeho sestra bola šťastná, musel sa tešiť s ňou. „Super, sestrička. Máš aj nejakého favorita?"

Cassandra sa rozhovorila o tom, že zatiaľ sa jej najviac páčil malý domček, ktorý pôsobil tak správne vidiecky. Mal slamenú strechu, biele steny a okolo záhradku s krásnymi kvetmi. Akurát by dom potreboval rekonštrukciu, čiže sa zatiaľ aj so Skylarom prikláňali k druhému domu. Ten bol úplne nový, no vedľa neho stála veľká drevená stajňa a neďaleko mali aj domček so slamenou strechou, ktorý vyzeral až rozprávkovo. Záhrada bola obrovská, nehovoriac o alejach stromov, ktoré sa tiahli okolo.

Cass bola taká nadchnutá, až tým nakazila aj Neala a ten miestami aj zabúdal na krvavé srdcia, ktoré ho mali zamestnávať.

„Inak, braček, v tom druhom dome, ktorý má zatiaľ najväčšie šance, s nami bola aj Phoenix."

„Prečo? Nemala byť so svojim strýkom?"

„Mala a aj bola, no tomu okolo jedenástej volali a musel na jednu odísť niečo vybaviť. Tak nám robila spoločnosť, jej strýko ju aj tak chcel zobrať aj na vidiek. Vedel si, že vie celkom dobre po francúzsky? Navyše sa vyzná aj v architektúre a dokonale ma prekvapila, keď začala po latinsky vymenovávať názvy všetkých kvetov."

Nie, Neal o týchto veciach nemal ani tušenia. „Aha... no, nevedel som o tom. Páči sa jej tam?"

„Je úplne v pohode. Hovorila dokonca aj o Rudolfovi, že vyzerá na milého človeka. Vraj sa dosť podobá na jej mamu, ak si odmyslí ten vekový rozdiel. Do obeda boli v dvoch múzeách a pozreli si katedrálu Svätého Adrého. Činili sa. Hlavne ak si zoberiem vek Rudolfa. Ten chlap sa musí nesmierne snažiť."

„Čo myslíš, bude na mňa mať Phoenix dnes čas?"

„Záleží od toho, čo chceš," zasmiala sa Cass a následne jej hlas zvážnel. „Vážne, Neal, nerob jej nervy, je na dovolenke. Zavolaj jej, len ak chceš niečo v zmysle ako sa má, čo videla a podobne."

„Rozkaz, šéfka."

*****

Steeve stál na chodbe pred automatom a čakal na druhú kávu. Premýšľal. Robil to celý deň. Nevedel ju dostať z hlavy. Tú krásnu Nórku s očami ako jasné nebo a vlasmi ako slnečné lúče. Doriti, odkedy sa naňho tak tajomne usmiala, nevedel zo sietnice dostať pohľad na jej úsmev.

Jasné, zapáčila sa mu hneď v prvej chvíli. Krásna blondínka s modrými očami, navyše chytrá a inteligentná. Úžasná postava bola plus a to, že sedeli spolu v kancelárii niekoľko hodín denne, bolo niečo dokonalo úžasné. Steeve si ani nepamätal kedy bol naposledy taký roztržitý kvôli žene.

Váhal veľmi dlho, no keď vošiel do kancelárie a našiel ju obsypanú papiermi z prípadu, bol rozhodnutý a hlavne odhodlaný.

Položil pred ňu kelímok s kávou a ona sa na Steeva vďačne usmiala. Ten mal zrazu nohy z rôsolu ako nejaký hlúpy teenager a zabudol aj na to, ako sa formulujú slová. Dopekla aj s tým dokonalým úsmevom!

Odkašľal si: „Chcel som sa ťa na niečo spýtať."

„Hm?"

„Nuž, nechcela by si ísť so mnou na večeru?"

Siri k nemu prekvapene zdvihla pohľad a zasmiala sa. Steevovi na moment zamrelo srdce. Povedala by nie?

„Pôjdem veľmi rada, Steeve."

*****

Neal premýšľal ešte takmer hodinu, až potom bol schopný vytočiť číslo detektívky. Mobil na druhej strane zvonil a zvonil, šlo to tak dlho, a Neal mal pomaly pocit, že mu to Phoenix ani nezdvihne.

No potom sa pravidelné pípanie prerušilo a na druhej strane sa ozval uši trhajúci výkrik. 

HEART QUEEN ✔Donde viven las historias. Descúbrelo ahora